TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar oppførsel pÃ¥ Avensis stasjonsvogn

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #265283  av Thomassen

Heisann. Har ettpar spm angående min bil.. Den oppfører seg veldig rart i humper i svinger. Når jeg kjører på slette i hump, så merker jeg ingenting, men når jeg kjører gjennom svinger og treffer en hump så slenger den noe aldeles vanvittig med hekken. Er nesten så jeg flyger av veien. Kan dette ha noe med dekkene og felgene? Dekkene å felgene som sto på når jeg kjøpte den er Mega Luxera med Nexen N3000 dekk i 225/40-18.

#265285  av celicat23

Siden du ikke skriver hvilken avensis du har så vet jeg ikke om dette er relevant, men på min 2004 modell så tok toyota og bytta noen armer eller hva det var i bakstillingen som del av noen tilbakekalling eller hva det var. Dette var en sedan, men mulig det er noe mygel med stv utgaven også...?

#265288  av Thomassen

Det er en 2003 Avensis Stasjonsvogn D4D Executive som er importert fra tyskland for ca 1 år siden..

#265296  av lexusmann

Høres ikke ut som noe dekkproblem, nei..men er ikke mekaniker heller...

#265299  av csstian

Var en svakhet på di første avensisene som kom av den siste chassiet.Så dra på toyota å få di til å sjekke di stagene i bakstilling.Om jeg ikke husker feil så er det stagene til casterjusteringa bak

#265303  av lexusmann

Kanskje er det en garantisak også, vet aldri!! 8)

#265633  av Thomassen

Snakket med Toyota idag.. De skulle sjekke opp dette å om dette var en garantisak. Ska uansett inn med bilen på 120000 service om 1500 km.. Den var ikke billig gitt.. 11900,- :shock: :shock:

#265776  av lexusmann

Thomassen skrev:Snakket med Toyota idag.. De skulle sjekke opp dette å om dette var en garantisak. Ska uansett inn med bilen på 120000 service om 1500 km.. Den var ikke billig gitt.. 11900,- :shock: :shock:
12 høvdinger for en 120k service??? hørtes utrolig ut.... :shock:

#265782  av csstian

lexusmann skrev:
Thomassen skrev:Snakket med Toyota idag.. De skulle sjekke opp dette å om dette var en garantisak. Ska uansett inn med bilen på 120000 service om 1500 km.. Den var ikke billig gitt.. 11900,- :shock: :shock:
Det må nu være med regreim skifte vil jeg tro

#265785  av lexusmann

Ville sagt hele motoren, jeg... :lol:

#265800  av celicagt4205nord

lexusmann skrev:
koster å være kar,koster ennda mer å være fan til kar :lol:

#265809  av Thomassen

Joda.. Det er med reg reim skifte.. Etter som jeg har forstått så er det en hel del arbeid..

#265821  av csstian

Ja det er en del arbeid.Så er det nok bytte av vannpumpe også.Er vanlig å ta den med siden den er drevet av registeret