TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny eksos manifold 7m-gte, noen anbefalinger?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #266031  av Lørnings

Jeg trenger ny manifold jeg, med rør for ekstern wastegate. Så nå har jeg gått meg litt vill i diverste ståltyper er det 321 som er best? Og er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med det ene eller andre, så kom med dem :wink:
 #266049  av TOYPARTS

Lørnings skrev:Jeg trenger ny manifold jeg, med rør for ekstern wastegate. Så nå har jeg gått meg litt vill i diverste ståltyper er det 321 som er best? Og er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med det ene eller andre, så kom med dem :wink:
vi har tubular som er helt lik til de som står på de fleste mkiv, kommer på 5000,-

#266146  av tojo

Fins en rekke manifolder å velge i:

- Chinaman manifolder (xs power osv..."Ebay manifolder") fungerer greit.

- HKS manifold
- Blitz manifold
- Greddy manifold
Disse 3 er gode manifolder,men endel dyrere enn "chinaman"

- Turbonetics
- Steed speed
- powerhouse racing (HKS kopi)
Kan kjøpes hos http://www.horsepowerfreaks.com

SÃ¥ utvalget er stort :-)

#266150  av Lørnings

Dette ser ut til å bli en dyr vinter=P Har du prøvd noen sånne ebay manifolder? For hvis de ikke er noe tess kan jeg bare kjøpe av toyparts med en gang, da de andre blir sykt dyre med moms og toll og hele det opplegget der. Det er jo forskjellige ståltyper og sånn på alt i tillegg,så jeg må nok lete litt rundt uansett. Mulighet til å poste et bilde av manifolden toyparts? :wink:

#266169  av TOYPARTS

Lørnings skrev:Dette ser ut til å bli en dyr vinter=P Har du prøvd noen sånne ebay manifolder? For hvis de ikke er noe tess kan jeg bare kjøpe av toyparts med en gang, da de andre blir sykt dyre med moms og toll og hele det opplegget der. Det er jo forskjellige ståltyper og sånn på alt i tillegg,så jeg må nok lete litt rundt uansett. Mulighet til å poste et bilde av manifolden toyparts? :wink:
skal se litt i morgen du, hvilken turbo skal du bruke? flens?

#266185  av Lørnings

Det er et godt spørsmål. Hva slags flens jeg skal bruke. Turboen som sitter der er en Greddy turbo og manifolden er hjemmesveisa. Problematisk å kjøpe en bil hvor det har vært flere eiere som har tulla med den før :P Er den noen mulighet for å måle seg til hvilken flens man skal ha?For alle er sånn t3 eller t4 og jeg veit ikke forskjellen. Eventuellt får jeg bare bestille en manifold og sveise på en flens som passer turboen. Og hvor stor wastegate utgang bør man ha for mellom 300-400hk?40 mm eller 50mm?

#266189  av TOYPARTS

Lørnings skrev:Det er et godt spørsmål. Hva slags flens jeg skal bruke. Turboen som sitter der er en Greddy turbo og manifolden er hjemmesveisa. Problematisk å kjøpe en bil hvor det har vært flere eiere som har tulla med den før :P Er den noen mulighet for å måle seg til hvilken flens man skal ha?For alle er sånn t3 eller t4 og jeg veit ikke forskjellen. Eventuellt får jeg bare bestille en manifold og sveise på en flens som passer turboen. Og hvor stor wastegate utgang bør man ha for mellom 300-400hk?40 mm eller 50mm?
40mm går helt fint, greddy turboene tror jeg har t3 (noen har kun 3 bolter), og man får ikke fatt i de beste med t3 flens så det greieste er nok å sveise på en flens selv, de vanligste kommer med t4 flens for supra, gi meg en lyd om du vil at vi skal bestille til deg.

#266223  av TOYPARTS

bilder...
Vedlegg
mk2 motor 7m.JPG
mk2 motor 7m.JPG (62.56 kiB) Vist 306 ganger
mk2 feb3.JPG
mk2 feb3.JPG (55.03 kiB) Vist 304 ganger
mk2 feb.JPG
mk2 feb.JPG (64.62 kiB) Vist 306 ganger

#266224  av TOYPARTS

Hadde ingen bilder av den løst desverre.

#266227  av Lørnings

Sykt god plass på bildene der ass!Ingen ABS-pumpe og ingen AC-rør. Det gjorde underverker :P Det er 4 bolter på turbo flensen hvertfall. Så jeg vet ikke helt. Er den rustfri den manifolden fra deg?Det er vel litt dritt å sveise på også. Men det ordner seg vel. Uff, jeg kommer til å legge igjen mye penger hos deg i vinter tror jeg. Det ser sånn ut :wink: Hvor mye hk blei det i bilen på bilde forresten? Jeg syns det er ålreit størrelse på turboen min, men den er en lilleputt i forhold til den som satt der. Er det den filterforflytteren jeg kan kjøpe forresten? Olja mi blir fortsatt sinnsykt varm :P

#266245  av TOYPARTS

Lørnings skrev:Sykt god plass på bildene der ass!Ingen ABS-pumpe og ingen AC-rør. Det gjorde underverker :P Det er 4 bolter på turbo flensen hvertfall. Så jeg vet ikke helt. Er den rustfri den manifolden fra deg?Det er vel litt dritt å sveise på også. Men det ordner seg vel. Uff, jeg kommer til å legge igjen mye penger hos deg i vinter tror jeg. Det ser sånn ut :wink: Hvor mye hk blei det i bilen på bilde forresten? Jeg syns det er ålreit størrelse på turboen min, men den er en lilleputt i forhold til den som satt der. Er det den filterforflytteren jeg kan kjøpe forresten? Olja mi blir fortsatt sinnsykt varm :P
denne manifolden er rustfri, og motoren på bildet ga 575hk og 750nm, det å sveise i rustfritt er ikke noe stort problem, alltid noen som kan fikse det, om du sliter med varme så burde du kjøpt et helt kit med forflytter, kjøler og slanger.

#267938  av Lørnings

Nå har jeg tenkt litt igjen :P det blir nok manifold hos deg toyparts, men må vente til kronene er i hus. Laber cash bestand for tiden. :? Men ihvertfall så lurte jeg på en ting. På den manifolden der ser det ut som flensen sitter oppover, stemmer det? På manifolden som sitter i bilen nå, så sitter flensen rett ut fra manifolden. Hvis jeg isåfall kjøper den manifolden hos deg, hvor flensen sitter oppover, så vil kompressorhusets utblås butte i innerskjermen. Er det mulig å snu på kompressor huset?
For sånn her ser det jo turbo opplegget ut nå:
Bilde
Vet ikke om det er mulig å se, men kanskje det gir dere en viss anelse.

På tide å få tak i en mobil med bedre kamera vel=P

#267939  av TOYPARTS

De aller fleste kompressorhus kan snues, med den manifolden på bildet så kommer turboen nærmere motoren også, så den kommer neppe til å butte i innerskjermen.

#267948  av Lørnings

Den tid den sorg :wink: Vi ble vel enige om 40mm wastegate, hva slags anbefaler du å kjøre?

#267964  av TOYPARTS

Lørnings skrev:Den tid den sorg :wink: Vi ble vel enige om 40mm wastegate, hva slags anbefaler du å kjøre?
40 er helt ok.