TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dyno-charts med og uten katalysator

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #85803  av sexten
 
En som har vært på rulla, med og uten katalysator :)
Ga en effektøkning på 3bhp og mer dreiemoment over et bredere register.

Det påstås at med Apexi luftfilter, Mongoose eksosanlegg og de-cat (samme kombinasjon som jeg skal kjøre), så vil du oppnå en effektøkning på iallfall 12-13bhp
Vedlegg
Med katalysator (tid)
Med katalysator (tid)
rr_result_time_cat.jpg (21.04 kiB) Vist 1085 ganger
Uten katalysator (tid)
Uten katalysator (tid)
rr_result_time_nocat.jpg (21.91 kiB) Vist 1085 ganger
Uten katalystator (RPM)
Uten katalystator (RPM)
rr_result_rpm_nocat.jpg (22.19 kiB) Vist 1085 ganger

 #85918  av chris
 
er dette målt med NY katalysator vs null katt, eller er det en gammel mer eller mindre tett katt, sånn som mange av oss har ;)

 #85930  av sexten
 
var en rev2 MR2, så katalysatoren var nok 10-12 år gammel

 #268517  av CelicaTurbo
 
Jøss, det var gammel post som var dratt opp igjen, men det er jo interessant lesning da. Det jeg la merke til er at dynoresultatet viser en generelt magrere blanding når katalysatoren er fjernet, jeg lurer på hva som er grunnen til det? Kanskje lavere mottrykk i eksosen gir bedre sylinderfylling, høres igrunn naturlig ut..


Tantor: den skal passe ja..