TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bygge om til frontmontert cooler pÃ¥ ST165?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #264101  av Jonna

som topic sier så lurer jeg på om det er mye arbeid å bygge om fra den originale vann kjølte colleren på min ST165 til "vanlig"# frontmontert cooler?

Sirkulasjonspumpa mi er rimelig slitn, og lager MASSE lager lyder.. og sjekka prisen, og den kosta jo ikke mindre enn 4155,- :shock:

Derfor tenkte jeg rett og slett på å bygge om litt i fronten, og finne ny cooler som passer inn der 8)

Noen som har gjort dette før, og har feks ei lita deleliste? :wink:

#264106  av sleeper

du trenger:

en ic som passer.. ( hva du kan bruke kommer ann på om du har AC montert i bilen din.)
trykkrør ( og en som kan sveise de sammen.. jeghar kjøpt røra på torshov)
diverse silicon slanger..
og så er det bare og slå seg løs..

men anbefaller ( mulig du må) og kjøpe deg en 3" downpipe og fjerne katalysatoren.. da blir det bedre plass til trykkrør og mer effekt i motor..

du kan jo se på prosjekttråden min så ser du 3 forskjelige måter jeg har montert ic på...

#264110  av Jonna

takk for VELDIG kjapt svar.. hehe

Oppsettet på bilen er med 3" downpipe og rustfri manifoil, og uten AC :)

Det jeg stusser litt på er at uttaket fra turboen, peiker jo rimelig rett opp slik det er montert nu, er det bare å få laget ett trykkrør i U form, og kjøre lufta nedover og ut og frem til cooleren?

skal sjekke på tråden din å se hva du har gjort :D

#264113  av sleeper

ja, det er en mulighet.. en annen er og klokke kompressor kåpa sånn at utgangen på turboen peker nedover..