TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterbil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #263986  av perchr

Har planlagt å ordne meg med vinterbil, og la mr2en stå i vinter.. Har sett på litt forskjellig, selvfølgelig en corolla, men og så biler som subaru legacy, mazda 323 4x4, peugeot 205 osv.. Noe med litt rallystil som jeg kan herje med nå som det går mot mørketid og snø langs veiene, men klarer aaaldri å bestemme meg for om det er nødvendig med 4x4 eller ikke :P

Noen med no innspill, forslag og innspill, så takk :lol:

#264025  av Daniel_hoy

Selfølgelig må du ha 4x4 på vinterbilen!
Viss du er fornuftig så kan du kjøpe en gammel Audi 80 Quattro. Ingenting å være redd for, lett deletilgang og fin å herje med :twisted:

Men du bør kjøpe så fort som mulig for det blir vanskligere/dyrere å få tak i en når vinteren nærmer seg.

PS: VACN arrangerer vintertreff i Funesdalen(Over grensa til Sverige) i feberuar. Jeg var der på det forrige treffet. Det er verdt å få med seg. 3 lange dager sidelengs på isen :D :D :D
 #264116  av inzane2012

perchr skrev:Har planlagt å ordne meg med vinterbil, og la mr2en stå i vinter.. Har sett på litt forskjellig, selvfølgelig en corolla, men og så biler som subaru legacy, mazda 323 4x4, peugeot 205 osv.. Noe med litt rallystil som jeg kan herje med nå som det går mot mørketid og snø langs veiene, men klarer aaaldri å bestemme meg for om det er nødvendig med 4x4 eller ikke :P

Noen med no innspill, forslag og innspill, så takk :lol:
maza 323 gtr :D :D :D fet bil med nok av gamp;)

#264119  av TurboKnut

Forresten - hva slags vinterbiler kjører dere i vinter?????

#264122  av inzane2012

blir nok mr'n i vinter og på meg...

#264142  av James

Blir 4*4 på meg i vinter. Celica gt4 :wink: Blir min første skikkelige vinter siden min tidligare mr2 aldri ble kjørt på vinteren. Må si jeg faktisk gleder meg denne gangen 8)

#264149  av jumbo

TurboKnut skrev:Forresten - hva slags vinterbiler kjører dere i vinter?????
Gammel, rusten sierra for min del

#264479  av Pitchyou

Kjøpte meg akkurat e36 325i cupe til vinterbil blir morro:D

#264492  av oleb

For min del blir det caravelle årgang 87 + kadett årgang 63 :lol:

Det blir spennende å finne ut hvordan det er å sladde med caravellen som har hekkmontert motor. Er litt spent på om den får sleggeeffekten som mr2 har, men går ut i fra at den vil være snillere siden den er så lang 8) Blir det helt forferdelig må jeg dra fram kadetten, den har i hvertfall vist seg å være en solid sladdevogn. :D