TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#262383  av celicat23

Denne dagen MÅ bare bli bra. Våkner til 2 meldinger fra posten om at pakker har kommet. Fikk en hentelapp i går; noen bilder jeg har bestilt utskrifter av ligger også og venter på posten.

Og når jeg hentet det, så finner faktisk posten på lokal rimi'n alle pakkene (yaaay!!)

Første pakke: bildene, fine (http://www.photobox.co.uk) Flott!

Andre pakke: nokia 6233 og datakabel. Står til lading. Ser bra ut.

Tredje pakke: 50 tomme dvd, 50 tomme dvd cover, 100 cd/dvd lommer, 2gb ram, saphire radeon x1650 skjermkort.

Installerte ram'en (noen som trenger 4stk KINGSTON 512mb PC2700 DDR ram brikker? SKRIK! 2 er ubrukt!) og ventet meg som mest positive resultat: blå skjerm.

Men alt virker... everest corporate edition viser 2gig ram. Fan-fucking-tastic!

Så... Skjermkort. Pakker opp, og ser ei diger vifte på kortet, og at driten må kobles rett i strømforsyninga til PC'n. Har en liten stille stund med meg selv og vurderer om jeg muligens har valgt ett unødvendig "stort" skjermkort - bare for internet pR0n, mp3, divx og photoshop. Men what the hell - gjort er gjort. Setter det inn og kobler til alt som skal kobles til.

Og da går ikke kabinettet igjen, fordi huset til ei vifte kommer borti skjermkortet. Med min vanlige ro når ting ikke fungerer ( http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... sucks1.jpg ) finner jeg en avbiter tang og modder kabinettet.

Skrur på pc'n, og venter meg blårøyk og åpen flamme. Men det fungerer! Wtf!? Installere 2 ting på samme dag, og begge fungerer?!? Noe må være galt. Til og med driverene ble installert korrekt!!

Me so happy!! Fiiiiiive dollah?

#262465  av lexusmann

Kan faktisk anbefale mobilen...ganske bra...håper det er den svarte? i grått ser den fæl ut... :lol:
Kunne også tenkt meg flatskjerm...men må vente til den gamle 28" tar kvelden...for da MÅ jeg betale lisens...har ikke fått det enda(fikk tv'n av fatter), og sier ikke ifra!!! :twisted:

#262475  av celicat23

'seff er det den svarte! 8) eneste jeg ikke liker med den er at klokke alarmen er aaaaaalt for lav, og jeg klarer ikke finne ut hvordan jeg skrur den opp (og ikke gidder jeg lese manualen heller da :lol:)

Ellers en veldig behagelig mobiltelefon.

#262489  av inzane2012

vet ikke hvor datakyndig du er celicat, men du må huske og ikke bruke ram som er fra forskjellige hastigheter og type:) er ikke helt bra å bare bruke f.eks 3 av de 4 ram"portene":) but i guess u knew that:)

btw, vist du skal bruke pcen til mye fotoredigering og sånt, så kan jeg anbefale av de nye prossesorene til amd, en x2 f.eks og ett raskt minne:) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331439 og to par med disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330647 :) hehe

#262507  av celicat23

inzane2012 skrev:vet ikke hvor datakyndig du er celicat, men du må huske og ikke bruke ram som er fra forskjellige hastigheter og type:) er ikke helt bra å bare bruke f.eks 3 av de 4 ram"portene":) but i guess u knew that:)

btw, vist du skal bruke pcen til mye fotoredigering og sånt, så kan jeg anbefale av de nye prossesorene til amd, en x2 f.eks og ett raskt minne:) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331439 og to par med disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330647 :) hehe
Alle 4 kingston 512mb brikkene er av samme type. Problemet er:

1. Det er bare 3 "slots" til ram brikker i maskinen (nei, jeg sjekka jo ikke det før jeg handla flere ram brikker :oops:)

2. Det er ett hovedkort fra forrige århundre jeg bruker, og det støtter kun 2 rambrikker hvis det er "double sided" rambrikker. Noe som kingston brikkene er. Ergo: 2 brikker er aldri brukt :?

