TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger forsterket Chlutch. Noen Anbefalinger?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #268858  av FireWalk

Trenger en ny forsterket chlutch til bilen min. Den orginale klarer ikke holde all effekten som er der nå. Merker det i alle gir, når jeg gir på og turboen begynner å lade så slurer chlutchen en del.. Klarer fint å spinne i 1. giret, men det er nok dreiemomentet den sliter med å holde.
Chlutchen er bare 2 år gammel, så mener på den skal være i ganske OK stand, så det er nok kun det at den orginale rett og slett er for svak.

Så da starter jakten på ny chlutch. Noen anbefalinger? Tar helst noe jeg vet at andre har hatt suksess med, da jeg vet at det finnes de som har hatt dårlige erfaringer også ved bytte til uorginal chlutch.

så hva bør jeg kjøpe, og hvor bør jeg kjøpe det?

#268889  av sunbug

Har ikke testet noen av dem(enda), men TRD lager i allefall et par "upgrade" clutch'r til mr2.

#268897  av Larsen

Hørt mye bra om tilton dobblet klutsjen, men det er jo ikke første hånds erfaring.

#268951  av cameleon

nå er jo du så flink til å gjøre rent bord når det gjelder den bilen når du først holder på da.
så jeg har to stykker til deg her som jeg har pratet med noen om som tydeligvis skal være sånn værstingvarer. eneste greia er at prisen er skikkelig fæl da :P
du får liksom EN av disse til tilsvarende pris som fire av de du har link til :oops:

http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... JjegFhdkGf

http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... KkfhGielHg

#268991  av BT-GTI

1750us dollar x 5.5=ca 9700+frakt+ 25%moms havner vel på 15000 eller noe hvis ikke hoderegninga mi er helt på bærtur..

men ville ikke en stage 2 clucth holde for deg da?

#269002  av Larsen

BT-GTI skrev:1750us dollar x 5.5=ca 9700+frakt+ 25%moms havner vel på 15000 eller noe hvis ikke hoderegninga mi er helt på bærtur..

Koster ikke 3000 kr å frakte den klutsjen fra usa til Norge ihvertfall.

#269004  av Morten

Jeg har kjørt med TRD sin 3-puck inkl. TRD trykkplate i et par år nå, og den funker greit på min ihvertfall. Hard pedal, og mer "digital" oppførsel som trenger litt tilvenning bare. Ellers ville jeg sannsynligvis gått rett på en 2-platers sak om jeg skulle kjøpt nå. Du vet jo hvor fort det er å ville ha mere effekt, og da er det greit å slippe å tenke på den clutchen igjen og igjen, hehe. I tillegg er pedalen MYE mykere med dobbelplata enn med den TRD trykkplata (selv om dobbelplata har litt andre ting igjen da).

Både Cusco, OS Giken og HKS dobbelplata virker jo som om folk er fornøyd med, og lurer på om ikke Kennethx har linka til et sted med ok pris på sånn HKS som han bruker her tidligere?

#269007  av turbokjell

Ogura er også gromme clutcher, Japan auto tat inn disse nå.

#269016  av Helmer

Larsen skrev:
BT-GTI skrev:1750us dollar x 5.5=ca 9700+frakt+ 25%moms havner vel på 15000 eller noe hvis ikke hoderegninga mi er helt på bærtur..

Og momsen blir ikke 25 % hos takakaira. De setter ned verdien uten at du spør om det.

#269027  av cameleon

Helmer skrev:
Larsen skrev:

Og momsen blir ikke 25 % hos takakaira. De setter ned verdien uten at du spør om det.
taka oppgir en helt annen sum og skriver på pakningen at inneholde er noe helt annet. kommer vel til å stå noe sånn som clutch replacement steel eller noe på en clutch vil jeg tippe hehe...

dessuten så kan du ikke regne ut i fra dollaren, men i JP Yen. uansett blir prisen ganske dyr. frakta kommer seg vel på litt i underkant av 1000 kr vil jeg tro :)