TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lekkasje rett under gearkasse/diff ved temperert olje

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #264891  av tantor

Heisann

Har en del problemer her med mye olje i perioder som lekker
Har prøvd å finne ut hvor denne kommer fra sist gang jeg byttet gearolja, men klarer rett og slett ikke se noe konkret.

Bilen er en mk2 90 3sge.

En pekepinn eller to hadde hjulpet bra da jeg har folk som kan hjelpe meg.
Er ikke den skarpeste kniven i skuffa motormessig.

Kan se ut som den kommer fra overdelen av gearkassa, kan det være en slange eller lignende som har sagt kveld og god natt eller?

#264905  av Larsen

Det er veldig få slanger som går rundt den girkassa. Hvis det lekker noen sted så ville jeg ha gjette på enten sim ringer til diffen eller sim ring til veivakselen.

#264911  av Mr2Even

Kan jo nevne at jeg trodde tetteringen på girkassa var gåen på min, men så viste det seg at det var simringen på fordeleren som det lakk olje av. Det rant fra den, ned på tetteringen og ut på akslingen.

#264947  av tantor

Takk for svar gutta, kringla skal inn på NAF service sjekk på onsdag.
Har kvitteringer for over 100k fra i fjor, eneste som ikke er overhalt er seff overnevnte.

Tok over bilen på torsdagen, skal hellakere i Sverige til våren. Fantastisk artig greie å kjøre:)

Lar den bare stå inntil jeg får den ship shape

Siden jeg har dere her og ser dere har fantastisk mye bra poster, kan dere estimere pris på et moongoose effektanlegg?`Det som denne duden hadde bråker så inni d rødeste.
Ble stoppa i går og purken klikka helt
Sist redigert av tantor den 30 sep 2007 08:54, redigert 1 gang totalt.

#264948  av tantor

Går det greit å kjøre litt på den så lenge jeg etterfyller etter krav? Da prat om diff/gear

Jobber innen elektronikk/it-drift/kjemi/prosess/secure firewall cisco osv, så mekanisk arbeid er ikke helt min greie.

Er seff ikke helt blank da. Vet hvor ting er, men ikke helt hva jeg gjør når ting oppstår:)

Andre oljenivå er fine

#264951  av Mr2Even

Ofte vanskelig å se hvor oljelekkasjer kan komme av for det kan komme av så mangt, men Naf finner det nok ut :) Du kan nok kjøre med lekkasjen bare du følger med å ikke kjører den tom.

#264970  av tantor

flotte greier mr2even, skal bruke den minst mulig til onsdag:)

#265716  av tantor

Ser ut som om problemet mitt var en simring i diffen ved venstre drivaksel + at jeg har frieksos til den store gullmedalje i første ledd ut fra motoren.

Må se om jeg får tak i den delen en eller anna plass. Toyota skulle ha 2k for delene

#265729  av BT-GTI

prien er ikke lille den. ikke noe artig jobb men har man verksted og tid så går det i løpet av en helg å fikse..

#265777  av tantor

Får se om jeg ikke bare stikker ut på toyota i morgen og sier at de fikser det. For arbeid +deler på begge tingene skulle de ha 4400 kr

Bilen står bare nå da det lekker en hel del olje, ikke pent