TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica mk4 86'

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#25886  av chris

Det er absolutt fordel å tanke 98 oktan, så og si uansett hva slags bil man har. Og alle som driver med tuning av biler sier også det, at den billigste og enkleste måten man kan tune en motor på, er å begynne å tanke 98 oktan. Merker forskjell på bilen min også, jeg har jo GTi.. Lavere bensinforbruk, jevnere tomgang, jevnere motorlyd, lavere oljeforbruk...

Anyway.. den mk4'en ja.. Selgeren sa at den hadde alltid vært tanka med blybensin. Dvs.. den blir tanka med 98 blyfri, og så heller man på sånn blyerstatning etterpå. Er litt nysgjerrig på om dette er nødvendig. Kan liksom ikke skjønne at en 3S-GE motor må ha blybensin...

Markus: synd du skulle på jobb ja. trivelig å møte deg, og skikkelig gøy å se bilen din!

Erlend: ja, jeg tror du likte bilen du også ;) Hadde det vært min, skulle du fått prøvekjøre den.

Litt synd det som skjedde 15 mil før jeg var hjemme, etter å ha kjørt 1000 km ellerno sånt.. med stor sannsynlighet har clutchwiren hoppa av, eller røket. Ingen motstand på pedalen, og den spretter heller ikke ut igjen, uten at man hjelper til. Får til å starte den i gir, så det er ingenting galt med girkasse eller clutch. Så dette er nok en billig affære.. håper vi :)

Bilen var ellers utrolig god å kjøre! Litt mer cruiser enn mr2, men absolutt gjenkjennelig likevel. Veldig stram og fin, ingen dødgang på rattet, sprek, gode dempere. og veldig behagelige seter. i hvert fall førersetet (som er delvis elektrisk justerbart)

#25891  av larsst185

Tror ikke denne bilen har wire til clutchen nei.Er nok heller hoved eller slavesylinderen som har tatt kvelden da.Eller at det er fritt for veske av en annen grunn.

#25944  av chris

larsst185 skrev:Tror ikke denne bilen har wire til clutchen nei.Er nok heller hoved eller slavesylinderen som har tatt kvelden da.Eller at det er fritt for veske av en annen grunn.
Det skjedde ganske så brått i hvert fall

#25949  av CelicaGT

Berre å sjekke beholdern i motorrommet om det er bremseveske på den..

#25956  av sleeper

hm... er det forlk fra larvik området her??? eller i nærheten?

#25968  av chris

sleeper skrev:hm... er det forlk fra larvik området her??? eller i nærheten?
Ja, Erlend bor i Larvik

#25970  av Erlend

Pål også :)

#25983  av chris

Da fant vi ut hva det var som var galt med celican til sindre.. det er en pakning som er gåen, så det lakk ut væske. Ja, det er hydraulisk clutch på den. Så det er bare å bestille repsett og få fiksa det :)

#26002  av sindrejl

enkelt. håper repsettet kommer kjappt! ;)

#26060  av @lpher

Bra at det ikke var noe værre enn det da... ;-)

@lpher

#26084  av sindrejl

ah ordnet seg nå :D kjøper repsett til 200,- like borti gata ;)
Litt heldig må en kunne være :)

#26085  av sleeper

Det var vel pakiningene i slavesylinderen som gikk da???
hadde en 86 st162 før jeg også og der gikk den samme greia!!!(var lett og bytte det... :D

#26088  av sindrejl

hihi såpass .. ja var pakninga :)

Var det noe mer som føyk på bilen da? .. så jeg er klar :D

#26105  av sleeper

nei.... egentlig ikke!
byttet høyre drivledd og synk ringene til andre gir var gåene...(og den spratt ut av 2gir)
men ellers så holdt bilen utrulig bra tåler mye bank!! :D :D

#26106  av sleeper

jo foresten...... innslaget til starteren er et veldig svakt punkt på bilen!!
byttet det flere ganger og har pratet med mange som har hatt samme problemet...