TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av Supra (er nÃ¥ registrert)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#260690  av kenobi_

mr.ourom skrev:
kenobi_ skrev:
soltec skrev:Ja ja, da får eg som eg vil :lol: , hold den orginal siden den er så strøken og lite kjørt :wink:
he he, ja jeg skal holde den original. Men har litt lyst på andre felger. Har ikke hjerte til å begynne å style-bilen når den er så strøken. Det lukter nesten NY-bil når jeg setter meg inn. Er meget godt fornøyd med bilen. :D
Gratulerer med strøken bil. :D
Har noen fete felger i 18"-19" med sort krysseikesenter og brei polert kant til meget god pris som jeg tror kunne passe bilen din.
Takk for det :D
Har du noen bilder av de felgene? jeg kom ikke inn på siden din.

#260691  av kenobi_

TurboKnut skrev:Amerikanerne har noen spesielle regler som gjør at amerikanske ombygde biler (hotrods) kan registreres der borte selv om det er hinsides å ha en bigblock V8 på 10.000 hk i en '32 Ford ramme med et vaklevorent glassfiberkarosseri delvis boltet fast på ramma.

Det lar seg gjøre i mange tilfeller å få til en registrering av dette i Norge også siden de har vært godkjente der borte, og disse omfattes ikke av 1-15 regelen.

Jeg tror vel ikke - for å ikke spore helt av - at det gjør noe om det blir satt andre felger på Supra'n selv om den blir godkjent på 1-15 regelen. Bare ha originalfelgene liggende i tillfelle det blir spørsmål.
Ja det er jo bare å skifte felger viss man må inn og vise den. :D

#260694  av kenobi_

Bilen er nå registrert :D :D :D

Nå er bare problemet hvordan jeg skal montere skiltene. Har sett at noen har en slik plast sak under skiltet foran på bilen, ikke en slik flat en som man får kjøpt på biltema. Noen som vet hvor man får kjøpt det?

Jeg vil egentlig montere skiltet inni grillen, men det er vel ikke lov etc

#260725  av Stiansen

Grattis :D
Skiltramme du tenker på?

#260748  av kenobi_

Stiansen skrev:Grattis :D
Skiltramme du tenker på?
Takk, Deilig å ha skilter. det jeg tenkte på var denne rammen. hvor får man tak i noe sånn?
Vedlegg
suprabr.JPG
suprabr.JPG (1.22 MiB) Vist 597 ganger

#260753  av sindrejl

hey, my old car :D *savne*

#260806  av kenobi_

sindrejl skrev:hey, my old car :D *savne*
Ja den er stilig den :D liker fargen veldig godt.

#260808  av Sven

Tipper du får den skiltramma på Toyota jeg.
Er samme greia på MR2, koster ca 300,- til den

#260811  av kenobi_

Sven skrev:Tipper du får den skiltramma på Toyota jeg.
Er samme greia på MR2, koster ca 300,- til den
Ok. Takk skal du ha. :D

#260846  av TurboKnut

oleb skrev:Unntaksregelen gjelder vel bare for US-biler, og da stemmer det at bilen (i prinsippet) skal være 100% original.
Leste i siste Amcar om "alle" som kjører USA bilder som er registrert på 1-15 regelen og de probleme de har.

Folk har mistet skiltene fordi de har;

- montert pålagte surrekroker i lasteplanet på pickuper,
- montert ECE-sertifisert gassanlegg
- montert "skillevegg" (nettingvegg bak vinduet på pickuper for å hindre last fra lasteplanet å trenge inn i bilen ved oppbremsing/bråstopp) - dette er forresten også krav for norske biler.
- fargebytte (omlakkering)
- andre bremser

Dessuten har det blitt krevd avgasstest, bremsetest, kollisjonstest osv på biler som har skiftet ut bagatellmessige smådeler.... :shock:

Interessang artikkel som mange bør lese (og som dessverre ikke kan gjengis her pga copyright et.c) som viser hvordan ufornuft blir satt i system av VD, BT og de andre med makt..

#260966  av Kilgallon

Grattis med skilter da :D

#261019  av kenobi_

TurboKnut skrev:
oleb skrev:Unntaksregelen gjelder vel bare for US-biler, og da stemmer det at bilen (i prinsippet) skal være 100% original.
Leste i siste Amcar om "alle" som kjører USA bilder som er registrert på 1-15 regelen og de probleme de har.

Folk har mistet skiltene fordi de har;

- montert pålagte surrekroker i lasteplanet på pickuper,
- montert ECE-sertifisert gassanlegg
- montert "skillevegg" (nettingvegg bak vinduet på pickuper for å hindre last fra lasteplanet å trenge inn i bilen ved oppbremsing/bråstopp) - dette er forresten også krav for norske biler.
- fargebytte (omlakkering)
- andre bremser

Dessuten har det blitt krevd avgasstest, bremsetest, kollisjonstest osv på biler som har skiftet ut bagatellmessige smådeler.... :shock:

Interessang artikkel som mange bør lese (og som dessverre ikke kan gjengis her pga copyright et.c) som viser hvordan ufornuft blir satt i system av VD, BT og de andre med makt..
Ok. Må skaffe meg den artikkelen, greit å se hvor nøye de er da! :D

#261020  av kenobi_

Kilgallon skrev:Grattis med skilter da :D
Takk for det :D

#261021  av kenobi_

mr.ourom skrev:
kenobi_ skrev:
soltec skrev:Ja ja, da får eg som eg vil :lol: , hold den orginal siden den er så strøken og lite kjørt :wink:
he he, ja jeg skal holde den original. Men har litt lyst på andre felger. Har ikke hjerte til å begynne å style-bilen når den er så strøken. Det lukter nesten NY-bil når jeg setter meg inn. Er meget godt fornøyd med bilen. :D
Har noen fete felger i 18"-19" med sort krysseikesenter og brei polert kant til meget god pris som jeg tror kunne passe bilen din.

Har du noen bilder av felgene mr.ourom? :D

#261027  av soltec

kenobi_ skrev:
mr.ourom skrev:
kenobi_ skrev: he he, ja jeg skal holde den original. Men har litt lyst på andre felger. Har ikke hjerte til å begynne å style-bilen når den er så strøken. Det lukter nesten NY-bil når jeg setter meg inn. Er meget godt fornøyd med bilen. :D

Har du noen bilder av felgene mr.ourom? :D
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=24984
Mulig felgene mine kommer for salg og. :wink: