TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger hjelp til Ã¥ montere drivhjuls mansjetter pÃ¥ gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #268102  av bluesmoke

jeg skal bytte drivhjuls mansjetter, å lurer på om det er noen som kan forklare meg litt hvordan dette gjøres, er det noe jeg må se opp for osv osv.

s

#268150  av hugomidt

har du kjøpt originale eller uoriginalè??
har bytta på et par toytaer og der er det sånn delt type som du "trer" på og har på stoff i skøyten og funker som f.
hør med din lokale toyta forhandler om det er sånn til gt4 din
ellers så må du løse ut bære kula osv
du må vel passe på når du slår av drivknuten om det er låseringer ogsånt og at akslinga ikkje blir dratt ut av indre drivledd eller hoper ut av kassa = masse søl....

#268165  av Peak

Tipper det er foran.

Av med hjul, tapp girkassa(om du skal ut med drivakseln, fint å bytte girolje samtidig og ikke bare etterfylle), av med 32mm muttren på drivakslen, løsne på 2 muttre og 1 skru (alle 3 er 17mm) som holder opphengskula, så er det bare å ta å bøy navet ut for hånd og lirk ut drivakseln, så henger den løs..(drivakslen sitter fast med en "snapring" inne i girkasa, om du skal ha denne bruker du bare et svært skrujern eller et spett for å bryte mellom girkassa og drivaksel for å få den ut)

#268336  av 2fastgt4

skifta mansjetter på opelen og skjøpte mansjetter på mekonomen som er universale.
De tilpasses i lengderetning og limes i kjøten.
veldig lett og sitter som faen.

eneste jeg måtte ta av bilen var hjulet :D

kan anbefale dette hvis behovet bare er å skifte slitne mansjetter og grease :D

DISSE fåes i forkjellige størelser

#269174  av bluesmoke

takker for alle di gode tipsene. jeg venter på brodern kommmer fra jobb.
synes dere jeg skal kjøpe orginale eller ikke. noen som vet pris forskjell på mansjetter.