Ja, jeg vet at dette er det andre "kjønnet" men dette kan være en Toyota neste gang, så jeg poster denne tråden her også.. Dere får si ifra om dere ikke vil ha en slik prosjekt tråd her inne! 
For ord:
JDM Garage er et lite selskap som spesialiserer seg på Drifting, Drag og Time Attack markedet direkte fra Japan. Med på laget har jeg noen av japans beste innen sin niche. Jeg leverer race klare biler direkte fra Japan som kunde kan sette seg inn, vri om tenningen og race... Eller jeg kan bygge en Drifte, Drag eller Time Attack biler på bestilling fra kunde! Helt ned til lakkering kan fikses via mine partnere i Japan.
Samarbeidspartner:
Samarbeidspartneren min i dette prosjektet heter Endless-R.
De holder til litt sør i Japan og har over 10 års erfaring med tuning av Skylines, Supra`s osv... De er store innen drag og har kjørt mange 402m godt under 10 sek. De har eget verksted hvor de server, bygger og reparerer... De er også kjent for sitt utrolige innsug som andre kjente tunere bruker. Exempel: Veilside, Trial, Midori m.m. Websiden er: http://www.endless-r.co.jp
Starten:
En gang ut i året 2007 kom det en kar til meg og spurte etter en værsting bane bil.. Han skulle ha noe som kunne hevde seg i Gatebil extreme serien, samt annet innen bane og Time Attack kjøring. Jeg snoket litt rundt og fant vell egentlig ikke noe som passet kunde. Så kontaktet min samarbeidspartner fra Japan meg og sier.. "Nå har jeg bilen dere vil ha, men vi må bygge den..." Ok, sier jeg.. La meg få høre hva dere har tenkt på. Etter å ha hørt på hva de hadde å si, tente jeg på prosjektet og la dette frem for kunde.. Og da var vi i gang.
Prosjektet:
Utgangspunktet er en hel bil eller kun et chassi som de kaller det!
Dette er en ex race bil med et karosseri som er bygd av Nismo (Nissan Motorsport)! Det finnes så vidt jeg vet kun 6 slike karosseri igjen idag. Dette er en av dem... For grunnprinsippet til å få en rask banebil ligger ikke i anntall hk, men i chassiet... Og her har vi et av de værste...
Dette er et lettet karosseri som er punktsveiset i alle skjøter.. Buret som er montert er uten tvil det værste av det værste... Stivheten i dette karosseriet er umulig å beskrive... Chassi er strippet ned maksimalt og det er montert airjacks under bilen slik at man slipper å jekke den opp for å bytte hjul. Det er også bygd ny bensintank i bagasjerommet med nye påfyllings hull ut av bagasjeluken, for å enklere kunen fylle bilen under race. Som sagt, dette er en bil som har blir racet med i flere serier i Japan, korea og østen.
Motoren er i utgangspunktet en RB26 motor, med en N1 block. Denne vil trolig fortsatt bli en 2,6L og ikke borret! Men skal ikke si dette sikkert da vi ikke har 100% avgjort dette ennå.. T88-34D Trust turbo, RH9 spesial race intercooler med olje drenering osv, osv... Mer detaljer kan jeg komme tilbake til når bildene av motoren begynner å dukke opp!
Men hva er vell en god race bil uten riktig bremser og understell, som ikke minst er satt opp riktig for bane.. Her kommer noe av grunnen til at jeg tror denne bilen vil bli en vinner neste sesong. Da bilen er klar, det vil si mappet og montert, så vil bilen bli sendt til en større bane i Japan, Tsukuba, Fuji osv.. Hvem er ikke avgjort ennå.. Men, her vil et nytt team ta over... Vi har leid et eget firma som heter "Techno first" Dette firmaet jobber kun med å sette opp race biler til ulike bane race i Japan og er kjent for å gjøre dette riktig.. I tillegg så henter vi inn en kjent racerfører (I japan) som vil kjøre bilen i disse 2 dagene, hvor bilen vil gjennomgå harde påkjenninger ... Og bli satt opp helt perfekt for å spise sekunder på sekunder rundt en bane..
Når dette er gjort vil bilen få nye dekk, bremser og en service før den blir sendt i kontainer til Norge, hvor en glad og gal eier venter spent på å ta bilen til Gatebil sine mange treff i 2008!
MÃ¥l:
Målet med bilen er å knekke 1 min. grensen på baner som Tsukuba.
Og bli en av topp 5 (kanskje topp 3) av de raskeste Skylinere som går på bane i Japan. Og til slutt vinne det meste den deltar i her i Europa.
-----------------------------
Dette ble mye lesing, men jeg føler det er viktig at man får ett innblikk i tanker og ideer før man får se bilder.. Prosjektet har begynt og vil bli fulgt opp ukentlig, eller så ofte som det skjer noe, med bilder, video og beskrivelser helt frem til bilen er klar en gang på ny året!
Ok.. SÃ¥ litt bilder.
Dette er bilen, en ex race bil som har blant annet blitt brukt i en serie som heter: "super taikyu race"

Skyline i full speed:

Sitter som støpt i svingene:

Her er den parkert i verkstedet, klar for stripping og ombygning:

Nå skal den strippes utvendig for å få ny farge og dekor:

Bilde av de som skal jobbe på bilen under prosjektets gang:

Ny oppdatering kommer i løpet av kort tid..

