TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Karbonpanser til IS 200..Hjelp..!

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #268412  av galx

Hjelp..! Er på vill jakt etter karbon panser.
Har fått høre at man ikke kan bruke panser som er merket med "IS300" av en eller annen årsak.. Lexus Norge sier at det er forskjell, men de vet ikke hva som er forskjellig. De klarer kun å se det på delenumrene på dataen.
Det sies blandt de lærde at IS300 skal være litt bredere enn IS200.
Er det virkelig slik at det er forskjell på dette ?? Jeg tør liksom ikke kjøpe før jeg vet dette med sikkerhet. Syns det er rart om Lexus må lage to forskjellige panser i serieproduksjon til stort sett samme bil. Men man vet jo aldri..

Noen som vet dette ?? Innspill på hvilken leverandør jeg bør se etter ? Har sett på VIS og Seibon til nå.

#268419  av Geir

Her er det et Seibonpanser, og butikken som selger dette skriver IS200/IS300. De mener jo da at det passer begge biler...

http://www.showoffimports.nl/customer/p ... ctid=20848

EDIT:

Denne irske butikken selger karbonpanser til IS200, om vi skal tro det som står i linken nedenfor:

http://www.funkymotors.ie/ProductDet/Le ... ptype-all/

#268420  av galx

Thanx.
Vet at noen aktører skriver IS200/IS300, men alikevel sies det at det er forskjell..men hva.. Det kan jo være så enkelt som noen profiler innvendig i panseret, eller at det rett og slett er bredere. Dette må jeg vite for sikkert før jeg bestiller. Koster mye penger å gjøre feil med et slikt kjøp.

#268423  av galx

Geir skrev:Her er det et Seibonpanser, og butikken som selger dette skriver IS200/IS300. De mener jo da at det passer begge biler...

http://www.showoffimports.nl/customer/p ... ctid=20848

EDIT:

Denne irske butikken selger karbonpanser til IS200, om vi skal tro det som står i linken nedenfor:

http://www.funkymotors.ie/ProductDet/Le ... ptype-all/

Panseret avbildet hos funkymotors.ie så helt rått ut !
Vedlegg
is_200_fullkit_front_868.jpg
is_200_fullkit_front_868.jpg (32.9 kiB) Vist 2061 ganger
 #268487  av 2fast4u

galx skrev:Hjelp..! Er på vill jakt etter karbon panser.
Har fått høre at man ikke kan bruke panser som er merket med "IS300" av en eller annen årsak.. Lexus Norge sier at det er forskjell, men de vet ikke hva som er forskjellig. De klarer kun å se det på delenumrene på dataen.
Det sies blandt de lærde at IS300 skal være litt bredere enn IS200.
Alle GXE10 og JCE10 (200/300) fram til Juli 2005 har samme panser.

Forskjellen i fronten på IS200 er om bilen er utstyrt med HID lykter eller ikke. (forskjellige skjermer)
Så vidt jeg vet så har IS200 med HID-lykter samme skjermer som 300.
Mener å huske at alle 300 var levert med HID lys.

:wink:

#268504  av alpinelexus

Jeg har c-west carbon panser min, der var det ikke noe spørsmål om hva som passet, men jeg kjøpte det i 2004 da var det kanskje ikke noe forskjell enda. har heller ikke opplevd og fått noe som ikke passer mellom altezza, is 200 og is 300, med unntak av motor deler og høyre/ venstre ratt

#268510  av galx

Takk for det folkens :D Det var gode svar. Jeg syntes jo det var merkelig om Lexus skulle ha gjort bilene så ulike, med tanke på masseproduksjon.

#268511  av galx

alpinelexus skrev:Jeg har c-west carbon panser min, der var det ikke noe spørsmål om hva som passet, men jeg kjøpte det i 2004 da var det kanskje ikke noe forskjell enda. har heller ikke opplevd og fått noe som ikke passer mellom altezza, is 200 og is 300, med unntak av motor deler og høyre/ venstre ratt

alpinelexus - Var det mye jobb å montere med tanke på vindusspylerdyser, hengsler, lås osv..?
Hvordan ble støyen fra motorrommet når du skiftet panser ?

#268542  av alpinelexus

c-west panseret var dyrt, men var verdt det fordi det er ferdig med tanke på låsinnfestning og beregnet får spyledyser og passformen passet perfekt. lydstøyen kan jeg ikke si jeg la noe merke til, så da er det nok ganske så likt. Kjøpte først et annet Karbonpanser som låsenfeste røyk i så det fløy opp og knuste rute og vrengte framskjermene i toppen!!

#268580  av galx

Oiii..! Det hørtes jammen ikke bra ut. Skikkelig dramatisk egentlig. Husker du hvordan merke dette var? Tror du Seibon vil fungere bra ?

#268728  av alpinelexus

har seibon på rx7'en min, det også ser veldig bra ut :)

#268735  av galx

Høres bra ut. Har fått et pristilbud bra BS-bildeler på 8200 levert Bodø for Seibon. Ser likt ut som det orginale panseret. Tar ca 2 uker hvis det er på lager hos leverandør.
Hvis det ikke er på lager hos leverandør, så måtte jeg regne med 3-5 uker. Skal kike litt mer på nettet.

Har fått et supertilbud fra Trimtech.no på 6.000,- levert Bodø, men med 2-3 mnd leveringstid....

#268837  av alpinelexus

jeg ventet 6 månder på mine Karbon deler, Men så har ikke jeg heller den raskeste delelevrandøren i norge heller ;)

#269390  av galx

Bestilte Seibon karbonpanser (OEM) i dag fra BSbildeler. Så får det komme når det kommer. Tror det blir fint og smukt :lol: