TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• toppfart pÃ¥ gt-4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#262942  av k_one

Mulig jeg har litt feilvisning på speedo'n (men den er ganske så nøyaktig i hundre, målt med radar) men min ST162 (ikke GT-4) har jeg hatt forbi 240km/h på meteret. Det som er morsomt med ST162 (mulig det er slik på andre Celica'er også) er at det ikke er noen "stoppenål" etter toppfart på skiva slik at vi nå måler fart i cm over toppfart...
"- Hvor fort kjørte du i dag da?" "-Tja, var vel en 1,2 cm"...hehe

#267786  av TurboKnut

Dette bildet har en kamerat av meg med original ST205 tatt på Autobahn i Tyskland.
Det er vel ikke mulig å få så mye mer på bilen, turtallet er nesten oppunder rødmerkingen og da stopper vel turtallsperra for resten?

Jeg går ut at med 10% feilvisning så er den reelle farten 230 km/t ?
Vedlegg
Tacho1.JPG
Tacho1.JPG (61.61 kiB) Vist 392 ganger

#267789  av cryptor

hadde 275kmh på min st205 på autobahn i tyskalnd, og turtallet går nesten 1000 omdereininger høyere. min hadde en missvisning på ca 10kmh i 250 målt med gps!

#267794  av sleeper

orginalt så sperrer den på 7300...

#267805  av ThorT18

Har dregd min ST182 93' 3s-ge med eksos og luftfilter...men fikk ikke mer en 190km/t på nåla..."ikke mer" Burde jeg ha klart mer? Eller var dette forventet? :? Skal sies at denne hastigheten selvfølgelig var på autobahn'n i tyskland :roll:

#267810  av sleeper

hvis det var på speedo`n så burde du greie en god del mer.. 230 burde være ganske lett...

#267817  av Tomera

ThorT18 skrev:Har dregd min ST182 93' 3s-ge med eksos og luftfilter...men fikk ikke mer en 190km/t på nåla..."ikke mer" Burde jeg ha klart mer? Eller var dette forventet? :? Skal sies at denne hastigheten selvfølgelig var på autobahn'n i tyskland :roll:
Har ikke prøvd dette med ST182, men synes det hørtes lite ut. Kommer jo litt ann på dekk dimmen du kjører på da.
Men med min gamel Rolla GT, som hadde store hjul (speedo bla mye rettere da i følge GPS, nesten ikke feilvisning) så hadde jeg nesten 210.
Og det med 124 hk 4A-GE... Har nok litt og si med utvekslingen i girkassa også da..

Men på min CS får jeg ca 235 på Speedo med 0,9 ladetrykk, 3'' åpen eksos og åpent filter.

#267882  av ThorT18

Som beskrevet i en tidligere tråd på forumet her, så hadde jeg problem med at bilen ikke gikk helt som den skulle. Syntes akselerasjonen var tam. Når jeg kom til 160 var det liksom max føltes det ut som, og etter bytte av alle tenningsdeler(plugger,ledninger,rotor og fordelerlokk) så gikk det greit videre..men da "kun" til 190 på speedo'n...har en kompis som har en 91 gti, og jeg syns den drar litt bedre ..og den har han hatt 220km/t på speedo'n :shock:

hm...vet ikke helt med dettte! Kjører med 215/40/17 dekk

#267891  av CelicaTurbo

ThorT18 skrev:Som beskrevet i en tidligere tråd på forumet her, så hadde jeg problem med at bilen ikke gikk helt som den skulle. Syntes akselerasjonen var tam. Når jeg kom til 160 var det liksom max føltes det ut som, og etter bytte av alle tenningsdeler(plugger,ledninger,rotor og fordelerlokk) så gikk det greit videre..men da "kun" til 190 på speedo'n...har en kompis som har en 91 gti, og jeg syns den drar litt bedre ..og den har han hatt 220km/t på speedo'n :shock:

hm...vet ikke helt med dettte! Kjører med 215/40/17 dekk
med mindre det skyldes alvorlig misvisning av speedometer skal du klare en del mer enn som så. En Celica GTi tilsvarer MR2 mk2 i toppfart. Jeg har kjørt min MR2 mk2 på autobahn for en del år tilbake og jeg prøvde ikke toppfart, men en marsjfart på 205 var ikke noe problem, og jeg opplevde det som at det fremdeles var godt med krefter for videre akselerasjon men jeg kjørte ikke fortere pga at min eneste hensikt med den farten var å komme meg fort hjem :D Så, det kan virke som om du fremdeles har et problem med motoren din..

#267897  av ThorT18

Etter at jeg køddet med diodene i dashbordet(ja jeg kom borti kmnåla) så viser den nå så og si 100%. Har sånn målingsboks i ei 60sone i nærheten av her jeg bor, og når jeg hadde 60 på speedo'n visste den 60. Kjørte forbi i 65 på speedo'n, og da viste boksen 65. Så den er vel høvelig nøyaktig vil jeg tro. 8) Men likevel, hva tror du CelicaTurbo? Er jo tydeligvis noe som ikke er slik som det burde være. Skal ikke drege det inn på denne tråden, men nevnte det jo som sagt siden jeg ikke oppnår det som burde være toppfart :?

#267923  av CelicaTurbo

Hva som kan være problemet med den motoren er nok emne for en ny diskusjon. Men, angående mulig misvisning så høres det jo ikke som om du har noe problem med det, men kjenner du noen med en GPS av et slag så viser de fleste slike hastighet som er ganske nøyaktig.