Eventuelle forskjeller er hvordan vekslingen styres elektronisk. Du bør kjøpe noe som du er sikker på at fungerer med din bil og med VVTL-i.. den enkleste formen for VTEC og VVT er kun en av/på ventil som veksles elektronisk og det finnes bokser som kan endre det punktet for veksling og da avhenger forskjeller mest av andre ting, slik som om Honda veksler releet ved å styre +12v styrestrømmen (som jeg tror at Honda gjør), eller om de gjør som Toyota normalt gjør, veksle releer ved å styre jordingen til releet. Det kan utgjøre forskjellen om du kan bruke en slik vtec-boks eller ikke..
...men, sannsynligvis med VVTL-i så kan du ikke bruke noe ment for en Honda i det hele tatt. Jeg kjenner ikke til detaljene rundt din bil men de nyeste versjonene av ventiltiming og løft fra både Toyota og Honda styres ikke bare av/på, men er en kontinuerlig justering basert på et uttall motorparametre. Ventiltiming styres som regel av et PWM-signal, dvs en frekvens i signalet definerer ønsket posisjon. Kamakselen har en posisjon som utgangspunkt, og et annet som maks utslag, og da vil et signal av en gitt frekvens f.eks kunne gi en posison som er 60% av maks utslag, og dette endrer seg kontinuerlig basert på motorparametre som er mye mer komplisert enn bare turtall. Så, dilemmaet blir da at det kan være forskjeller mellom hvordan Hondas PWM-signal ser ut i forhold til en Toyota, for ikke å snakke om at det er en ganske komplisert prosess å programmere et slikt system til å gi deg noen gevinst i det hele tatt siden det er avhengig av så mye mer enn bare turtall.
...og til aller sist, du kan regne med at Toyota har lagt mange tusen timer i å få den programmeringen korrekt. Så lenge din bil er standard eller tett på standard så kan du vanskelig forbedre noe som helst som de har gjort. Det hadde i så tilfellet vært om du monterte nye kamaksler som skiller seg mye fra de orginale
