det var høyt oljeforbruk...
men det er en tråd på dette under MR2.
kan være en idee og se på timingen av kammene osv.
men vakuum lekkasje, feil på eksos (kat), luft tilførsel (filter), en annen ting som jeg har hatt problemer med på en 4Age motor er Throttle position sensoren. var dårligkontakt i pluggen inn på sensoren. skjekk denne, eventuellt ta den av og hør/kjenn om det blir noe forskjell.
en annen ting du kan se på, er vanntemp sensoren. den sitter på enden av blokka. hvis denne gir feil signal til ECU'en vil motoren få for mye bensin, dvs dårligere drag og soting på pluggene,
men det er en tråd på dette under MR2.
kan være en idee og se på timingen av kammene osv.
men vakuum lekkasje, feil på eksos (kat), luft tilførsel (filter), en annen ting som jeg har hatt problemer med på en 4Age motor er Throttle position sensoren. var dårligkontakt i pluggen inn på sensoren. skjekk denne, eventuellt ta den av og hør/kjenn om det blir noe forskjell.
en annen ting du kan se på, er vanntemp sensoren. den sitter på enden av blokka. hvis denne gir feil signal til ECU'en vil motoren få for mye bensin, dvs dårligere drag og soting på pluggene,