TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• formel 1 og Ã¥rets innspurt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #266850  av jumbo

Til neste helg er det avslutning av årets f1 mesterskap, muligens med historisk utfall dersom Hamilton haler det i land som tidenes første rookie til å vinne vm.

Dette er i midlertid dødsirriterende: http://www.formula1.com/news/headlines/ ... /6972.html

Kort sagt, har FIA mer eller mindre sagt de skal overvåke at mclarenførerne får like behandling av teamet opp mot det siste løpet... jeg må da få spørre hvorfor? Selv om stallordre er forbudt i F1 (desverre) er det jo slettes ikke forbudt for et team å favorisere den ene føreren gjennom utstyr, taktikk osv. Det er kun eksplisitt stallordre under løp som er regulert i så måte...

Er greit nok at mclaren selv hevder de har 100% likebehandling, men hva FIA skulle ha av interesser i dette fatter jeg ikke.

Heia Hamilton uansett - Alonso har gått i fra å være en sympatisk utfordrer til Schumacher til å være en pompøs blære som ikke takler motgang i det hele tatt.

Tilleggsopplysning for de som pleier å følge med: Siste løp sendes ikke på TV3 eller SportN som normalt, men kun på viasat sport 4 (antar RTL sender som normalt, muligens også svensk TV4).

Blir uansett tur på Sir Winston i Oslo for min del ;)

#266895  av Kilgallon

Får håpe Hamilton klarer å dra dette i land, det fortjener han. Håper Alonso går til Toyota etter sesongen, og får en totalt mislykket sesong...
Neste år går turen tilbake til Belgia, etter å ha vært der for 2 år siden..

#266906  av jumbo

Kilgallon skrev:Får håpe Hamilton klarer å dra dette i land, det fortjener han. Håper Alonso går til Toyota etter sesongen, og får en totalt mislykket sesong...

Ja blir grisespennende å se hva som skjer med Alonso... Spesielt om han nå skulle bli verdensmester for mclaren allikevel... Men forholdet teamet har til ham, og motsatt, tilsier vel at sjansen for at han kjører mclaren til års er relativt minimal... Artig å se hvem hamilton får som teammate i såfall.

#266962  av Kilgallon

jumbo skrev:
Kilgallon skrev:Får håpe Hamilton klarer å dra dette i land, det fortjener han. Håper Alonso går til Toyota etter sesongen, og får en totalt mislykket sesong...

Ja blir grisespennende å se hva som skjer med Alonso... Spesielt om han nå skulle bli verdensmester for mclaren allikevel... Men forholdet teamet har til ham, og motsatt, tilsier vel at sjansen for at han kjører mclaren til års er relativt minimal... Artig å se hvem hamilton får som teammate i såfall.
sies at alonso har gått til renault og det ryktes i at vettel skal til mclaren :D

#266968  av jumbo

Kilgallon skrev:sies at alonso har gått til renault og det ryktes i at vettel skal til mclaren :D
At renault er interessert er ingen hemmelighet, Briatore har vel signalisert det lenge... Om det blir noe av gjenstår dog å se...

Har gitt opp slike rykter, det er for mange av dem til å vite hvem som fortjener oppmerksomhet og ikke :wink:

#266972  av sindrejl

kunne tenkt meg å sett toyota gjøre det bedre jeg da :P

#267032  av jumbo

sindrejl skrev:kunne tenkt meg å sett toyota gjøre det bedre jeg da :P
For all del, men førere vil nok alltid bety mer for meg enn teamene gjør...

Og desverre har toyota blitt et litt for mye ikk-tema, både på grunn av manglende teknisk suksess og manglende førere

#267050  av Kilgallon

Jeg heier på teamet, og ikke førerene... Men må innrømme at jeg har holdt med Hamilton siden første løp grunnet hans vanvittige prestasjoner :D

#267055  av jumbo

Kilgallon skrev:Jeg heier på teamet, og ikke førerene... Men må innrømme at jeg har holdt med Hamilton siden første løp grunnet hans vanvittige prestasjoner :D
Joa, er vel litt teamorientert jeg og når jeg tenker meg om... Kimi sank 95% i kurs hos meg i det øyeblikket han kjører i rød drakt :lol:

Men Hamilton ble noe helt spesielt... på kanten til å være litt "cocky", men uansett grisemoro med en rookie som gjør det så bra, at han er den første svarte til å hevde seg er også en bonus, og ikke minst er det en bonus å se den patetiske sutringa til Alonso :lol: