TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En Hyllest til Bjørnstad bil AS!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#263776  av FireWalk

ps; skal få lagt ut noen bilder og forhåpentligvis video i morgen. :)

#263777  av inzane2012

54000 kr høres mye mer fornuftig ut en 70000 ja:) og godt å høre at ting ble over all forventing:) spørs om jeg tørr å komme opp en tur for å se på vidunderet;) hehe

#263781  av FireWalk

inzane2012 skrev:54000 kr høres mye mer fornuftig ut en 70000 ja:) og godt å høre at ting ble over all forventing:) spørs om jeg tørr å komme opp en tur for å se på vidunderet;) hehe
Rettelse, 64000 ble det, ikke 54000.. var den helvetes ruta som kosta 55000.... blander sammen jeg nå :P to nesten like regninger, og fyllesyk så det holder (bryllup i går med åpen bar...) :P

Uansett, med tanke på alt som er gjort så er ikke prisen så gale som det høres ut som.

Jeg hadde bilen på Toyota en gang for å bytte Hose from hell. Dette er jo en drittjobb av dimensjoner og jeg tenkte at pytt, kan ikke koste allverden. Fikk regning på 12000 kr... for å bytte en slange :P Så da er ikke 64000 kr så veldig mye til sammenligning, når man ser på alt som er gjort.

Og det er gjort SKIKKELIG. :)

#263786  av FireWalk

her er et før og etter bilde:

Slik så det ut før. Masse ledninger og bare rot..

Bilde

Slik ser det ut nå (og alle funksjoner er ivaretatt):
Vedlegg
Slik ser det ut nå.
Slik ser det ut nå.
22092007024.jpg (487.83 kiB) Vist 626 ganger

#263788  av celicat23

Artig før og etter bilde :lol: Bra og høre du er fornøyd!

#263804  av inzane2012

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:54000 kr høres mye mer fornuftig ut en 70000 ja:) og godt å høre at ting ble over all forventing:) spørs om jeg tørr å komme opp en tur for å se på vidunderet;) hehe
Rettelse, 64000 ble det, ikke 54000.. var den helvetes ruta som kosta 55000.... blander sammen jeg nå :P to nesten like regninger, og fyllesyk så det holder (bryllup i går med åpen bar...) :P

Uansett, med tanke på alt som er gjort så er ikke prisen så gale som det høres ut som.

Jeg hadde bilen på Toyota en gang for å bytte Hose from hell. Dette er jo en drittjobb av dimensjoner og jeg tenkte at pytt, kan ikke koste allverden. Fikk regning på 12000 kr... for å bytte en slange :P Så da er ikke 64000 kr så veldig mye til sammenligning, når man ser på alt som er gjort.

Og det er gjort SKIKKELIG. :)
okok:) men en ting jeg lurer litt på, hvor i steike får du alle penge til dette ifra?? såg jo selv når jeg var oppom en tur at du allerede har lagt en god del penger under huden på bilen, men jeg må jo jobbe meg halvt ihjel for å få råd til den minste lille ting, hehe

#263807  av Christian

Men hva er effekten? Ser det står 400 i en tidligre post, men er det Nm eller fot/pund? Og antall hk takk :wink:

#263816  av MR2WideBody

Etterlst det før her, og gjør det igjen.. Få noen tall av deg da, hvor mye ponnyer ble det?

#263824  av FireWalk

Det meste de klarte å få ut var ca 350 hk på hjula og 400 i dreiemoment. (NM). Men har valgt å skru ned trykket til 1,3 bar intil jeg får på ny innsug og eksos-kam da det er ganske tydelig av dynoresultatet at det blir strupet ganske kraftig pga dette. De mente det var tryggest da motoren puster litt lettere. Derfor er det tryggere å kjøre på 1,3 bar frem til jeg får på kammene. på 1,3 bar er det 300 hk på hjula. Tenker jeg tar kammene nå i vinter så er det bare å ta en rask dyno justering når sommeren kommer. Da burde de klare å ta ut kanskje 400 hk. Turboen skal ifølge KO racing klare 450 hk på hjula uten problem. Vil tippe at jeg får ut mer hk med mindre ladetrykk også når jeg får bedre VE på motoren med nye kammer.
Da blir det ny innmat og. Litt kjipt siden jeg akkurat har overhalt motoren. Men men. Mye vil ha mer! :D

Fått helt dilla nå etter dette her. Er jo så morro å kjøre! Syntes den går styggfort! Er jo ikke mye i forhold til markus og morten og de, men er jo omtrent dobbelt så mye gamp i den nå som der er orginalt, så det merkes godt ja.. :D :D

#263866  av CelicaTurbo

Det er godt at dette endte så bra og at du er fornøyd. Jobben ser meget bra ut på det bildet da, men måte du beskriver momentet er litt uventet for denne turboen, selv med orginale kamaksler og innsug skulle en tro at dreiemomentet ikke skulle begynne å falle såå tidlig? Du er helt sikker på at tvis åpner som den skal? Dvs, den står jo som default åpen men er wiren jordet konstant av dataspruten eller på annet vis så er jo tvis stengt fulltid. Jeg sier så klart ikke at det er slik, men det er en tanke som treffer meg og det er mye billigere å bare være sikker på at det ikke er tilfellet, enn det er å kjøpe og montere nye kamaksler for å bøte på problemet om det virkelig er tvis som er problemet ;) Kanskje prøve på en LED-mod på tvis-wiren for å se hva som skjer der..

#263871  av FireWalk

momentet faller dramatisk ja. Mari max rundt 4000-5000 og faller så med ca 35% fra 5500 og utover. Syntes selv det var litt merkelig. Men skal ta å sjekke tvisen og hvordan de har koblet det. Men det er jo vakum styrt så skulle ikke tro at det er den, med mindre de har gått inn for at den skal være lukket..

#263889  av Bjørnstad

Godt å høre at du er fornøyd !

Vi har sendt deg grafer på effekt/moment/AF og trykk på mail.

Det ser ut som momentkurven er relativt lang og flat...faller med 40 NM fra 5000 til 6000 omdr., og det er helt normalt. Det er nok lurt å holde seg på dette ladetrykket før det blir byttet kammer...den er litt trang i innsuget og blir litt tungpustet p.g.a dette samt originale kammer...

Det hadde nok gått å "presse" ut en del mere effekt, men da hadde det nok gått ut over holdbarheten på bilen din som brukes som gatebil...

#263896  av CelicaTurbo

Det er vakumstyrt ja, men ecu styrer om systemet ser vakum eller ikke og har dermed en del kontroll over det. Det er noen detaljer i teksten her om hvordan ecu styrer tvis og ventilen: http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm

#263897  av FireWalk

takker! Ja jeg er storfornøyd! Syntes bilen er mer enn rask nok som den er nå. Direkte skummel å kjøre på våt vei. Kan nesten ikke røre gassen uten å spinne. :p blir nok til å ta turen opp igjen til våren å få på kammer og launch control. Virker utifra grafen som om den puster dårlig på toppen pga kammene ja. Men uansett, er jo dobbelt så mye effekt som orginalt, og det merkes! Gt3071r turboen kommer tidlig, og klarer i motsetning til ct26 å holde trykket på 1.3 bar uten problemer vedvarende. :) vet ikke om jeg klarer å selge bilen nå.. Vil bare ut å kjøre konstant. Er som å få mr2 for første gang igjen. :p

#263946  av sleeper

hvem med en ny innsugsmanifoil og....?