TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dekktrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #49836  av Dalan

Hva slags trykk bør jeg kjøre på med 215/40/17 foran og 235/40/17 bak?

Husker ikke helt hva slags trykk jeg kjører på nå, men mener det var 2,8 bak, foran husker jeg ikke. Skal sjekke etterpå.

#49853  av McHowie

jeg har 215/40-17 foran og 245/35-17 bak. Har 30 i lufttrykk.. hva nå enn det er :P
 #49891  av Master

Dalan skrev:Hva slags trykk bør jeg kjøre på med 215/40/17 foran og 235/40/17 bak?

Husker ikke helt hva slags trykk jeg kjører på nå, men mener det var 2,8 bak, foran husker jeg ikke. Skal sjekke etterpå.
Har samme dekk-konfigurasjon som deg og kjører 2.1 fremme og 2.3 bak.
 #49951  av Dalan

Master skrev:
Dalan skrev:Hva slags trykk bør jeg kjøre på med 215/40/17 foran og 235/40/17 bak?

Har samme dekk-konfigurasjon som deg og kjører 2.1 fremme og 2.3 bak.
Okay, og det fungerer veldig bra?

Jeg syns min 'ruller' litt mye sidelengs i høyere hastigheter, lurer på om det kan være dekktrykket.

#49966  av FireWalk

om det er forskjell i trykket på høyre og venstre side vil bilen dra til en av sidene.. Jeg har foresten 39 fremme.. kjører med maxtrykk fremme for å prøve å eliminere problemet med sporing (kjører mye på dårlige gamle veier).

om du åpner opp hanskerommet fremme, så er det klistret på en lapp i bunnen der det står hva dekktrykket skal være orginalt. Men mange pleier å kjøre med maxtrykk i dekkene (da må du sjekke hva akkurat ditt dekk har som max).

Det skal orginalt være mer luft bake enn fremme, men jeg kjører med max på alle... bilen ble mye bedre å kjøre etter det.. slipper den værste sporingen, pluss at felgene blir mindre utsatt for skader, som f.eks at den blir skjev fordi man treffer på et hull i veien f.eks.
Sist redigert av FireWalk den 20 okt 2007 15:20, redigert 1 gang totalt.

#49976  av veghar

jeg har jobbet med dekk en god stund. å det er ikke altid anbefalt å kjøre på det dekktrykket som er anbefalt (som det som står på den lappen i døren) fordi da skjev slites dekkene fortere.. bruker å kjøre på et trykk på 32 fremme å 33 bak hvertfall på min.. da blir slite mønstret på dekket jevnet mer ut!! spesielt på bakhjulstrekkere..

#50361  av kake

Er veldig fornøyd med 36 psi bak (2,5-2,6kg) og 33-34 psi foran (2,4kg). Har kjørt forrige sesong + denne med det oppsettet, og dekkene er jevnt slitt over hele banen. Syntes også det gir en fin balanse i bilen, Det gir en fin antydning når bakhjulene skal slippe, men dette kommer jo selvsagt også ann på dekket.

Prøvde en stund med litt lavere trykk og det ga litt mer komfort, men dekket "ruller"på felgen i raske svinger + at med vinduet oppe/taket av kan man høre litt skriking.

Har 205/215-40/17, Goodyear F1.

#268084  av tantor

Noen som kan gi meg et svar på hva jeg burde ha av trykk på vinterdekka mine? 185/60/15

#268090  av Mr2Even

tantor skrev:Noen som kan gi meg et svar på hva jeg burde ha av trykk på vinterdekka mine? 185/60/15
Tenker 2,2 er ok

#268092  av tantor

takker og bukker:)