TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt: "Lekebil i Ã¥r?" (AE86 - 64k bewar

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#258756  av inzane2012

skal bli fett og se denne AE86'n ferdig:)

rekner du med å få skilter på den og eller??

#258762  av erling

Film da? Hørte det var en bortom å tok en snutt og holdt tenningslampe. Vi må få se og høre dette flotte. :mrgreen:

#258807  av Morten

inzane2012 skrev:skal bli fett og se denne AE86'n ferdig:)

rekner du med å få skilter på den og eller??
Har vært norske skilt på denne siden 1996 :wink: Trenger en EU før jeg kan hente de ut igjen siden de er levert inn bare...

#258809  av Morten

erling skrev:Film da? Hørte det var en bortom å tok en snutt og holdt tenningslampe. Vi må få se og høre dette flotte. :mrgreen:
Du hørte det ja... Hadde vært enklere om filmskaperen hadde laga den litt mindre da. :lol: (jobber med saken)

EDIT: prøv her (25mb) http://s7.photobucket.com/albums/y266/L ... 1_0123.flv

EDIT2: var visst hverken 25mb eller hele videoen da men.... jaja, en liten Teaser uansett da. :lol:

EDIT3: glemte å¨nevne at dette er på totalt umappet megasquirt, kun autokalkulert grovmap som er megarikt.

#258830  av Amund

Så da er det bestemt. Blir corolla til Dagali på deg! Sånn er det!!! :twisted:

#258839  av CelicaTurbo

jepp, det er bestemt med solid flertall at det blir Corolla på Dagali ;)

#259113  av Morten

Amund skrev:Så da er det bestemt. Blir corolla til Dagali på deg! Sånn er det!!! :twisted:
CelicaTurbo skrev:jepp, det er bestemt med solid flertall at det blir Corolla på Dagali :wink:
Tja, vi får se når det nærmer seg hva som er kjørbart og ikke. Blir vel magefølelsen den dagen jeg reiser bortover som har veto :lol: Har jo fortsatt ikke kjørt mr2 på dagali heller tror jeg.. :roll:

#268598  av Morten

Skal si tiden flyr, fikk helt sjokk når jeg så hvor lenge siden det var blitt oppdatert her... Er hektisk på jobb for tiden, og særdeles lite overskudd og arbeidslyst når jeg først er hjemmom, så ikke skjedd så mye siden sist.

Sloss med girolje i dag (og spruta ned halve garasjen :lol: ). Ellers er bilen nede på hjula sine og har vært kasta ut for litt garasjerydding. Justerbart panhardstag måtte visst og på før EU likevel, for å få sentrert litt bedre nå som hjula etterhvert skal ut til der de hører hjemme. Mangler fortsatt litt her og der før den er klar til prøveskilt og mappetur/innkjøring,:oops: men kommer stadig litt nærmere heldigvis.
Vedlegg
DSC00088.JPG
DSC00088.JPG (196.28 kiB) Vist 1821 ganger
DSC00089.JPG
DSC00089.JPG (206.57 kiB) Vist 1833 ganger
Justerbart panhardstag.
Justerbart panhardstag.
DSC00100.JPG (192.69 kiB) Vist 1822 ganger

#268646  av Sven

MÃ¥ bare si jeg liker bilparken din :wink:

#268698  av ArildM

Agreed 8)

#271139  av Lørnings

Nå må du få mappa den skikkelig og legge inn mer video her!! Jeg er keen på mer 4a-ge action! Syyykt fet lyd i den :wink:

#271158  av Morten

Lørnings skrev:Nå må du få mappa den skikkelig og legge inn mer video her!! Jeg er keen på mer 4a-ge action! Syyykt fet lyd i den :wink:
Har hatt prøveskilt to dager, inkl fjerning av ting som dukka opp underveis og litt grovmapping og utforsking av hvordan mappe-biten må/skal gjøres med sånne spjeld. :wink: Er fortsatt masse som gjenstår. Men nå er jo vinteren kommet, så skjer vel ikke allverdens mere før til våren tror jeg... Må vinterlagre minst en av bilene, og det blir nok Lillegul sin tur til garasje pleie i vinter.

#271178  av CelicaTurbo

Morten skrev:
Lørnings skrev:Nå må du få mappa den skikkelig og legge inn mer video her!! Jeg er keen på mer 4a-ge action! Syyykt fet lyd i den :wink:
Har hatt prøveskilt to dager, inkl fjerning av ting som dukka opp underveis og litt grovmapping og utforsking av hvordan mappe-biten må/skal gjøres med sånne spjeld. :wink: Er fortsatt masse som gjenstår. Men nå er jo vinteren kommet, så skjer vel ikke allverdens mere før til våren tror jeg... Må vinterlagre minst en av bilene, og det blir nok Lillegul sin tur til garasje pleie i vinter.
Hvilken motorstyring er det du bruker da, MS? Og blir det mapping basert på hybrid alpha-N eller mer tradisjonelle metoder som vakum?

#271181  av Morten

CelicaTurbo skrev:Hvilken motorstyring er det du bruker da, MS? Og blir det mapping basert på hybrid alpha-N eller mer tradisjonelle metoder som vakum?
MS ja. Planen var hybrid alpha-N, men har en lekkasje eller noe i vakuum kretsen pr. nå som er blitt nedprioritert å feilsøke på til fordel for mer presserende ting. Grunnet denne mapper jeg rein Alpha-N nå, men må si det virker til å fungere ganske bra med det og. Full kjørbarhet på lavt-mellom turtall og lite gass ihvertfall, kjører jo fortsatt inn motor og. :lol: Men er en helt annen tankegang under mapping merker jeg, da de forskjellige feltene ikke er like forutsigbare/matematisk avhengig av hverandre, og autogeneratoren fungerer overhode ikke på tenningsmap'et ved Alpha-N i motsetning til Speed-density.

#271218  av Xlr8

Alpha-N og slikt gjerne kom med en link som forklarer litt av d?:P slik jeg klarer og henge med:P
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15