TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Knirking/klakking i forstilling og styring

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #262646  av Stølen

Siste måneden har det dukket opp flere og flere merkelig knirke-og knakelyder, samt ett og annet "klakk" i forstillingen. Knirkingen oppstår oftest når bilen har stått litt, og skal f. eks rygges ut av en innkjørsel. Når jeg legger om fullt for å svinge for første gang så kommer det gjerne en høy knakelyd fra rattstammen og forstillingen, avsluttet av et dempet "klakk" når jeg setter bilen i bevegelse. Noen idéer..?? :?:

#262648  av mk1 black limited

Hjullager?

#262649  av Mr2Even

Kan være noe som bare trenger å strammes bedre feks fjærbeinet eller dårlig topplager, stabilatorstag eller behov for å smøre bak bremseklosser..

Jeg hadde slike ulyder du beskriver, men hos meg var det bare at ting satt litt dårlig rundt fjærbeinet..

#262759  av wacky

Tipper det er lageret i toppen av støtdemperen. Hos meg kom det knekkelyder spesielt når jeg sto stille og svingte. Opplevde også "gummi-knirkelyd" ve dsving pga dette. Lageret var helt borte og fant bare igjen ett par kuler!

#262779  av Stølen

Hmmm... mye gode svar her. Har nettopp skifta fjærbeinsstag foran, men det gjorde ikke noe forskjell. Mye mulig demperne bør skiftes rundt om snart uansett, men det får jeg ta etter vintern. Mye må man egentlig ut med for et fullt sett dempere/fjærer?

#262947  av BT-GTI

stabilatorstag ville jeg satt penga på. hvis lyden kommer når du kjører over dumper/hull i veien. knirker det i svinger ville jeg sagt hjullager, ta bilen på forstillingskontroll så finner de det ut i løpet av kort tid så får du alt på stell

#262987  av Doffen696

Har du sjekket foringene dine? Kommer det lyder om du bremser hardt?