tja, nå har jeg ikke eid rx7, men har vurdert sterkt å kjøpe og snakket med en del folk. Spesielt en importør jeg kjenner godt som mener at de holder godt sålenge man gir den litt ekstra stell og er litt ekstra fin med den.
Feks _ALDRI_ hardkjøre på kald motor. Dette dreper pakningene på notime. Regner med at ingen her inne gjør det med turbomotorer heller, men de tåler det uansett bedre

Samme med oljeskift (skift ofte) og kjølevann må skiftes ofte da kjølekanalene i blokka var veldig var på irring, oksidering eller noe slikt.
Original-apex'ene er stortsett god for 80-100.000km uansett hvor bra holdt de er, mens nyere pakninger tåler like mye som i vanlige biler nesten.
Dette betyr da at om man kjøper en "uoverhalt" rx7 som har gått 80-90.000km så må du nesten garantert overhale innen kort tid (mnd'er eller år) Av denne grunn selges også veldig mange rx7'er nettopp rundt denne km.standen
Alle snakker om motoren da denne er av wankel og litt spesiell. De kan også være ganske trøblete pga et MEGET komplisert vakuum system som mange ikke forstår bæret av. Mange skifter til singel-turbo nettopp av den grunn

Eller her kan man gjøre kupp, vet av folk som har kjøpt bil med "trøblete motor" til spottpris og så var det bare vakuum nettet som tulla.
Men understellsmessig er det faktisk lite å snakke om, det tåler mye og er stivt og solid. Vanlige slitedeler her altså, foringer o.l
86' Celica(X), 86' Mr2(X), 96' GT4(X), 94' Supra(X), 97' Mr2(X), 92' Rx7 (ReX), 01' Mx5 (X), 00' S2000 (X), 97' GSR (X), 96' R33 (X), 04' EVO 8 (X), 01' IS200 & 96' Chaser
Tempe Dekkservice AS,
www.tempedekk.no
Et hav av felger og dekk til gode priser