TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Original stereo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #24461  av Gossi

Hey!
Vet noen her om hvor det er mulig å få tak i original stereo til min 91`modell Mr2? Eller er det ikke verdt å grave frem?
Fant et utrolig dårlig bilde av det, men dere skjønner vel hva jeg mener...
Det er kanskje et gammelt bilde også.

PS: Det finnes også en MR2 med en stor "G" på rattet, hva er dette? Og er dette mulig å skaffe?

På forhånd tusen takk!
Vedlegg
images.jpg
images.jpg (3.12 kiB) Vist 3606 ganger

#24469  av chris

Her er bilde av en original cd/kassett/radio sak i mr2. Var den jeg hadde før jeg bytta til den på bilde nummer 2. Det kan være at du er heldig og får snusa opp en original spiller for en svinbillig penge/symbolsk sum.. men det er egentlig ikke verdt så mye styr ;)
Vedlegg
Ny cdspiller 3.JPG
Ny cdspiller 3.JPG (84.9 kiB) Vist 3600 ganger
original bilstereo.JPG
original bilstereo.JPG (83.08 kiB) Vist 3600 ganger

#24499  av mralp

Jeg fikk reparert min orginale (hadde dårlig potmeter). Selv fikser jeg ikke disse moderne spillerne, de passer overhode ikke inn imo. Men det er jo en smaksak :wink:

#24563  av Gossi

Takk for hjelpen! Har alltid vært opptatt av å ha originalstereoene i mine biler, og tror faktisk jeg har funnet en i min umiddelbar nærhet... Skal bli gøy å prøve!

#26157  av jumbo

Jeg har en original spiller, som jeg byttet ut mer eller mindre ufrivillig. Den har en jordfeil elns som gjoer at lydnivaaet fra cd-spilleren er veldig veldig svakt. Sikkert fult mulig aa fikse, men litt over mine begrensede elektro-kunnskaper :D

Si fra om du trenger den, jeg har ikke bruk for'n til annet enn aa ta opp plass...

#26225  av Gossi

Hey!
HAr akkurat kjøpt meg en av Hovik, som bor i Porsgrunn. Ellers tusen takk. Skal få montert den i løpet av vinteren.
Og mine elektrokunnskaper, er heller ikke mye å skryte av... :lol:

#26232  av Goose

Hvor mye vil dere ha for deres orginale spillere?

#26236  av jumbo

Tatt i betrakning at den tross alt har en feil (sikkert greit å fikse for de som har litt peiling og måleutstyr) - ikke mye :D

#26262  av mralp

Om man ikke har kunskap selv, så husk at det koster å få fagfolk til å gjøre jobben. Jeg byttet potmeter på min, ble 1300kr, og da fikk jeg ikke med kassalapp engang :P
Er det snakk om feilsøking spises det fort noen timer. Vil tippe det koster langt mer en det smaker :)

#26273  av Goose

jumbo: hvor mye skal du ha for den?

#26306  av @lpher

mralp skrev:Om man ikke har kunskap selv, så husk at det koster å få fagfolk til å gjøre jobben. Jeg byttet potmeter på min, ble 1300kr, og da fikk jeg ikke med kassalapp engang :P
Er det snakk om feilsøking spises det fort noen timer. Vil tippe det koster langt mer en det smaker :)
Ble det så mye?! ...hadde du sagt fra kunne jeg ha banka fyren for deg på julebordet! BTW..j/k ;-)

@lpher

#26462  av Gossi

Jeg ga 500 kr for den jeg kjøpte, og er fornøyd med det...

#26479  av jumbo

Goose, hvordan høres 300 ut? Hvis Gossi slapp unna med 500 for et anlegg uten kjente feil, synes jeg 300 burde være i gata. Det er uansett snakk om et anlegg som langt ifra er verdt å sette inn til reparasjon hos forhandler. Dersom det skal være verdt det, må du nok enten se på det selv eller få kyndige kompiser til å fikse det for deg. Tror imidlertid det kun dreier seg om en liten jordfeil eller en gåen komponent på signalet fra CD-spilleren. Alt annet fungerer tilsynelatende helt bra.

#26480  av Goose

jumbo: prisen er ok den, og har ikke tenkt å reparer den, har nok andre, ber drastiske planer med denne spilleren.. :)

#26505  av jumbo

ok goose, ringer deg i morra dersom jeg får igang igjen mobilen min... (ny leverandør, ny pin-kode, somla bort brevet med koden og gikk batteritom for første gang på over to år) hehe