TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "Gummipropp" over venstre-bakemper. Mangler denne...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #262609  av GhostRider88

hei.

Jeg vasket motoren i dag, og i den sammenheng så så jeg at jeg mangler den venstre gummiproppen som skal stå over venstre bakdemper. Det er snakk om det gummilokket som skal holde smuss, osv ute.

Så også at det var noe overflate-rust på denne mutteren som sitter på toppen av demperen, og litt rundt. Dette vet jeg at ikke er så farlig siden det er akkurat rundt dempertoppen, og at dette er omtrent på alle biler. Så jeg tok olje oppi slik at det la seg rundt dempertoppen og denne mutteren som fester demperen.

Men jeg skulle gjerne hatt denne gummiproppen, så jeg lurte på om noen har denne, eller vet om delenummeret.

Legger ved et bilde som viser der jeg mangler denne toppen.

Bilde

#262610  av GhostRider88

på andre siden har jeg, som dere ser, denne proppen.

Bilde

#262611  av GhostRider88

bedre uten denne proppen: (ikke min bil)

Bilde
Sist redigert av GhostRider88 den 16 sep 2007 18:31, redigert 1 gang totalt.

#262612  av Mr2 Mk2

Det er mulig å endre og legge til bilder i din første post.

#262615  av GhostRider88

Mr2 Mk2 skrev:Det er mulig å endre og legge til bilder i din første post.
ja er klar over det ;) skal gjøre det neste gang :) Men vet du om hvor jeg kan få tak i dette? og om litt overflate rust på og rundt dempertoppmutteren har noe å si. Har som sagt lagt olje oppi.

Er det evt noen som selger denne proppen?

#262623  av ijb

koster sikker ikke mange kronene hos toyota :wink:

#262630  av GhostRider88

ijb skrev:koster sikker ikke mange kronene hos toyota :wink:
nei gjør nok ikke det, men om noen hadde hatt en slik til overs, eller vet om delenummeret så hadde det vært supert ;)

Er det forrresten noen som vet om det gjør noe med litt overflaterust nedi ved mutteren og litt rundt? det skulle vell være nok å ha oppi olje..

legger ved et bilde av hvordan den ser ut.

Bilde

#262638  av kake

Delenummeret på Toyota er 48753-12010 (COVER, REAR SUSPENSION SUPPORT). Koster garantert ikke mer enn 25 kr. Rusta gjør ingenting, så lenge det bare er på overflaten.

#262644  av GhostRider88

kake skrev:Delenummeret på Toyota er 48753-12010 (COVER, REAR SUSPENSION SUPPORT). Koster garantert ikke mer enn 25 kr. Rusta gjør ingenting, så lenge det bare er på overflaten.

Tusen takk :D

Nei det er bare snakk om litt rust på mutteren og litt rundt denne mutteren i dette rommet. er ikke noe rustangrep av noe slag. Kan pusse det vekk, men vet ikke om jeg skal gjøre det nå som jeg har tatt oppi 556 olje ;) Hva mener du/dere?

#262662  av kake

Både dempern og topplageret ditt bak blir nok modent for utskiftning før det er gjennomrusta :wink: Så ingen grunn til bekymring.

#262721  av GhostRider88

kake skrev:Både dempern og topplageret ditt bak blir nok modent for utskiftning før det er gjennomrusta :wink: Så ingen grunn til bekymring.
hehe. Ja da skal det en del til ;) :P

Ta kjøper jeg bare denne toppen og setter den på etter at jeg har lagt i litt mer olje :) Burde være bra nok det da.