TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mk3 karosserideler og rust

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #267630  av mk3noob

Hei!

Akkurat kjøpt meg en `88 supra turbo.
Hjulbuene er ganske så rustne, en del i skjermbuene og bensintank +påfyllingsrør. Alt dette er bak, resten er faktisk ganske bra :)
Så lurte på hva man burde gjøre med dette, sjekka på veng og dem hadde ikke noe som helst til denne bilen!? :shock:
 #267667  av 2r-e-rik

mk3noob skrev:Hei!

Hjulbuene er ganske så rustne, en del i skjermbuene og bensintank +påfyllingsrør. Alt dette er bak, resten er faktisk ganske bra :)
Så lurte på hva man burde gjøre med dette, sjekka på veng og dem hadde ikke noe som helst til denne bilen!? :shock:
bare å kline til å bestille bakskjermer på toyota.. hørte noen rykter om at di ikke koster mer en 5000,- stykk...
 #267724  av mk3noob

2r-e-rik skrev:
mk3noob skrev:Hei!

bare å kline til å bestille bakskjermer på toyota.. hørte noen rykter om at di ikke koster mer en 5000,- stykk...
Det er jo helt latterlig da :shock:
Har en sedan cosworth og, får liksom begge bakskjermene og hele bakplata for samma prisen av en bakskjerm til supraen, hehe :lol:
Ingen som har noe til salgs eller veit om noen som støper i glassfiber eller et eller annet!?
Ringte toyota i dag og dem mente det ikke fantes hjulbuer til denne bilen!?

#267728  av KK-ma70

Får ikke kjøpt løse hjulbuer nei, bare hel bakskjerm.
Koster 6000kr stk til Toyota.
Må bytte indre og ytre hjulbue jeg også, håper jeg finner buer som passer fra en annen bil;)

#267740  av Topaz

Er vel ikke så utfordrende jobben for en bil oppretter/plate arbeider å skjære ut og tilpasse og sveise inn nye plate biter der det er rust.
Finnes sikkert en eller annen lokal fyr som har peil på slik, som driver litt på si. Vet om en dyktig og ivrig kar noen mil nord for oslo, men det blir jo langt for deg å kjøre Karl.

#267745  av 2r-e-rik

veng har universal hjulbuer http://www.veng.no/klokkerholm/9600580.jpg
så det er en billig løsning..

men jeg kjøper heller bakskjermer til bilen min når bilen min skal fikses opp i vinter.. har rust i hjulbuen på venstre side, så da bytter jeg alle 4 skjermene.. da vet jeg at det blir bra....

#267746  av mk3noob

KK-ma70 skrev:Får ikke kjøpt løse hjulbuer nei, bare hel bakskjerm.
Koster 6000kr stk til Toyota.
Må bytte indre og ytre hjulbue jeg også, håper jeg finner buer som passer fra en annen bil;)
Si fra hvis du finner ut om det er noe som passer da!? hehe

Har du nummeret til han dyktige og ivrige karen? blir ikke langt for meg :)

#267808  av uni-p

veng?? e d nånn av dåkker som har prøvd å monter nå karroseri dela fra veng?? helt sykt korr elendi passform, ALDRI kjøp karroseri dela fra veng!!unødvendi å kjøp en hel bakskjerm viss d e bare i hjulbuen d e rust. æ laga nytt sjøl på venstre fram å bak, jikk glatt som faan. du skjær itj ut mer einn nødvendi vettu! bli spyklein bare æ høre om universan hjulbuer fra veng.. så forresten en ganske strøken mk3 me gåen motor t salgs på autodb. 15000,- utollet

#267818  av 2r-e-rik

uni-p skrev:veng?? e d nånn av dåkker som har prøvd å monter nå karroseri dela fra veng?? helt sykt korr elendi passform, ALDRI kjøp karroseri dela fra veng!!unødvendi å kjøp en hel bakskjerm viss d e bare i hjulbuen d e rust. æ laga nytt sjøl på venstre fram å bak, jikk glatt som faan. du skjær itj ut mer einn nødvendi vettu! bli spyklein bare æ høre om universan hjulbuer fra veng.. så forresten en ganske strøken mk3 me gåen motor t salgs på autodb. 15000,- utollet
"drekk å vreng. vi banker plater på veng"

jeg handler aldri der.. jeg kjøper bare orginalt..
må tenke litt på vekt også vet du.. bedre å bytte baksjermene å få det bra.. enn å grise sveise og sparkle som en helt..

#267830  av Topaz

mk3noob,...sender deg pm

#267941  av uni-p

for d første så teng itj du å grise sveis å spakkel som en helt, d må kannes derre å vettu... å for d andre så va d derre me vækt, æ veit itj om du har bytta bakskjerm nånn gang, men dæm e faktisk ikke skrudd på..... så d bli mer spakkel dær+ at d e itj bare bare å bytt en bakskjerm viss du itj har jort d før...

#267960  av 2r-e-rik

uni-p skrev:for d første så teng itj du å grise sveis å spakkel som en helt, d må kannes derre å vettu... å for d andre så va d derre me vækt, æ veit itj om du har bytta bakskjerm nånn gang, men dæm e faktisk ikke skrudd på..... så d bli mer spakkel dær+ at d e itj bare bare å bytt en bakskjerm viss du itj har jort d før...
bilopprettere bytter bakskjermer... jobber med lakk jeg... det er derfor jeg bytter skjermene... fordi jeg vet hvor jævli disse bilene ruster...

og så har bilen min en halv cm med sparkel på baksjermene så det sier seg selv at det har vært gjordt noe der før.. sikkert vært vraka en kan å så har det rusta fordi det har vært gjordt for dårlig jobb...

#269784  av kong karl

Jeg kan sveise, det er ikke noe problem, har gjort det i noen år nå.:D :D

Og jeg har en delebil vist det er av interesse 8)
 #272211  av Supramk3turbo

På bilen min er det sveiset inn skjermer fra opel vectra, ser veldig bra ut om man får noen som har peil til å gjøre det. Inner og ytterskjerm:)
 #272282  av KK-ma70

Supramk3turbo skrev:På bilen min er det sveiset inn skjermer fra opel vectra, ser veldig bra ut om man får noen som har peil til å gjøre det. Inner og ytterskjerm:)
TYSK :shock: hmm... skeptisk :?

Hehe :D Kansje verd et forsøk det da. Har du bilde av hjulbuen?