TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kvinnfolk og parkering

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#265189  av cameleon

Zepticon skrev:Vell nå for tiden er vell kvinner det sterke kjønn. Men har ikke lov å komme med noen nedsettene kommenater uten at Ottar å hele rødstrømpelegionen stempler deg som mannesvin og undertrykker.
Men er ikke verdt en drit.
Kvinner kan dra med seg ny man hjem fra byen hver kvell og da kalles det frigjort seksualitet, mens om en man gjør det samme så kalles man kjønnsstyrt og primitiv.

Kvinner kan vise til statistikker om vold, fyll ditt og datt om menn, og ingen sier noe, men ymter man frempå om at kvinner kræsjer med per kjørte kilometer så er man en undertrykker.

En kvinn trenger heller ikke samme kompetanse som en mann dersom hun vil bli mekaniker eller snekker...

Likestilling FTW...

humm... tror dette ble litt off-topic :D
tror ikke helt de rødstrømpene skjønner hva EKTE kvinner ønsker jeg. eksempelvis. om menn oppfører seg som kvinnfolk i forhold og virkelig lar seg dominere, så tar dama fyken ganske fort, ellers så har de en mann på si osv osv. snakker da om damer med litt klasse og et bra utsenede. ikke noe feite deigklumper som sier de elsker deg og vil ha unge med deg etter 5 min på første date.

ekte kvinner vil ha menn som er dominante og som har mål og sterke meninger. skjemmer du bort ei dame for mye med dit og datt, og lar denne likestillinga ta helt overhånd, så funker ikke dette forholdet spesielt lenge.

har selv vært både av den dumme og naive typen som la meg langflat etter de og lystret som en hund. og konsekvensene ble da utroskap fra det andre hold og masse annet tull. men når jeg i bunn og grunn oppfører meg som en "drittsekk" så kommer de flyvende etter deg og forholdet funker faktisk.

så desto bedre kvinnfolk du ønsker deg, desto mer mannfolk bør du være. enkel og greit.

#265246  av angrykid

Zepticon skrev:En kvinn trenger heller ikke samme kompetanse som en mann dersom hun vil bli mekaniker eller snekker...
Dette stemmer vel egentlig ikke helt, gjør det vel? De går igjennom samme skole og tar samme type prøver, right? Er vel likt på de aller fleste skolene rundt omkring, og ingen verksted er tjent med å ha en dårlig mekaniker som jobber for dem, enten det være seg mann eller dame. :)

#265252  av sindrejl

angrykid skrev:
Zepticon skrev:En kvinn trenger heller ikke samme kompetanse som en mann dersom hun vil bli mekaniker eller snekker...
Dette stemmer vel egentlig ikke helt, gjør det vel? De går igjennom samme skole og tar samme type prøver, right? Er vel likt på de aller fleste skolene rundt omkring, og ingen verksted er tjent med å ha en dårlig mekaniker som jobber for dem, enten det være seg mann eller dame. :)
er vel stortsett bare i militæret de har relativt mye mindre krav.

Ellers tror jeg ikke at jeg skal delta for mye i denne debatten for da blir jeg bare stempla som undertrykker ;) (dog 90% av gangene jeg blir irritert over dårlige bilister er det kvinner 40år +++, 6% er gubber mens siste 4% er bare elendige bilister av hannkjønn) :)

#266118  av BT-GTI

leste at det trengtes dokumentasjon :wink: jeg mente at når det er idiotiske ting som skjer er det oftest kvinner som har klart det. derfor kommer sitatet kvinnfolk bak rattet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/11 ... 0.html?i=0

http://dagens.helge.net/2006/november/video/WCwomen.pps

http://www.vgb.no/21353/perma/177383

"Kvinnelige forsikringstagere er involvert i 28 prosent av ulykkene, og får 23 prosent av erstatningsbeløpet. Men kvinnelige bilister står bare for rundt 28 prosent av samlet kjørelengde for alle personbiler i Norge, og dermed skulle det være mulig å trekke konklusjonen at kvinnelige sjåfører hverken er mer eller mindre skadeutsatt enn menn bak rattet."

#266173  av sindrejl

BT-GTI skrev: "Kvinnelige forsikringstagere er involvert i 28 prosent av ulykkene, og får 23 prosent av erstatningsbeløpet. Men kvinnelige bilister står bare for rundt 28 prosent av samlet kjørelengde for alle personbiler i Norge, og dermed skulle det være mulig å trekke konklusjonen at kvinnelige sjåfører hverken er mer eller mindre skadeutsatt enn menn bak rattet."
ehm.. om jeg skal trekke konklusjon ut av de tallene der betyr det at så og si 100% av kvinner kræsjer..? Og DEFINITIVT er mer skadeutsatt enn menn.

#266287  av BT-GTI

nei menn kresjer litt skjeldnere enn damer men vi krasjer altså kjører av veien eller i noen altså en kræsj. vi drar ikke med oss halve bensinstasjonen eller kjører inn i hus osv... derav kvinnfolk bak rattet.