TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• billige leverandører for 94+ MR2 baklykter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #205056  av CelicaTurbo

Noen som vet om noen billige leverandører av 94+ baklykter for MR2? Eneste leverandøren som jeg fant på ebay og mr2oc.com er tom og vil ikke få inn på en stund.. Det var betydelig billigere enn Toyota som skal ha 5400,- ser det ut til..

#205101  av Larsen

Jeg fikk tak i 94+ lykter for 3200,- totalt. Det var med bakplate og ryggelys, men ikke ledningsnett.

#205121  av CelicaTurbo

Jeg får se hva jeg finner på da.. jeg vil ha nye lykter og forhandlere som har slikt tilgjengelig pleier nå å annonsere ganske stødig, men den eneste forhandleren jeg fant referanse til var tom på lager og ville ikke få inn nytt for om noen måneders tid.. og jeg finner ikke noe annet enn brukte lykter.. så da er det kanskje like greit å legge ut 2000 ekstra og bestille fra Toyota.. Kanskje si at om jeg ikke får noe rabatt så går jeg til den andre Toyota-forhandleren istedet :lol:

#205169  av aneriks

jeg bestilte brukt fra thailand, betalte 2000 med lednings nett bakplate og frakt, kunne nesten ikke se de var brukt..

#266535  av adrian

jeg har tenkt å bestille 94 lykter fra usa. det jeg lurte på er om det er lett å tilpasse lyktene på en 91 modell US verson. er det vanskelig å montere disse? er det nødvendig med den midtplaten i mellom lyktene?

#266536  av CelicaTurbo

De er ikke vanskelig i det hele tatt. Det som er mest stress er wiring og selv det er relativt enkelt. Den platen du har mellom baklyktene nå passer ikke mellom de nye lyktene pga at de har en buet kantlinje. Jeg har sett bilder av midtplater som er modifisert (skjært) til slik at de passer, men jeg synes ikke det ser spesielt bra ut. Uten midtplaten har du heller ikke ryggelys og det kan jo bli et problem både til hverdags og på eu-kontroll ;) Med ny midtplate trenger du også lengre låsesylinder til bakluken.

Installasjonsbeskrivelse:
http://mr2.noegruts.com/t-lights/install.htm

#266541  av BT-GTI

skal du ha orginale eller ettermarkeds baklamper?

fikk mine ettermarkedslamper for 2500 hos mtsautoparts. mine er sånn black chrome eller noe. midtplata og ryggelys kjøpe jeg hos toyota. og det er billigere å bestille de lakkerete enn ikke lakkerete av en eller annen grunn :roll:
det er bokstavelig plugg and play.

#266543  av BT-GTI

skal du ha orginale eller ettermarkeds baklamper?

fikk mine ettermarkedslamper for 2500 hos mtsautoparts. mine er sånn black chrome eller noe. midtplata og ryggelys kjøpe jeg hos toyota. og det er billigere å bestille de lakkerete enn ikke lakkerete av en eller annen grunn :roll:
det er bokstavelig plugg and play.

senterplata er det masser av på ebay. men frakta er dyr fra statene og japan/hongkong
Vedlegg
DSC00106.....JPG
DSC00106.....JPG (238.86 kiB) Vist 220 ganger

#266718  av adrian

Jeg har tenkt å kjøpe alt på e-bay. orginale eller ikke er jeg ikke sikker på enda. kommer egentlig på hva jeg finner egentlig hehe. vuderer å kjøpe baklykter å det om ikke så lenge

#266720  av adrian

nytt spørsmål. hvordan fikser man de låsesylinderne? stor oprasjon?

#266733  av Mr2Even

adrian skrev:nytt spørsmål. hvordan fikser man de låsesylinderne? stor oprasjon?
Enkelt å greit; Bestill ny hos Toyota, skru ut den gamle og sett inn den nye.

Ang billige leverandører av 94baklykter : Meg :) Jeg kan skaffe 94baklykter med alt tilbehør til 3550,- (Japansk spec)
Sist redigert av Mr2Even den 12 okt 2007 08:05, redigert 1 gang totalt.

#266751  av hmsilset

CelicaTurbo skrev:De er ikke vanskelig i det hele tatt. Det som er mest stress er wiring og selv det er relativt enkelt. Den platen du har mellom baklyktene nå passer ikke mellom de nye lyktene pga at de har en buet kantlinje. Jeg har sett bilder av midtplater som er modifisert (skjært) til slik at de passer, men jeg synes ikke det ser spesielt bra ut. Uten midtplaten har du heller ikke ryggelys og det kan jo bli et problem både til hverdags og på eu-kontroll ;) Med ny midtplate trenger du også lengre låsesylinder til bakluken.

Installasjonsbeskrivelse:
http://mr2.noegruts.com/t-lights/install.htm
Ryggelys er ikke påbudt :P men viktig er det fordi.

#266768  av cameleon

ledningesett er ikke nødvendig å kjøpe såfremt du skal ha US/JP. Det orginale ledningesettet kan du fint bruke siden de går rett på. men det vet du sikkert :)

#266883  av adrian

cameleon skrev:ledningesett er ikke nødvendig å kjøpe såfremt du skal ha US/JP. Det orginale ledningesettet kan du fint bruke siden de går rett på. men det vet du sikkert :)
da er det vell best at jeg kjøper us/jp siden jeg har en usmod?