TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorstopp... EFI sikring ryker

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #261042  av J. Paulsen
 
Fikk motorstopp på vei hjem fra jobben idag, fant etter en stund ut at det var sikringa til efi som hadde gått. byttet denne å kjørte 300 meter inn på shell for å kjøpe flere sikringer før den røyk' på nytt

Noen som har peling på hvor jeg skal starte feilsøkinga? har sett over utsatte ledninger, men har ikke fått ohmet noe.

 #261052  av Sven
 
Sjekk at ikke ledningen til lambdaen ligger inntil eksosen.
Eller så er vel vanligste årsaken EFI relé eller Open Circuit relé.

 #261053  av J. Paulsen
 
Har sett over ledningene, ingen synlig kortsluttning. Hvor finner jeg de releene?

 #261066  av Sven
 
Ved siden av sikringen :wink:

 #261191  av J. Paulsen
 
målt over efi rele + ledninger, disse virker helt greit. kjørte et stykke med ampmeter for å sjekke når strømtrekket blei for høyt, det blei det så fort jeg ga på litt eller når den dro litt tungt...

 #261244  av Sven
 
Bensinpumpe??
Ohm bensinpumpa.

 #261260  av Mr2Even
 
Har du montert nye baklykter eller noe? Når jeg fikk en liten kortsluttning der, så røyk efi sikringen..(tror jeg det var) Men jeg fikk ikke motorstopp..

 #261272  av Sven
 
Hvis EFI sikringen din røyk så må du ha fått motorstopp.
Er mange ting som får spenning på den kursen. Bla.a. bensinpumpe og ECU.
Relativt viktige ting for at motoren skal gå vil jeg si. Var nok en annen sikring hos deg :wink:

 #261274  av J. Paulsen
 
Mr2Even skrev:Har du montert nye baklykter eller noe? Når jeg fikk en liten kortsluttning der, så røyk efi sikringen..(tror jeg det var) Men jeg fikk ikke motorstopp..
nope, men har hørt om folk som har hatt problemer med bensinpumpa på celica, virker jo logisk at det kan være denne med de symptome.

Har ikke sett på bensinpumpa før så usikker på hvor jeg skal begyne feilsøkinga, noen tips?

 #261320  av Sven
 
Vet ikke hvor pluggen til pumpa er på Celica men hvis du leter litt så finner du BGB på nett. Der står det hvor den er og hva du skal måle.
Eller så kan du prøve å tvangskjøre pumpa ved å kortslutte 2 kontakter i diagnosekontakta, og se om sikringa går da.

 #261329  av Mr2Even
 
J. Paulsen skrev:
Mr2Even skrev:Har du montert nye baklykter eller noe? Når jeg fikk en liten kortsluttning der, så røyk efi sikringen..(tror jeg det var) Men jeg fikk ikke motorstopp..
nope, men har hørt om folk som har hatt problemer med bensinpumpa på celica, virker jo logisk at det kan være denne med de symptome.

Har ikke sett på bensinpumpa før så usikker på hvor jeg skal begyne feilsøkinga, noen tips?
Kanskje bare følge BGB manualen?

 #261330  av kennethx
 
Er et plast deksel under teppet i bagasjerommet, du kommer til ledningene der.

 #261335  av Kanakkas
 
Mål strømforbruket til pumpa under tvangskjøring. Kople ampermeter inn i kretsen hvor det er enkelt å komme til ( f.eks. i sikkringsholder eller kontakt i bagasjerom.) Husker ikke i farta hvor mye den pumpa skal trekke... men sikkringen er vel på 15 eller 30 Amp. ?????