Har ingen planer om noen egen bil til sommeren, men heller prøve og få det meste ut av foto hobby'en. Da skal jeg ha en maskin dedikert til redigering. Skulle jeg kjøpt noe akkurat nå så ville det blitt en intel core 2 duo E6850 (3ghz) og noe ddr2 pc6400 ram på ett "Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16" hovedkort. Noen seagate barracuda disker, ett greit skjermkort, 22" samsung syncmaster 226bw skjerm, tegnebrett, koble opp til 55" hd skjermen i stua også ... *sikle* ... hehe

Men nå kommer vinteren, og da blir det ingen bilder, så like greit og vente til sommeren igjen for da er alt pc utstyret jeg vil ha nå enda billigere :D

#262544  av ST182

Hva er forskjellen på "mot" og "baller"?

Mot
Mot er å komme sent hjem etter en tur på by'n med gutta, bli angrepet av
kona med en kost og ha mot til å spørre: "Gjør du fortsatt rent, eller
skal du ut å fly en tur?"

Baller
Baller er å komme sent hjem etter en tur på by'n med gutta, med lukt av
parfyme og øl, leppestift på kragen, klaske kona på baken og si: "Så var
det din tur, tjukka!"

:lol:

#262547  av ST182

KVINNER ER RARE!
Kvinner får seg piercinger, tattoveringer, føder barn, keisersnitt, fettsugninger, fjerner ribben, hefter magesekken sammen, får brystopperasjoner, får sprøytet silikon inn alle steder.
De fjerner hår med pinsett og varm voks, fjerner neglrøtter, plukker øyenbryn og får huller i ørene, men er det snakk om pikk i ræva.. DA gjør det plutselig vondt!!!!

:lol 8)

kanskje litt stygg denna....

#262659  av jumbo

ST182 skrev:kanskje litt stygg denna....
Joa, den er jo det, men det er jo faktisk et absolutt rettmessig poeng lol

#263201  av inzane2012

celicat23 skrev:
inzane2012 skrev:vet ikke hvor datakyndig du er celicat, men du må huske og ikke bruke ram som er fra forskjellige hastigheter og type:) er ikke helt bra å bare bruke f.eks 3 av de 4 ram"portene":) but i guess u knew that:)

Alle 4 kingston 512mb brikkene er av samme type. Problemet er:

1. Det er bare 3 "slots" til ram brikker i maskinen (nei, jeg sjekka jo ikke det før jeg handla flere ram brikker :oops:)

2. Det er ett hovedkort fra forrige århundre jeg bruker, og det støtter kun 2 rambrikker hvis det er "double sided" rambrikker. Noe som kingston brikkene er. Ergo: 2 brikker er aldri brukt :?

Har ingen planer om noen egen bil til sommeren, men heller prøve og få det meste ut av foto hobby'en. Da skal jeg ha en maskin dedikert til redigering. Skulle jeg kjøpt noe akkurat nå så ville det blitt en intel core 2 duo E6850 (3ghz) og noe ddr2 pc6400 ram på ett "Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16" hovedkort. Noen seagate barracuda disker, ett greit skjermkort, 22" samsung syncmaster 226bw skjerm, tegnebrett, koble opp til 55" hd skjermen i stua også ... *sikle* ... hehe

Men nå kommer vinteren, og da blir det ingen bilder, så like greit og vente til sommeren igjen for da er alt pc utstyret jeg vil ha nå enda billigere :D
ja ser bre ut det spec'et der ja:) men når du først skal ha det skikkelig så gå for minimum 2 stk av western digital raptor x disker, 150gb(ja, ikke store plassen) som går på 10k rpm! kjører du flere i raid oppsett så går det enda raskere, pluss, skulle en disk ta kvelden, har du alt i backup på den andre:)

#263202  av inzane2012

ST182 skrev:KVINNER ER RARE!
Kvinner får seg piercinger, tattoveringer, føder barn, keisersnitt, fettsugninger, fjerner ribben, hefter magesekken sammen, får brystopperasjoner, får sprøytet silikon inn alle steder.
De fjerner hår med pinsett og varm voks, fjerner neglrøtter, plukker øyenbryn og får huller i ørene, men er det snakk om pikk i ræva.. DA gjør det plutselig vondt!!!!

