TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#25659  av CelicaTurbo

Den motorstyringen, er den programmert tilfredsstillende slik at det er mulig å bruke den også eller må du på dyno snarest etter start av motoren? Og vet du detaljert hva som er gjort med motoren? Stempler, råder, topp osv?

#25660  av Christian

Slik den står nå er den bremset til 360hk/540Nm, men dette var med de gamle 440cc injektorene, har akkurat satt inn Hks 830cc :twisted:
(De hadde den oppe i 450hk, men det ble for mager blanding)
Dessuten er turboen og ic'en større nå...

Motoren er stroka til 2,1l, balansert veiv, smidde v-råder og stempler, ARP bolter, TRD ståltoppakning, TRD eksos manifoil, org topp (møkk), HKS dyser, Turbonetics kulelagret 60-1 turbo, HKS supra ic (60x30x7cm), TECII sprut, TRD sinter clutch og lettet svinghjul (?)

Skal frakte motoren ned til V.S Motor, det var han som bygdeog bremset den sist også.
Mye enklere siden de har dyno-benk, skulle jeg brukt rulle måtte jeg ha satt inn de gamle dysene før jeg starta, nå er det bare å sette alt sammen og reise til Trøgstad,hvor de begynner helt ifra scratch :D

#25676  av CelicaTurbo

når det er såpass radikale forskjeller er det vel greit å få den programmert i benk først ja, blir spennende det her :)

#25720  av Christian

Tror nok det ja, mulig det blir i slutten av neste uke, evnt. begynnelsen uka etter.

Skal sette på fuelrail, t-vis, innsuget, eksosmanifoil og turbo i kveld, så blir det å bryne seg på dataspruten neste uke.
(MÃ¥ i bursdagsselskap i helga... :? ) Jaja, blir nok bra det og :wink:

#26055  av Christian

Da har jeg såvidt begynt igjen, har satt på dynamo og kobla opp det lille jeg skjønte noe av, må nok lese litt i mårra ja :roll:
Har selfølgelig også glemt bort pakninger/overganger til oljen inn/ut av turboen :? Så da blir det vel litt panikk sending med lastebil igjen :lol:
Slik det ser ut nå er det mulig det blir bremsing på førstkommende fredag...
Vedlegg
Litt grovere eksosside enn på ct20b.
Litt grovere eksosside enn på ct20b.
MOTOR6.jpg (72.77 kiB) Vist 1227 ganger
Kommer et lass med siliconeslanger i morgen kveld.
<br />Har også bestillt komplett vannslangesett fra Toyparts.
Kommer et lass med siliconeslanger i morgen kveld.
Har også bestillt komplett vannslangesett fra Toyparts.

MOTOR5.jpg (50.59 kiB) Vist 1227 ganger
Stort sett bare ledningskaoset igjen nå.
Stort sett bare ledningskaoset igjen nå.
MOTOR4.jpg (33.06 kiB) Vist 1227 ganger

#26072  av MR2turbo

hehe ser artig ut!! Bere gleder meg til å begynne på min 3.gen, jeg, nå.. :twisted: men den blir nok ikke ferdig på denne siden av sommeren ;)

Ta no video fra bremsingen da om du får sjangs ;)

#26127  av Christian

Det skal jeg, har irritert meg nok over at jeg ikke gjorde det forrige gang :)

Bremsing blir på fredag, ble bestilt i dag, det er dyr moro det :shock: :roll:

#26128  av cameleon

Stakkars lamborghini/ferrari som treffer på deg når denne motoren er ferdig ass hehe. gudene vet hvor kjapp denne vil bli....

#26341  av Christian

Viser seg at det muligens ikke blir bremsing likevel, har fått høre litt av hvert om firmaet... :? I alle fall nok til at jeg kan styre meg for å bruke de. Skal ringe litt rundt i mårra... TS motorteknikk ble sterkt anbefalt av etpar godt kjente jeg prata med, så jeg får se.
Problemet er bare at motoren må stå i bilen hos ham, dessuten fikk jeg et godt tilbud på en Autronic SMC av Reidar, hmmm...fan så mye å bestemme seg for :?

#26355  av CelicaTurbo

du får sove på det så finner du ut av det :)
 #26425  av Ole C

Det dukket opp et par spørsmål i hodet mitt:

Hvordan er tilgangen på komplette turbomotorer til MR2’n?

Hva må man regne med å betale for en i relativt god stand?

På forhånd takk!

#26429  av CelicaTurbo

Snakk med Markus (alias MR2Turbo), det ser ut til at han henter motorer fra Danmark på regelmessig basis :)
 #26448  av Christian

Ole C skrev:Det dukket opp et par spørsmål i hodet mitt:

Hvordan er tilgangen på komplette turbomotorer til MR2’n?

Hva må man regne med å betale for en i relativt god stand?

På forhånd takk!
Tilgangen er ikke så ille, men i og II rev er lettere å skaffe enn III rev.
For en komplett III rev er vel rundt 20k er fornuftig sum vil jeg tro...

#26450  av Christian

Reiser nedover likevel, skal bare sørge for å innstruere skikkelig, så får jeg håpe på det beste :)

#26465  av MR2turbo

okei.. lykke til! :D GÃ¥r sikkert fint det..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 27