TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NOS OCTANE BOOSTER

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #265412  av ThorT18

Hei hei :)

Var i dag innom en BilXtraforhandler for å kjøpe noe småtteri til bilen min. Like ved disken hadde de fått inn noe som het NOS OCTANE BOOSTER. En liten flaske der det stod FOR OFF-ROAD-USE ONLY. Fyren bak kassa hadde lite peiling på det der, og mente det bare var å blande sammen med bensinen når jeg fylte, og at det kom til å gi kjempe bra resultat. Heh..

Var ei sånn lita flaske som kunne blandes med ca. 60 liter bensin, og skulle gi et større octan-tall på 7 ca. Dette vil jo si(for min bil som jeg fyller 95 på) 102? Dette kan umulig være sunt for motoren? :? Kjøpte dog ei flaske(kosta 200 spenn) bare for å ha tilfelle jeg skulle prøve. Man må vel få fiksa litt på tenninga om man skal kjøre på 102? Som f.eks kaldere plugger? Eller er jeg på villspor nå?

Uansett, noen som vet hva dette er for noe, og som har prøvd? Vet om det fungerer osv.? :shock:

#265425  av Larsen

En av de få oktan forøyere som faktisk fungere. Bare ikke bruk for mye da det kan gi startproblemer.

#265426  av Mr2Even

Jeg har prøvd den, men merket ikke stort. Tror den er best til biler med turbo. Den skal visst rense dysene og slikt også har jeg hørt.

#265432  av MacBain

De testa forskjellige "octane" boosters på siste fifth gear, deriblandt "NOS OCTANE BOOSTER", alle sammen førte til redusert motoreffekt, ett sted mellom 2-6%.
Ville med andre ord spart pengene :).

#265434  av mabogis

Kan ikke si jeg tror at de 200 kr som det koster er en god investering..Har dårlig tro på noen stor effektøkning.. 8)

#265435  av Mr2Even

Akkurat., men en jeg snakket med, en med en sabb turbo merket visst positiv bedring..

#265438  av celicat23

Mr2Even skrev:Akkurat., men en jeg snakket med, en med en sabb turbo merket visst positiv bedring..
Den psyikiske effekten er nok større enn den fysiske :wink:

#265440  av Mr2Even

celicat23 skrev:
Mr2Even skrev:Akkurat., men en jeg snakket med, en med en sabb turbo merket visst positiv bedring..
Den psyikiske effekten er nok større enn den fysiske :wink:
Ja helt klart

#265441  av ThorT18

Noen sier den fungerer, andre sier man mister effekt? Hmm :lol:

Stabilt å fylle litt på tanken min å teste? Kan ikke skade? 8)

#265442  av Mr2Even

ThorT18 skrev:Noen sier den fungerer, andre sier man mister effekt? Hmm :lol:

Stabilt å fylle litt på tanken min å teste? Kan ikke skade? 8)
Nei skader ikke det 8) Måtte bare prøve jeg også, det gjorde ikke noe skade på min i hvrtfall så det går nok greit det. Få tilbakemelding om du merker noe da..

#265449  av ThorT18

Har halv tank nå, så jeg burde kanskje bare fylle litt under halve flaska på? Burde jeg kanskje vente å kjøre for å la alt blande seg? Eller hva?:P

#265465  av Mr2Even

ThorT18 skrev:Har halv tank nå, så jeg burde kanskje bare fylle litt under halve flaska på? Burde jeg kanskje vente å kjøre for å la alt blande seg? Eller hva?:P
Det er nok best å fylle bensin etter at du har helt på hele eller halve flaska, så det blir ordentlig blendet..

#265467  av ThorT18

Allright:P jaja, får ta å fylle på litt senere da.. ^^

#265867  av essopus

fyllte en hel flaske på litt under halv tank skjedde ikke noe spes med min bil .merket heller ikke noe spes forandring på effekten heller