:lol 8)

kanskje litt stygg denna....
gikk ikke fruen med på det altså?? men du vet, men en god klatt vaselin, så glir det så fint så;) haha

#263204  av celicat23

inzane2012 skrev:ja ser bre ut det spec'et der ja:) men når du først skal ha det skikkelig så gå for minimum 2 stk av western digital raptor x disker, 150gb(ja, ikke store plassen) som går på 10k rpm! kjører du flere i raid oppsett så går det enda raskere, pluss, skulle en disk ta kvelden, har du alt i backup på den andre:)
Det lille jeg har lest av bruker erfaringer med raptor diskene er at de er litt raskere (men ikke noe og rope hurra for), og at de bråker. Så de frister ikke så mye :wink: Men når flash-ram baserte hard disker begynner og komme i skikkelige størrelser (og en fornuftig pris), så *sikle* :D

#263205  av inzane2012

celicat23 skrev:
inzane2012 skrev:ja ser bre ut det spec'et der ja:) men når du først skal ha det skikkelig så gå for minimum 2 stk av western digital raptor x disker, 150gb(ja, ikke store plassen) som går på 10k rpm! kjører du flere i raid oppsett så går det enda raskere, pluss, skulle en disk ta kvelden, har du alt i backup på den andre:)
Det lille jeg har lest av bruker erfaringer med raptor diskene er at de er litt raskere (men ikke noe og rope hurra for), og at de bråker. Så de frister ikke så mye :wink: Men når flash-ram baserte hard disker begynner og komme i skikkelige størrelser (og en fornuftig pris), så *sikle* :D
tja, men utifra det jeg lærte om raid oppsett og sånt på skolen for noen år siden så vil du merke ganske stor forskjell på 2 separate disker og 2 disker i raid, vil jobbe raskere med 2 disker sammen på 10k rpm enn flere separate disker på 7.2k rpm, og spess vist det er snakk om store disker...men om du ikke er så datakyndig så kan det kanskje bli litt knot å sette opp en raid...
og så har du jo SCSI disker, men det er vel ikke aktuelt? hehe

#263210  av Larsen

Jeg har to av de minste til Western digital med 10K rpm. Ytelsen er ikke enormt mye bedre iforhold til en god harddisk og de støyer en del.

#263218  av celicat23

inzane2012 skrev:tja, men utifra det jeg lærte om raid oppsett og sånt på skolen for noen år siden så vil du merke ganske stor forskjell på 2 separate disker og 2 disker i raid, vil jobbe raskere med 2 disker sammen på 10k rpm enn flere separate disker på 7.2k rpm, og spess vist det er snakk om store disker...men om du ikke er så datakyndig så kan det kanskje bli litt knot å sette opp en raid...
Har litt med kostnader VS ytelse/nødvendighet og gjøre. Noen seagate barracuda disker holder fint til mitt bruk. Setter altid opp en liten system disk, og kunne gjerne tenkt meg noe raskere på akkurat den. Men er ikke noe om dagen som står frem som noe "må ha!" produkt.

#263221  av grimfer

celicat23 skrev:
inzane2012 skrev:tja, men utifra det jeg lærte om raid oppsett og sånt på skolen for noen år siden så vil du merke ganske stor forskjell på 2 separate disker og 2 disker i raid, vil jobbe raskere med 2 disker sammen på 10k rpm enn flere separate disker på 7.2k rpm, og spess vist det er snakk om store disker...men om du ikke er så datakyndig så kan det kanskje bli litt knot å sette opp en raid...
Har litt med kostnader VS ytelse/nødvendighet og gjøre. Noen seagate barracuda disker holder fint til mitt bruk. Setter altid opp en liten system disk, og kunne gjerne tenkt meg noe raskere på akkurat den. Men er ikke noe om dagen som står frem som noe "må ha!" produkt.
Siden dette er off-topic tråden over alle off-topic tråder, så vil jeg gjerne benytte meg av sjansen til å si: Dette er som kantonesisk med talefeil for meg. :)
  • 1
  • 338
  • 339
  • 340
  • 341
  • 342
  • 1175