For ord:
JDM Garage er et lite selskap som spesialiserer seg på Drifting, Drag og Time Attack markedet direkte fra Japan. Med på laget har jeg noen av japans beste innen sin niche. Jeg leverer race klare biler direkte fra Japan som kunde kan sette seg inn, vri om tenningen og race... Eller jeg kan bygge en Drifte, Drag eller Time Attack biler på bestilling fra kunde! Helt ned til lakkering kan fikses via mine partnere i Japan.
Samarbeidspartner:
Samarbeidspartneren min i dette prosjektet heter Endless-R.
De holder til litt sør i Japan og har over 10 års erfaring med tuning av Skylines, Supra`s osv... De er store innen drag og har kjørt mange 402m godt under 10 sek. De har eget verksted hvor de server, bygger og reparerer... De er også kjent for sitt utrolige innsug som andre kjente tunere bruker. Exempel: Veilside, Trial, Midori m.m. Websiden er: http://www.endless-r.co.jp
Starten:
En gang ut i året 2007 kom det en kar til meg og spurte etter en værsting bane bil.. Han skulle ha noe som kunne hevde seg i Gatebil extreme serien, samt annet innen bane og Time Attack kjøring. Jeg snoket litt rundt og fant vell egentlig ikke noe som passet kunde. Så kontaktet min samarbeidspartner fra Japan meg og sier.. "Nå har jeg bilen dere vil ha, men vi må bygge den..." Ok, sier jeg.. La meg få høre hva dere har tenkt på. Etter å ha hørt på hva de hadde å si, tente jeg på prosjektet og la dette frem for kunde.. Og da var vi i gang.
Prosjektet:
Utgangspunktet er en hel bil eller kun et chassi som de kaller det!
Dette er en ex race bil med et karosseri som er bygd av Nismo (Nissan Motorsport)! Det finnes så vidt jeg vet kun 6 slike karosseri igjen idag. Dette er en av dem... For grunnprinsippet til å få en rask banebil ligger ikke i anntall hk, men i chassiet... Og her har vi et av de værste...
Dette er et lettet karosseri som er punktsveiset i alle skjøter.. Buret som er montert er uten tvil det værste av det værste... Stivheten i dette karosseriet er umulig å beskrive... Chassi er strippet ned maksimalt og det er montert airjacks under bilen slik at man slipper å jekke den opp for å bytte hjul. Det er også bygd ny bensintank i bagasjerommet med nye påfyllings hull ut av bagasjeluken, for å enklere kunen fylle bilen under race. Som sagt, dette er en bil som har blir racet med i flere serier i Japan, korea og østen.
Motoren er i utgangspunktet en RB26 motor, med en N1 block. Denne vil trolig fortsatt bli en 2,6L og ikke borret! Men skal ikke si dette sikkert da vi ikke har 100% avgjort dette ennå.. T88-34D Trust turbo, RH9 spesial race intercooler med olje drenering osv, osv... Mer detaljer kan jeg komme tilbake til når bildene av motoren begynner å dukke opp!
Men hva er vell en god race bil uten riktig bremser og understell, som ikke minst er satt opp riktig for bane.. Her kommer noe av grunnen til at jeg tror denne bilen vil bli en vinner neste sesong. Da bilen er klar, det vil si mappet og montert, så vil bilen bli sendt til en større bane i Japan, Tsukuba, Fuji osv.. Hvem er ikke avgjort ennå.. Men, her vil et nytt team ta over... Vi har leid et eget firma som heter "Techno first" Dette firmaet jobber kun med å sette opp race biler til ulike bane race i Japan og er kjent for å gjøre dette riktig.. I tillegg så henter vi inn en kjent racerfører (I japan) som vil kjøre bilen i disse 2 dagene, hvor bilen vil gjennomgå harde påkjenninger ... Og bli satt opp helt perfekt for å spise sekunder på sekunder rundt en bane..
Når dette er gjort vil bilen få nye dekk, bremser og en service før den blir sendt i kontainer til Norge, hvor en glad og gal eier venter spent på å ta bilen til Gatebil sine mange treff i 2008!
MÃ¥l:
Målet med bilen er å knekke 1 min. grensen på baner som Tsukuba.
Og bli en av topp 5 (kanskje topp 3) av de raskeste Skylinere som går på bane i Japan. Og til slutt vinne det meste den deltar i her i Europa.

-----------------------------
Dette ble mye lesing, men jeg føler det er viktig at man får ett innblikk i tanker og ideer før man får se bilder.. Prosjektet har begynt og vil bli fulgt opp ukentlig, eller så ofte som det skjer noe, med bilder, video og beskrivelser helt frem til bilen er klar en gang på ny året!
Ok.. SÃ¥ litt bilder.
Dette er bilen, en ex race bil som har blant annet blitt brukt i en serie som heter: "super taikyu race"

Skyline i full speed:

Sitter som støpt i svingene:

Her er den parkert i verkstedet, klar for stripping og ombygning:

Nå skal den strippes utvendig for å få ny farge og dekor:

Bilde av de som skal jobbe på bilen under prosjektets gang:

Ny oppdatering kommer i løpet av kort tid..
JDM Garage
http://www.jdmgarage.no Time Attack/Drifting biler!
http://www.gtr35.no Ny Webside for GTR!
http://www.ae86.no AE86 spesiallist!
http://jgarage.blogspot.com/ Ny Blog
http://www.jdmgarage.no Time Attack/Drifting biler!
http://www.gtr35.no Ny Webside for GTR!
http://www.ae86.no AE86 spesiallist!
http://jgarage.blogspot.com/ Ny Blog