TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fet blanding?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #259680  av WaxFraq

hallais igjen..
gir deffekt lambda feil luft/bensin blanding???
får "pottesmell" av og til...også er den IKKE direkte hyggelig å ha med på langtur til stockholm...eh...da med tanke på bensinforbruk..

nå skal det nevnes at jeg har hatt syke biler, med syykt forbruk på før, men synes det var relativt ofte fylling... :roll:

hva koster ny lambda? og hva er "full spekter" (?) lambda??

#259686  av Larsen

En defekt lambda vil gi feil bensinblanding på lave til mellom høyt turtall og gass på drag- På høyt turtall og mye gass så kobles lambdaen vekk. Hvis det er feil på lambdaen så vil motorlampa i dashbordet lyse.

#259690  av CelicaTurbo

Jeg mener det motorlyset kun lyser om det er kortslutning i varmekretsen til lambda. Jeg kjører med defekt lambda på GTi men jeg merker det som nøling og hakking på cruising og den er til tider ganske ukjørbar pga nølingen. Jeg kjører med lambda utkoblet og bilen kjører da helt fint, ingen lys i dashen men så klart det er en feilkode om jeg tar en diagnosetest. Bilen bruker litt mer bensin på rolig langkjøring enn man kan forvente men ingenting dramatisk, ca 0.8 liter mil.

Har du tatt en diagnosetest for å se om det er noe lagret?

http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/

#259786  av WaxFraq

har tatt diagnose ... men det er ei stund sia nå da..jævla stress med det der diagnose greiene for ei tid tilbake...heh...men ingenting ble bedre..!

#259811  av CelicaTurbo

Stress? Det er gjort på to minutter med en binders.. Og vi kan jo ikke huske om du har tatt den testen før og hva resultatet av den var da ;)

#259839  av WaxFraq

hehe...tenkte akkurat det der når jeg skrev det faktisk... :lol:
men, jeg får vel ta en sjekk igjen da.. :oops:

#259841  av Larsen

Da retter jeg meg etter celicaturbo ang. motorlampa

#259872  av WaxFraq

hehe..! :wink:

hvordan sjekker jeg om cat. er tett?

#259880  av BrennaRacing

WaxFraq skrev:hehe..! :wink:

hvordan sjekker jeg om cat. er tett?
Du kan jo demontere den og se om du greier å se igjennom. Får håpe at den er fin for den koster rundt 7 laken hos Toyota :)

Men jeg har hatt en del problemer med bilen min i det siste. Fusker litt, går dårlig og bruker sykt mye bensin (ca 1,5 på mila) En på forumet så litt på bilen i går å målte seg frem til at lamdaen mest sannsynlig er gåen. Hos meg er det ikke no motorlampe som lyser og ikke noen feilkoder.

#260623  av Mr2stord

Eg har byttet lambda sonde på denne bilen, men til ein brukt ein. Sku kjøpe ny, men solgte den rett etterpå. Ser og høyre at da her vert mykje tull med at den går dårleg. Gjekk heilt fint og bra før eg solgte den. Men som eg skreiv på ein annen tråd, har vert noko med dårleg kontakt/lednigs problem på den i etter tid. Du får gi meg ein lyd når du er lei av den, og ønsker å selge den. :lol:

#260760  av WaxFraq

hehe..jaha? så du har eid denne bilen?? :P
er litt morro å "treffe" tidligere eiere av den da..

har vært litt merkelige feiler her å der ja, kan vel ikke si annet en det..
men det er langt fra nok til å selge...det kan jeg love deg..! :wink:

sliter fortsatt med det der fenomenet at den ikke vil lade mer en ca. 0,5 bar..det er bare av og til..(kanskje 2 ganger i mnd. at den raser opp i 0,9 eller no..) så jeg veit da søren hva det kan være..

men sånn det ligger an, så blir den vel kanskje stallsatt i vinter..så får vi se hvor mye som blir gjort i løpet av osv...hehe...(kommer an på bonusen... :lol: )

#260942  av Mr2stord

hehe. Lov å prøve seg :lol:

Eg som har fikset den opp, etter at den var utsatt for hærverk i Bergen.

#260978  av WaxFraq

okey..hørte markus snakka om det når jeg var på sandnes å henta den.
jeg kjøpte jo bilen ut fra noen bilder på nett... :roll:
men kjønte jo med en gang når jeg kom dit at dette var bilen.. :wink:

har kosta på den litt småtterier i det siste som clutch, skiver/klosser/rep.sett..å nå sist bytta jeg no styreledd å tannstagsmansjetter...også lagrene i dempertårnene fremme...

er det du som har gjort alt innvendig å eller?? (skal ut med det å lakkere det på nytt tror jeg..)

#261076  av Mr2stord

nei eg gjorde den stort sett orginal, liker dei best da. Hu som Markus kjøpte den av, som har gjort da meste av da. Eg skiftet stort sett fronten, med skjermer og alt og ei dør pluss fekk den heil omlakert. Og skiftet ruter over alt. Skal sjå om eg ikkje kan finne eit bilde av den, slik den såg ut etter hærverke. Såg ikkje ut. :cry:

#261108  av WaxFraq

det er helt syykt hva folk egentlig tillater seg når det gjelder andres eiendom..! sikkert en kombinasjon av fyll og ikke minst misunnelse!!

hadde vært "morro" å hatt et bilde av hvordan den så ut ja...
du skjønner hva jeg mener med morro!

håper for guds skyld noen fikk straff for hærverket..dog dette aldri skjer fordi det ikke finnes nok bevis osv...!
men som jeg sa tidligere, tror nok ikke bilen blir solgt med det første.
fatter'n har jo til å med sagt at han står fremst i kø :wink:

å det skal sies, det er ikke mange japse biler her i nord-trøndelag av det kalibret som er styla litt osv..noen civicer..men ikke noe å skrive hjem om liksom..så den vekker mye oppsikt blandt store å små, noe både jeg og min samboer stortrives med...!! 8)