TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med kenwood ddx6029 og rf t10001 (tror jeg :P )

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #262528  av gnmfr

Har fått noen små problemer med anlegget mitt nå...

Den ene kanalen på rockford forsterkern gir ikke lyd fra seg, bare bitte bitte litt... Merker knapt at elementet beveger seg :? Prøvde å koble fram og tilbake for å finne problemet... Er ikke bassern som er problemet, heller ikke kabelane eller signal kabelane... Så det eneste som står igjen som syndern er forsterkern... Er det noen sikringer eller no sånt som kan ha gått? Kjører den ned i 1 ohm på hver kanal, og gir den godt med juling ganske ofte... Skjønner ikke hvorfor det ikke har skjedd noe med den andre kanalen da... For er helt likt opplegg på begge sider.. Har alt for dyre signalkabeler++ så det skulle ikke ha noen påvirkning :? Skulle helst hatt den fiksa uten å kobla fra strømkabelane, for de er så inni gleden vanskelig å få på igjen :lol:

Så over til det andre problemet... Spillern min... Starta med at noen cder satt seg fast inni som jeg fikk tips om at jeg måtte bare putte et kort eller slikt inn i åpningen sånn at den fikk tak i cden den som tar den inn og ut(merker at dette blei litt klønete sagt, men prøv å forstå :lol: ) Problemet ble bare større og større... Og nå må jeg putte inn tuppen på en cd eller visa kortet hver gang jeg setter inn en cd for at den skal begynne å lukke seg og spille av cden... Virker som den slitter med å komme inn de siste millimeterne liksom... Forferdelig irriterans når jeg har betalt så mye for den, uten at den skal funke perfekt :lol: Kan det ha skjedd no som er lett å fikse, eller skal jeg bare skru den ut og sende den til rep? :?
 #262903  av chris

gnmfr skrev:Har fått noen små problemer med anlegget mitt nå...

Den ene kanalen på rockford forsterkern gir ikke lyd fra seg, bare bitte bitte litt... Merker knapt at elementet beveger seg :? Prøvde å koble fram og tilbake for å finne problemet... Er ikke bassern som er problemet, heller ikke kabelane eller signal kabelane... Så det eneste som står igjen som syndern er forsterkern... Er det noen sikringer eller no sånt som kan ha gått? Kjører den ned i 1 ohm på hver kanal, og gir den godt med juling ganske ofte... Skjønner ikke hvorfor det ikke har skjedd noe med den andre kanalen da... For er helt likt opplegg på begge sider.. Har alt for dyre signalkabeler++ så det skulle ikke ha noen påvirkning :? Skulle helst hatt den fiksa uten å kobla fra strømkabelane, for de er så inni gleden vanskelig å få på igjen :lol:

Så over til det andre problemet... Spillern min... Starta med at noen cder satt seg fast inni som jeg fikk tips om at jeg måtte bare putte et kort eller slikt inn i åpningen sånn at den fikk tak i cden den som tar den inn og ut(merker at dette blei litt klønete sagt, men prøv å forstå :lol: ) Problemet ble bare større og større... Og nå må jeg putte inn tuppen på en cd eller visa kortet hver gang jeg setter inn en cd for at den skal begynne å lukke seg og spille av cden... Virker som den slitter med å komme inn de siste millimeterne liksom... Forferdelig irriterans når jeg har betalt så mye for den, uten at den skal funke perfekt :lol: Kan det ha skjedd no som er lett å fikse, eller skal jeg bare skru den ut og sende den til rep? :?
Vanskelig å si hva som kan være feil.. men OM elementene beveger seg er det ingen sikring i hvert fall, for da er den HELT død.

Når det gjelder spilleren (faen så uheldig du er da.. to produkter på en gang som vi så og si aldri opplever feil på..) så sender du den til Dalens Elektronikkservice, sammen med kopi av kjøpskvittering. Adresse finner du på gulesider.no .. de har garantirep på Kenwood i Norge.

#262974  av gnmfr

Var forresten en rf t5002, ikke at det gjør så forskjell, er vel samme bare med to kanaler :lol:

Ja, har hatt ufatelig uflaks, for har vært så forsiktig også.. Knapt turt å tørke støv av de på grunn av riper :lol:

Når det er sagt så var jeg utom en bilstereo sjappe i dag, var av de jeg kjøpte forsterkeren, mens jeg kjøpte spilleren av dere... Han var kom fram til det samme som meg, og at det ikke var noen annet å gjøre enn å sende den til dalen... Er vel bare en dårlig lodding eller no... Men garantien har vel gått ut på begge tinga, har erfaring med at det koster flesk uansett da :roll:

Sendte en jbl forsterker dit som hadde en forferdelig irriterans støy, fikk 0den tilbake i samme stand, de fant ingen feil, men den bråka forde... I 4 forskjellige biler... Solgte den til en kamerat som ikke brydde seg og kjøpte meg rf som var helt stille og fin av dere :wink:

Men eneste problemet mitt er å finne kviteringane :lol: Har pakkeseddelen på spillern, mens forsterkern kjøpte jeg sammen med jbl forsterkern som jeg måtte sende med kviteringa på.. Var dum å sendte inn orginalen, den er borte :cry:

Kan jeg ikke få det reparert uten kviteringa? Betaler det det koster, men er nesten helt sikker på at jeg ikke fikk den tilbake med forsterkern :?

Har innsett at jeg har et problem :lol: