TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oljeforbruk t23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#263365  av celicagt4205nord

Snakka med en Toyota mekker kompis av med idag angående oljeforbruk på denne motoren...han sa hold deg fast...de godtar faktisk ett oljeforbruk på 8.3liter!!!! mellom oljeskiftene...fy fan det er nye...kan um umulig stemme...må jo være noe de sier for å avskrive seg alt ansvar ved ett eventuekt så stort oljeforbruk...Må si Toyota service skuffer meg iblant!

#263391  av csstian

Faktisk så sier toyota at 1 liter pr 1000km er innafor toleransene.Men ingen må komme å fortelle meg at det ikke er noe feil med en toyota som bruker så mye olje.

#263392  av csstian

celicagt4205nord skrev:var en pakningsmasse som lak i bakkant av motoren..i reg.reim område. dette skulle koste 4200kr å fikse...ingenting som hadde med shortblock bytte å gjøre sa dem..dette blir trekt fra i kjøpesummen så får jeg det fiksa her hjemme...
Men er det mulig att den pakningen kan leke så mye som 1liter på 5000km??
Alt er mulig.Men di som jeg har sett lekke har bare vært svetting.Men regdekselet er av når du bytter blokk.Så det kan være pakningsstoffet som ikke ligger der det skal.Så det stemmer ikke at det ikke kan ha med blokkskiftet å gjøre.Så kan di å lekke på oljestrammeren til regkjede.En o-ring sitter der.

#263393  av celicagt4205nord

csstian skrev:
celicagt4205nord skrev:var en pakningsmasse som lak i bakkant av motoren..i reg.reim område. dette skulle koste 4200kr å fikse...ingenting som hadde med shortblock bytte å gjøre sa dem..dette blir trekt fra i kjøpesummen så får jeg det fiksa her hjemme...
Alt er mulig.Men di som jeg har sett lekke har bare vært svetting.Men regdekselet er av når du bytter blokk.Så det kan være pakningsstoffet som ikke ligger der det skal.Så det stemmer ikke at det ikke kan ha med blokkskiftet å gjøre.Så kan di å lekke på oljestrammeren til regkjede.En o-ring sitter der.
skal sjekke det ut når jeg tar bilen på verksted...takk for hjelp Stian :D

#263397  av csstian

celicagt4205nord skrev:
csstian skrev:
skal sjekke det ut når jeg tar bilen på verksted...takk for hjelp Stian :D
Bare hyggelig.Hvor befinner bilen seg? Hvor er jobben gjort?

#263412  av jsun

Denne bilen ville jeg styrt unna.
Min brukte aldri olje etter bytte av short block.

#263416  av Dennis87

celicagt4205nord skrev:Snakka med en Toyota mekker kompis av med idag angående oljeforbruk på denne motoren...han sa hold deg fast...de godtar faktisk ett oljeforbruk på 8.3liter!!!! mellom oljeskiftene...fy fan det er nye...kan um umulig stemme...må jo være noe de sier for å avskrive seg alt ansvar ved ett eventuekt så stort oljeforbruk...Må si Toyota service skuffer meg iblant!
Dette er noe de fleste bilprodusenter praktiserer.

Har hørt om mange lingende problemer med bilder fra VAG som begynner å drikke olje og dem har ikke fått igjen en dritt hvis bilen var mer enn 3 år.
Så synes Toyota har veldig bra service når de har utvidet garantien til 7 år, det jeg som sakt før synes er dårlig er at de ikke har informert de berørte kundene om dette.