TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mÃ¥l og bilder av basskasser bak setene i Mr2 mk2?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #262054  av Nico_18

Hei.. har netopp kjøpt meg mr2 mk2 nå og lurer på om folk har lyst å dele noen ideêr om hvordan bygge kassene til 2 10" bak seteryggen. om jeg kunne fått bygget 2 12" istede hadde det vært utrolig bra:) gjerne del noen bilder og mål.. MVH Nicolai

#262180  av angrykid

Det er ikke noe problem å få plass til 10" bak setene. Det er litt større utfordring med 12", pga lengde på element og slike ting..

Men se om du finner deg noen sykt fete 8" elementer og få de til å spille nedover i bilen, da har du syyyykt fet lyd i bilen. :)

F.eks Reasonant Engineering sine 8" har en xmax på 12mm. Så de flytter fint med luft. Koster rundt 400kr på http://www.morel.no og trives bra i 10 liters kasser lukket. Dette er ikke noe problem å få til bak setene. Du slipper til og med å skjære bort oppbevaringsboksene som er bak setene :)

Målene finner du selv når du får tak i elementet..

#262215  av Pitchyou

Har 12" ere, inga problem å få plass etter litt kutting å saging, men problemet er at det fort blir vanskeli å få 12" til å spille bra.

#262225  av Nico_18

Tusen takk for hjelpen:) er innpå siden og ser på elementer osv nå :) de andre 10" som er på siden som har litt store magneter, de får jeg ikke plass til?

#262262  av angrykid

Trenger du å ha setet helt bak, så bør ikke elementet bygge noe nevneverdig mer enn 17cm.. Mer enn det, så blir det problemer med å få ting til å passe. :D Jeg hadde 2x12" fra RF, de fungerte fint nok, men det blir bare ikke bra lyd.. Greit nok, det trøkker.. Men det blir ikke pent. :) I allefall ikke så mye som jeg klarte å få det til å bli bra..

Så jeg gikk ned til 10" igjen, og vurderer nå å kjøpe meg 4x8" hvis jeg får dette til å passe, så skal det bli bra. :)

#262296  av Pitchyou

angrykid skrev:Trenger du å ha setet helt bak, så bør ikke elementet bygge noe nevneverdig mer enn 17cm.. Mer enn det, så blir det problemer med å få ting til å passe. :D Jeg hadde 2x12" fra RF, de fungerte fint nok, men det blir bare ikke bra lyd.. Greit nok, det trøkker.. Men det blir ikke pent. :) I allefall ikke så mye som jeg klarte å få det til å bli bra..

Så jeg gikk ned til 10" igjen, og vurderer nå å kjøpe meg 4x8" hvis jeg får dette til å passe, så skal det bli bra. :)
Samme her vurderer å gå for soundslinters 8" de er vist helt mongolide

#262354  av Nico_18

høres bra ut :) går for 2 kicker L7 8". de skal det visst ikke være noe problemer å få inn der:) trykker rimelig bra med en kicker forsterker :) og ett par 6x9 høytalere fra Jbl (decade) Frontsett er jeg ikke sikker på ennå, men blir noe som funker helt ok, ikke en av de dyreste tror jeg.. http://www.megabillig.no har noen utrolige priser på stereo :)

#262503  av angrykid

De har også noen utrolige tider på reklamasjon og noen utrolige historier på kundeservice, men hei :) Knus på..

Jeg vurderer soundsplinter sine RI-i8 jeg og.. De har fått helt teit bra kritikk overalt hvor de har vært testet.. Så spørs om man kanskje må prøve noe slikt. :)

#262645  av Pitchyou

ja, men synd frakt prisene til soundsplinters er helt på trynet...:(

#262904  av chris

Var ikke noe problem å få to stk RF P3 12" basser til å spille som f.. i mr2 i hvert fall :D