TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bensintrykks regulator?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #264089  av glenn88

Hei!, driver og skal konvertere 5sfe maskinen min om til turbo...
Har funnet ut at originale dyser skal kunne levere ca220cc/min, men originalt brukes kun 180cc av disse.
har da funnet ut at jeg kan kjøre ca 0,3-0,4 bar på originaldysene, med originalpumpa(kan levere opp til ca 200hest originalt)
Hva må jeg gjøre for å få ut disse 220cc av dysene? vil det være nok å kun bytte map- sensor fra til en 2bars fra 3sgte?eller må jeg også bytte bensintrykksregulatoren? har prøvd å leita litt rundtom på engelske forum... uten å finne ut dette.

På forhånd takk

#264090  av Larsen

Først. Det lønner seg ikke å motorene på disse bilene. Da får altid mer igjen fra å kjøpe en orginal turbo motor og bytte ut den du har. Da havner du også på det hk tallet du sikter til

Hvis du virklig skal gjennomføre prosjektet så bør du vurdere å skifte motorstyring. Den orginale vil ikke fungere på overtrykk.
Du får heller ikke utnyttet det lille som er igjen av kapasitet på dysene.
Du kan bruke en bensintrykksregulator, men da vil du få store problemer med bensinblandingen.

Grunnen til at du ikke finner noe på engelske forum er fordi disse bilen ble stort sett solgt i usa. Dermed må du lete på http://www.mr2oc.com
 #264092  av glenn88

takk ,men fikk turbomanifoil, og turbo, samt ic, og dumpventil biiiiillllig:) derfor jeg skal montere det.. er klar over at jeg ikke vil få særlig effekt, ca 150 hest tilsammen... er vel mer eller mindre ute etter et liiite ekstra kick... og lyden da selvfølgelig.. maskinen er kjørt ca 300000, og skal byttes ut i nermeste fremtid likevel mest sannsynlig... hvis jeg skulle hentet ut mye effekt, skulle jeg gjort som du sa, helt klart.. men har ikke 20-30000 å bruke på motor nå, og tenkte kansje dette kunne være spennende og kjøre et lavt trykk på maskinen

#264312  av Larsen

Skjønner, men det finnes ingen billig måte å montere turbo på. Hvis det er lyden du er ut etter så monter en kompressor i bilen din på en dumpventil og monter en knapp på girspaken.

Du kommer ikke til å få bilen til å gå rent uten motorstyring. Du kan gå for en billigere type slik som greddy emanage. Da kan du både få justert tenningen og bensin mengden korrekt samt utnytte injectorene bedre. Det anbefales å ikke utnytte injetorene mer ca 85%
 #264316  av glenn88

Takk for utfyllende og hyggelig svar:)