TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• For tillig for snø

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #260528  av Rømmling

liker ikke å se snøen liggende på bakken.
trodde jeg ikke hadde bruk for vinterdekkende enda.
så til og med at noen hadde brukt kjetinger i dag.

når er regelen for at det er lov å ha på pigg dekk?

#260534  av celicat23

Det her har vært den mest bedritene sommeren jeg kan huske på lenge. Tragisk!!!

#260536  av Rømmling

har lært en normal vår ekstremt kort sommer i juni en uke da og ekstramt lang høst

så egentlig har hatt vår og høst men ingen sommer
 #260548  av csstian

Rømmling skrev:liker ikke å se snøen liggende på bakken.

Er 15 okt som er datoen.Men om forholdene tilsier det så er det ikke nå problem å sette på før
 #260552  av kennethx

csstian skrev:
Rømmling skrev:liker ikke å se snøen liggende på bakken.

Er 15 okt som er datoen.Men om forholdene tilsier det så er det ikke nå problem å sette på før
Det er bare så kjipt når det slår helt om til mildvær uken etter, og da har de kontroll :roll: Og det værste er at de faktisk finner på slikt...molboland...
 #260590  av jumbo

Rømmling skrev:når er regelen for at det er lov å ha på pigg dekk?
Når det er nødvendig.

Du blir aldri bøtelagt for for tidlig bruk av piggdekk dersom du kan vise til et konkret behov

#260600  av sindrejl

snø allerede!? grusomt, drittår.

Campaign for global warming!

#260608  av Th4 Ghost

Kjøpt meg ny paintball markør for noen uker siden..får aldri til å bruke den fordi det er så forbanna kaldt ute og regner hele jevla tia (heldigvis ikke snø enda). Dette har uten tvil vært den kaldeste sommeren på laaaaang tid. Global warming my ass.
sindrejl skrev:Campaign for global warming!
støtter den jeg

#260618  av Rømmling

fatter hadde sett bortmed hus her, 40cm høy snøhaug.

fjellan her her hvit som vinteren.

#260643  av angrykid

De som bor i nord har hatt en fabelaktig sommer. I sør har det vært mer enn tragisk. :( Jeg er ikke nevneverdig opptatt av været, og bryr meg sjelden om hvilket vær det er, for det er ikke noe jeg kan gjøre med uansett, men jeg skjønner at folk klager litt.. Året i år har vært unektelig spesielt. Det spesielle er at det har vært stikk motsatt i forhold til det vi har vært vant med. Sørnorge har fått drittværet, og nordnorge har hatt det sjefsværet. I år hauses det veldig opp, pga det er flere som roper høyt i sør enn i nord. :) Det er bare noen få tanker som jeg har gjort meg igjennom sommeren..

Når det kommer til vinterdekk, så har jeg funnet ut for en god stund siden at jeg kommer til å kjøre piggfritt så langt det lar seg gjøre. Dette pga hvis jeg har behov for vinterdekk en dag og neste mnd er det bar asfalt, så slipper piggene å slites bort på den, før snøen kommer. :) Og upigga piggdekk suger balle sammenlignet med piggfrie dekk.

#260644  av sindrejl

angrykid skrev:De som bor i nord har hatt en fabelaktig sommer. I sør har det vært mer enn tragisk. :( Jeg er ikke nevneverdig opptatt av været, og bryr meg sjelden om hvilket vær det er, for det er ikke noe jeg kan gjøre med uansett, men jeg skjønner at folk klager litt.. Året i år har vært unektelig spesielt. Det spesielle er at det har vært stikk motsatt i forhold til det vi har vært vant med. Sørnorge har fått drittværet, og nordnorge har hatt det sjefsværet. I år hauses det veldig opp, pga det er flere som roper høyt i sør enn i nord. :) Det er bare noen få tanker som jeg har gjort meg igjennom sommeren..
Osloavisene (vg, dagbladet) roper iallefall høyt. De har ikke gjort annet enn å skrive om vær!

#260669  av jumbo

celicat23 skrev:Det her har vært den mest bedritene sommeren jeg kan huske på lenge. Tragisk!!!
Amen til det!

På mange vis er det greit at jeg var uten lappen nettopp denne sommeren... som var tragisk dårlig uansett...

#260673  av marlboro1310

Dere sør har egentlig ingenting dere skulle sagt,en møkkasommer og alle freaker...neste sommer blir det kanskje omvendt igjen?
Mitt noe brutale innlegg her kommer vel endel av at jeg vet hvordan følelsen av ikke å ha hatt sommer er...vi har den nokså "ofte" her nord...

MEN i år...knall! og gla er vi for det...skal legges til at det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hue,altså greit med noe regn...men det dere sør har hatt,unner jeg ingen!

:D

#260751  av Th4 Ghost

marlboro1310 skrev:Dere sør har egentlig ingenting dere skulle sagt,en møkkasommer og alle freaker...neste sommer blir det kanskje omvendt igjen?
Mitt noe brutale innlegg her kommer vel endel av at jeg vet hvordan følelsen av ikke å ha hatt sommer er...vi har den nokså "ofte" her nord...
Hold munnen på deg, sånne kommentarer synes jeg du skulle blitt banna for! Sånn diskriminering vil vi ikke ha noe av! Det er da selvsakt at vi i sør fortjener bedre vær enn dere i nord? eller..? :P :twisted:

#260778  av BrennaRacing

Th4 Ghost skrev:
marlboro1310 skrev:Dere sør har egentlig ingenting dere skulle sagt,en møkkasommer og alle freaker...neste sommer blir det kanskje omvendt igjen?
Hold munnen på deg, sånne kommentarer synes jeg du skulle blitt banna for! Sånn diskriminering vil vi ikke ha noe av! Det er da selvsakt at vi i sør fortjener bedre vær enn dere i nord? eller..? :P :twisted:
Det er faktisk litt sant. For vi som bor i sør er vant med ganske greit vær. Er jo derfor vi bor her :lol: Hvis dere som bor i nord ikke liker været der oppe, så er det vel bare å flytte 8) Men har vært en rimelig dårlig sommer ja. Kan jo håpe at det blir en varm vinter uten så mye snø da :lol: