TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter fra Biltema er best:)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #267120  av hmsilset

Kjøpte ett sports/kon filter på Biltema i dag.Det ser faktisk veldig bra ut og koster kun 149kr.Om jeg hadde fått tilbud om filter i samme størrelse fra K&N f.eks til samme pris så hadde jeg alikevel valgt det fra Biltema.Det ser skikkelig solid ut og mye penere!
Vedlegg
DSC00420.JPG
DSC00420.JPG (27.53 kiB) Vist 3010 ganger
DSC00422.JPG
DSC00422.JPG (48.21 kiB) Vist 2329 ganger
Sist redigert av hmsilset den 13 okt 2007 19:01, redigert 1 gang totalt.

#267121  av TOYPARTS

ja det filtrerer vel bort de største steinene, er vel ikke uten grunn at k&n kommer best ut i tester alle veier, det finnes sider opp og ned om tester som uavhengige har tatt, og det finnes MASSE søppel på markedet, deriblant grex og hks.

Tror ikke jeg hadde montert et biltema filter i min bil selv om jeg hadde fått betalt for det, og hvordan utsende er spiller vel ingen rolle så lenge filteret gjør jobben det skal gjøre.

#267122  av hmsilset

TOYPARTS skrev:ja det filtrerer vel bort de største steinene, er vel ikke uten grunn at k&n kommer best ut i tester alle veier, det finnes sider opp og ned om tester som uavhengige har tatt, og det finnes MASSE søppel på markedet, deriblant grex og hks.

Tror ikke jeg hadde montert et biltema filter i min bil selv om jeg hadde fått betalt for det, og hvordan utsende er spiller vel ingen rolle så lenge filteret gjør jobben det skal gjøre.
Er sant det at de er best da,men det at utseende ikke teller stemmer ikke for alle.Ellers hadde de jo aldri vært forkromma og i carbon osv...Skal ha både kn og biltemafilter på jeg så er jeg sikker:)Driver i kjelleren å lager til rør,hehe
 #267126  av 2r-e-rik

hmsilset skrev:Kjøpte ett sports/kon filter på Biltema i dag.Det ser faktisk veldig bra ut og koster kun 149kr.Om jeg hadde fått tilbud om filter i samme størrelse fra K&N f.eks til samme pris så hadde jeg alikevel valgt det fra Biltema.Det ser skikkelig solid ut og mye penere!
beklager min menig altså. men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvordan et luftfilter ser ut..

er mye mer interessant hvilken størrelse ob dama bruker..

#267128  av sindrejl

kan være en viktig del av dress up så jeg synes faktisk at det ser litt tøft ut er viktig. Feks Apexi sine synes jeg er ganske kule selv om de er enkle :) Biltema filter stiller jeg meg skeptisk til.
 #267130  av hmsilset

2r-e-rik skrev:
hmsilset skrev:Kjøpte ett sports/kon filter på Biltema i dag.Det ser faktisk veldig bra ut og koster kun 149kr.Om jeg hadde fått tilbud om filter i samme størrelse fra K&N f.eks til samme pris så hadde jeg alikevel valgt det fra Biltema.Det ser skikkelig solid ut og mye penere!
beklager min menig altså. men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvordan et luftfilter ser ut..

er mye mer interessant hvilken størrelse ob dama bruker..
Det finnes sikkert forum for dine interesser også 8) Her prater vi bil.

#267131  av hmsilset

sindrejl skrev:kan være en viktig del av dress up så jeg synes faktisk at det ser litt tøft ut er viktig. Feks Apexi sine synes jeg er ganske kule selv om de er enkle :) Biltema filter stiller jeg meg skeptisk til.
Jeg er skeptisk til alt på Biltema 8) Men det finnes ting som er billig og bra også da.Er jo dumt å betale bare for merket sånn som på mange ting. Jeg bruker ikke det og det merket fordi at en eller annen tuningfreak sier det er bra.De gir jo nesten alltid nok luft,og filtrerer nesten alltid bra.Tror neppe det slipper inn småspurv og fluer inn i motoren fordi om det er fra biltema 8)

#267136  av sindrejl

hmsilset skrev:
sindrejl skrev:kan være en viktig del av dress up så jeg synes faktisk at det ser litt tøft ut er viktig. Feks Apexi sine synes jeg er ganske kule selv om de er enkle :) Biltema filter stiller jeg meg skeptisk til.
Jeg er skeptisk til alt på Biltema 8) Men det finnes ting som er billig og bra også da.Er jo dumt å betale bare for merket sånn som på mange ting. Jeg bruker ikke det og det merket fordi at en eller annen tuningfreak sier det er bra.De gir jo nesten alltid nok luft,og filtrerer nesten alltid bra.Tror neppe det slipper inn småspurv og fluer inn i motoren fordi om det er fra biltema 8)
vel jeg er ikke rette person til å skyte deg siden jeg prakka på et jallafilter på ene mr2'en selv :P kanskje jeg skal sette et slikt filter på forden.. haha

