TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dÃ¥rlig drag. trenger desperat hjelp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #268571  av aktveit

No har er eg begynt å bli lei av å feilsøke på denn bilen. virker som det er mange som har samme problemet, men alle har forskjellige løsninger på det.

Symtomer:
Drar ufattelig dårlig, spess oppoverbakke og for å nå fart. gjelder på alle girene
Det skjer noe på 5000 omdreininger. da kommer den
Pluggene blir fort sota
Mye eksos

Dette er noe av det eg har sjekket:

Komp test: Veldig bra
Rotor: byttet
Fordelerlokk: byttet
Pluggledninger:byttet
Tennplugger: byttet
Tenningen er justert akkuratt sånn den ska vere
har målt på eindel sensorer og det ser heilt greit ut.
sjekket vakum klokka og den funket.
Ingen feilmeldinger

????????????????????????????????????????????
noen ideer?

#268576  av Larsen

Kan jo høres ut som en vakum lekasje.

#268577  av aktveit

er det kompliserte greie å finne ut av?

#268583  av Larsen

aktveit skrev:er det kompliserte greie å finne ut av?
Du kan bruke en flaske startgass og spray rundt alle innsugsdelene. Da hører du om motoren begynner å å tungt. Bare vær forsikt med varm eksos osv.

#268584  av Tiendreal

hvordan er olje forbruket?

#268586  av ThorT18

Kan du spesifisere litt om hvilken bil du har og hva som evt. er blitt gjort med den?

At du merket at noe skjer på rundt 5000rpm er TVIS/ACIS som slår inn som går utpå at du får ekstra ventilløft.

#268588  av aktveit

har brukt 4liter på 7000km.. ekkje heeeilt sikker på km, men e noke lunne

#268589  av aktveit

ThorT18 skrev:Kan du spesifisere litt om hvilken bil du har og hva som evt. er blitt gjort med den?

At du merket at noe skjer på rundt 5000rpm er TVIS/ACIS som slår inn som går utpå at du får ekstra ventilløft.

har celica 2,0 Gti 90 mod. ska v dønn orginal. e ikkje gjort noe spesielt med den. bare byttet slite deler

så d skal være sånn at den kommer på 5000rpm?

#268600  av ThorT18

Hm..siden du har byttet alle delene til tenningen(rotor,fordelerlokk,plugger og ledninger) så kan du jo sjekke bensintilførselen. Bensinpumpe/dyser? Har du org. eksos kan det jo være en POTTE tett katalysator, men er jo trolig lite sannsynelig. Prøvd å kjøre en feildiagnosering ved å lese av feilkoder fra ECU? Det kan gjøres ved å kortslutte to pinner i diagnoseboksen din. Finnes vel en stickytråd om dette allerede.

#268603  av ThorT18

Og ja, det er normalt at du føler at bilen drar litt bedre på rundt 5000 rpm på grunn av TVIS som styrer et ventilløft rundt der.

#268605  av Larsen

ThorT18 skrev:Og ja, det er normalt at du føler at bilen drar litt bedre på rundt 5000 rpm på grunn av TVIS som styrer et ventilløft rundt der.
Det er ikke noe ventilstyring på noen av 3s motorene. Det er derimot et todelt spjeld.

#268628  av aktveit

ThorT18 skrev:Hm..siden du har byttet alle delene til tenningen(rotor,fordelerlokk,plugger og ledninger) så kan du jo sjekke bensintilførselen. Bensinpumpe/dyser? Har du org. eksos kan det jo være en POTTE tett katalysator, men er jo trolig lite sannsynelig. Prøvd å kjøre en feildiagnosering ved å lese av feilkoder fra ECU? Det kan gjøres ved å kortslutte to pinner i diagnoseboksen din. Finnes vel en stickytråd om dette allerede.
er ikkje tett katalysator. har testet det. er orginal eksos.
kommer ikkje opp noe feil på ECU.

#268651  av ThorT18

Larsen skrev:
ThorT18 skrev:Og ja, det er normalt at du føler at bilen drar litt bedre på rundt 5000 rpm på grunn av TVIS som styrer et ventilløft rundt der.
Det er ikke noe ventilstyring på noen av 3s motorene. Det er derimot et todelt spjeld.
Formulerte meg litt feil da :roll: Poenget er at tvis som slår inn på 5000 rpm gjør at bilen drar litt bedre da :wink:

#268791  av aktveit

kan eg bruke injector rens på bilen min??

#268801  av Sven

aktveit skrev:har brukt 4liter på 7000km.. ekkje heeeilt sikker på km, men e noke lunne
Er ikke dette ganske mye??