TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Startmotoren henger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #267871  av tettwatt

Når jeg skal starte opp bilen, fortsetter starteren å jobbe selv om jeg slipper nøkkelen så den går tilbake til vanlig posisjon. Står sånn i 5-15 sekunder før den gir seg. Noen som har anelse om hva det kan være???

Hvis jeg tar ut nøkkelen igjen, lar starteren jobbe fra seg og vente til den er stille før jeg starter bilen på nytt går det helt fint?!?

#267886  av Haugrud

jeg hadde noe av det samme problemet. men med starteren min så gikk starteren fortsatt selv om motoren startet og den gikk også når jeg skrudde av tenninga. Eneste måten å få stoppet den på var å ta av batteripolen. Løsningen på dette ble ny starter, da ble det brote :) ga vel rundt tusenlappen for den.

#267893  av Peak

Er starterkontaktene inne i startern som er brente, finnes vist løse deler å få kjøpt(etter det jeg har lest).

#267904  av csstian

Er kontaktene er slitte så vil den bare klikke,ikke slå inn.Du har nok treghet inni startern.Går ann å demontere den å gjøre den rein å smørre opp.Å se om det blir bedre.

#267970  av Rafleklakk

Hadde samme problemet på min mk1, fant ut et triks som funka svært godt i etpar år.. Dro den en kort gang på starteren før jeg dro den til den starta. Funka bra.. :)

#268179  av Peak

csstian skrev:Er kontaktene er slitte så vil den bare klikke,ikke slå inn.Du har nok treghet inni startern.Går ann å demontere den å gjøre den rein å smørre opp.Å se om det blir bedre.
Jeg demonterte min , filte kontaktene fine, satte sammen og det funka fint.

#268357  av tettwatt

Da blir det nok demontering og pussing så snart bilen er eu ok :)

#268364  av aneriks

jeg dunka på min med hammer (forsiktig) så ble den bra, har aldri hatt problem siden.