#267138  av hmsilset

sindrejl skrev:
hmsilset skrev:
vel jeg er ikke rette person til å skyte deg siden jeg prakka på et jallafilter på ene mr2'en selv :P kanskje jeg skal sette et slikt filter på forden.. haha
Du kan skyte så mye du vil,for det er arti å diskutere litt da :) jeg skal ha kn filter på mr2n min da,men er ett rør med plas til 2 filter,så jeg bruker det fra biltema for å sjekke om det blir annen lyd.Det filteret får kun et 2cm høl å suge fra med det første. Jeg bruker også olje fra felleskjøpet på mr2n min,og det la jeg ut om i en tråd i fjor.Enkelte hånet meg uten å ha noe peiling.det er jo den samme olja som blir solgt 3 ganger dyrere på bensinstasjoner :lol: Vi kjører billigbiler uansett hvilken Toyota vi kjører i forhold til mange landbrukskjøretøy,og en bonde vet å passe på ting bedre enn oss som oftest.Poenget mitt er at hadde felleskjøpet f.eks solgt luftfilter til 149kr ville det også blitt dømt nedenom og hjem av mange her,og det uten at noen faktisk vet hva de selger for noe.Toyparts ville aldri hatt luftfilter fra biltema på bilen sin virker det som,men har han sett på det eller lest tester om det....Isåfall,la meg høre :wink:

#267147  av sindrejl

eneste forskjell med olje må isåfall være at landbruksmaskiner nepper ment for høyt turtall :) men ikke vet jeg.. eneste bil jeg har vært nøye med slikt er på st205'en og SPESIELT supraen. Den fikk kun det beste av alt. Måtte spesialbestille castrol olje da ingen butikker her hadde det :P

#267149  av hmsilset

sindrejl skrev:eneste forskjell med olje må isåfall være at landbruksmaskiner nepper ment for høyt turtall :) men ikke vet jeg.. eneste bil jeg har vært nøye med slikt er på st205'en og SPESIELT supraen. Den fikk kun det beste av alt. Måtte spesialbestille castrol olje da ingen butikker her hadde det :P
Det finnes andre landbruksmaskiner enn john deer og sånt da,og som har høyere turtall:)Det finnes selvfølgelig oljer som er så bra at nesten ingen i norge selger det.Er bare det at jeg blir forbanna når folk med biler til noen få 100.000 sier at den beste olja er på statoil eller de beste frontrutene er hos Riis bilglass eller hva det heter.De har jo oftest ingen lærdom til å vite sånt,men antar fordi andre antar det fordi noen de kjenner har hatt en god erfaring med produktet..men nok tullprat.Hvilken bil har du nå sindrejl?Hørte du nevnte Ford,men vet du liker japser :)

#267152  av sindrejl

hmsilset skrev: Det finnes andre landbruksmaskiner enn john deer og sånt da,og som har høyere turtall:)Det finnes selvfølgelig oljer som er så bra at nesten ingen i norge selger det.Er bare det at jeg blir forbanna når folk med biler til noen få 100.000 sier at den beste olja er på statoil eller de beste frontrutene er hos Riis bilglass eller hva det heter.De har jo oftest ingen lærdom til å vite sånt,men antar fordi andre antar det fordi noen de kjenner har hatt en god erfaring med produktet..men nok tullprat.Hvilken bil har du nå sindrejl?Hørte du nevnte Ford,men vet du liker japser :)
var lite diskusjon her ja :D Kjører ford escrot mens jeg diskuterer med meg selv over hva jeg skal kjøpe, blir japse vil jeg tro iallefall :)

#267154  av tojo

#267156  av hmsilset

sindrejl skrev:
hmsilset skrev: Det finnes andre landbruksmaskiner enn john deer og sånt da,og som har høyere turtall:)Det finnes selvfølgelig oljer som er så bra at nesten ingen i norge selger det.Er bare det at jeg blir forbanna når folk med biler til noen få 100.000 sier at den beste olja er på statoil eller de beste frontrutene er hos Riis bilglass eller hva det heter.De har jo oftest ingen lærdom til å vite sånt,men antar fordi andre antar det fordi noen de kjenner har hatt en god erfaring med produktet..men nok tullprat.Hvilken bil har du nå sindrejl?Hørte du nevnte Ford,men vet du liker japser :)
var lite diskusjon her ja :D Kjører ford escrot mens jeg diskuterer med meg selv over hva jeg skal kjøpe, blir japse vil jeg tro iallefall :)
Du hadde kledd en skyline,eller en mr2 8) Da har du ihvertfall mange valg både på styling og alt teknisk

#267448  av larsst185

Denne gangen skal jeg holde kjeft :shock: