TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noe sted Ã¥ kjøpe gule koni billig(ere)- svar pÃ¥ problem?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #261959  av Mr2Even

Er det noe sted der de har god pris på gule koni eller et sted der de gir litt rabatt? Har foran, men mangler bak.. det var ikke så god ide å kjøre med forskjellige dempere på bilen merker jeg. Jeg har noen 4 trinns kyb bak, men de er så sinnsykt mye stivere enn koniene selv på mykeste hakk. Eller så er det noe feil, rompa følger jo ikke med.. :? Kan det være noe jeg har gjort feil ? Demperne virket ok når jeg testet de, eneste de var litt trege kanskje.. jeg har progressive fjærer og forskjellige fjærbein foran og bak(forde jeg ikke fikk ut demperne på de jeg skulle bruke, men og brukte noen andre jeg hadde liggende) Det virker også som rompa er litt for høy i forhold til foran..

#262000  av CelicaTurbo

Hva i all verden mener du med at du bruker forskjellige fjærbein fremme og bak? Fjærbeina fremme og bak skal i utgangspunktet ikke være like i det hele tatt, så om du har tatt noen du har hatt liggende, hva i all verden er det da du har tatt i bruk bak? ;)

Kan ikke svare angående koni, kanskje sjekke ebay, men jeg ser folket på mr2oc.com fraråder KYB justerbare sterkt til MR2 pga at de er alt for harde og er dårlig avstemt til bilen, snodig siden KYB er høyt anbefalt blandt 200SX-gutta både i inn- og utland.. virker som om KYB har gjort en blunder på MR2 der..

#262003  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:Hva i all verden mener du med at du bruker forskjellige fjærbein fremme og bak? Fjærbeina fremme og bak skal i utgangspunktet ikke være like i det hele tatt, så om du har tatt noen du har hatt liggende, hva i all verden er det da du har tatt i bruk bak? ;)

Kan ikke svare angående koni, kanskje sjekke ebay, men jeg ser folket på mr2oc.com fraråder KYB justerbare sterkt til MR2 pga at de er alt for harde og er dårlig avstemt til bilen, snodig siden KYB er høyt anbefalt blandt 200SX-gutta både i inn- og utland.. virker som om KYB har gjort en blunder på MR2 der..
Ja det virker slik..
Jo jeg har riktig fjærbein i forhold til hva som skal være foran og bak, men det er forskjellig merke på de. Orginal 98 foran og kyb bak, men skal ha 98 fjærbeil bak også når jeg får skrudd ut demperne og kjøpt Koni :)

#262004  av CelicaTurbo

Da er vel 98-fjærbeina lavere da kanskje? Det hadde vært interessant å vite..

#262005  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:Da er vel 98-fjærbeina lavere da kanskje? Det hadde vært interessant å vite..
Ja mulig.. lurte på om jeg kanskje skulle prøve å bruke de 98 fjærbeina med de orginale demperne som står i sammen med gule koni foran, demperne i de 98 er som nye, men det er vel ikke å anbefale..?

#262018  av ArildM

Ring Stig på Stjørdal Bildeler, skaffa meg billige Koni dempere :)

#262035  av Mr2Even

ArildM skrev:Ring Stig på Stjørdal Bildeler, skaffa meg billige Koni dempere :)
Åja :) Spørs om han gidder å sende det til Oslo da?

#262081  av lasse

k_one skrev:Fensport har Koni justerbare til MR2 for ca 1100,- pr stk ;)
Er ingen upris det ihvertfall, betalte vel 4600,- for alle fire selv, da med god rabatt...
Gule koni lå på rundt 1500,- stykket da jeg skulle ha ihvertfall.

#262112  av Mr2Even

lasse skrev:
k_one skrev:Fensport har Koni justerbare til MR2 for ca 1100,- pr stk ;)
Er ingen upris det ihvertfall, betalte vel 4600,- for alle fire selv, da med god rabatt...
Gule koni lå på rundt 1500,- stykket da jeg skulle ha ihvertfall.
:shock: Det var ikke ille pris :)

#262207  av Mr2Even

Morten skrev:http://www.twosrus.com/catalog/index.php?cPath=22_55

Pris er pr. par her.. :wink:
Ojsann, det blir jo bare 1700kr paret :) , men hvilke ekstra utgifter må man regne med ved å bestille utenlands?

#262219  av CelicaTurbo

Mr2Even skrev:
Morten skrev:http://www.twosrus.com/catalog/index.php?cPath=22_55

Pris er pr. par her.. :wink:
Ojsann, det blir jo bare 1700kr paret :) , men hvilke ekstra utgifter må man regne med ved å bestille utenlands?
(kjøpssum+fraktpris)*1.25= ferdig importert pris til Norge. Men avhengig av fraktmåte er det mulig at fraktselskapet vil ta et gebyr for fortollingen. Etter min erfaring har akkurat det variert sterkt, og det er jammen umulig å vite for sikkert på forhånd.

#262230  av Morten

Disse blir levert via posten (69nok i gebyr eller noe?). Hvis du setter opp bestillinga får du og opp fraktprisen før du bekrefter. Sjappa kan og anbefales på det sterkeste. God rask og ærlig service. Har kjøpt derfra flere ganger og gjør det gledelig igjen. Sist fikk jeg plutselig mail om at det var refundert ca $20 via paypal fordi faktisk frakt hadde blitt billigere enn anslaget. :shock: DET hadde jeg aldri trodd jeg skulle oppleve fra noe nettsjappe. :wink:

#262235  av Mr2Even

Morten skrev:Disse blir levert via posten (69nok i gebyr eller noe?). Hvis du setter opp bestillinga får du og opp fraktprisen før du bekrefter. Sjappa kan og anbefales på det sterkeste. God rask og ærlig service. Har kjøpt derfra flere ganger og gjør det gledelig igjen. Sist fikk jeg plutselig mail om at det var refundert ca $20 via paypal fordi faktisk frakt hadde blitt billigere enn anslaget. :shock: DET hadde jeg aldri trodd jeg skulle oppleve fra noe nettsjappe. :wink:
Høres jo veldig bra ut :)