TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Slepekrok Avensis Stasjonsvogn..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #265227  av Thomassen

Heisann. Har kjøpt meg ett slepekrok sett fra Kovil til min 2003 Avensis Stasjonsvogn D4D Executive. Er de noen andre her inne som har montert slepekrok på en slik bil? Er det noe alle å enhver med litt fingerferdighet kan gjøre?

#265230  av ijb

er ikke noe problem om du ikke er redd for å skru :wink: , der følger vel med en monterings anvisnin...

#265234  av csstian

Følger ikke med monteringsanvisning lemger til toyota ekstrautstyr.Er passordbeskyttet på nett.Men mulig du kan få det der du kjøpte kroken.Men det er litt mere avansert å montere på nye bilen enn det va før.Mange små braketter som skal rundt om

#265238  av Thomassen

Fulgte med bruksanvisning, men den var på svensk, så den ska en kompis oversette.. :) Er det mye arbeid og ta av bakfangeren? skulle prøve meg litt i går å da plagdes jeg med og få av sidedekslene bak. Der man må inn for og komme til baklyktene..

#265248  av csstian

Baklytene skal ikke av.du tar av det dekselet som er over bakplata.Der er det 4 muttrer som skal vek.Så er det 2 klips under bilen atmed hujlbrønn.Så er fangeren klipset fast langs bakskjermene på begge sider å under lyktene.Hvis du ser nøye der fangeren slutter ut mot hjulbuen så der du en liten hake som du kan bikke ned med et lite skruvjern så er det bare å dre ut,så løsner den

#265260  av Carina_E

jeg har motert det samme på min 04 avensis stv.
jeg måtte ikke ta av bakfangeren...... 8)
og koblingene er veldig fort gjort da du først skjønner det.. satt litt og lurte for å skjønne tegninga men da jeg først skjønte den var det fort gjort..
men jeg tok ut alt bak i bilen men det var ikke nødvendig, holder med å ta av dekselet på begge sider bak pluss gulvet helt bakerst. da blir det lettere og få kobla ledninger..
Vil også anbefale deg å få med en kompis eller noe siden det letter jobben veldig vil jeg tro, for jeg gjorde det aleine noe jeg angret på da jeg så hva jeg måtte gjore under bilen=)

Men lykke til med montering.. :wink:

#265278  av Thomassen

Ska ha med en kompis på denne jobben. Men hvordan får jeg av det panelet som står foran baklyktene? må jo dit for å koble ledningene til tilhengerkontakten...

#265290  av Carina_E

det jeg gjorde var å begynne med gulvet og de dekslene som sitter på hver side bak, under der er det noen skruer mener jeg å huske som du må skru av pluss det deksle som sitter rundt låse mekanismen til bakluke. sidepanelen sitter i klipse i overkant. men dette ser du da du får tatt ut gulvet.. :wink: