TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla E11 som subber pÃ¥ bakdekkene.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #268981  av ferrek

Som overskriften antyder har jeg et problem med at hjulbuen subber bitte litt på dekkene. Ikke så mye at dekkene blir ødelagt, men det er irriterende og låter mye. Har dekk i 205/45-16.(Eller var det 40 profil? Kan sjekke etterpå.)
Spørsmålet mitt er om det løser seg om jeg kjøper TTE 30mm senkesett? Den blir jo selvfølgelig lavere, men vil den bli så veldig mye stivere at problemet blir borte? Det er jo forholdsvis god plass fra hjulbuen og til dekket. Alternativet er å valse buene, men bilen er akkurat nylakkert, så lite uaktuelt å måtte lakkere noe på nytt.

#268982  av samejon

Personlig kjører jeg med 215/40-17 på min e11. Det subbet når jeg kjørte med originale slitne fjører. Samme gjorde det da jeg byttet til 40 mm senk, derfor tok jeg og kuttet innerkanten på skjermen. Den kanten er jo ufattelig stor. Synd du ikke gjorde det før du lakkerte. Eventuelt kan du jo kutte og få noen til å behandle det etterpå slik at det ikke ruster.

#268984  av ferrek

Okei. Men om jeg sliper/kutter vekk noen millimeter og får rustbehandlet der jeg tar vekk så bør det holde? Er ikke mye det subber.

#268999  av lexusmann

Fikk valset den kanten på forrige rollan jeg.... ble veldig bra!:wink: må gjøre det igjen ettersom jeg har samme felgene enda... :?

#269065  av ferrek

lexusmann skrev:Fikk valset den kanten på forrige rollan jeg.... ble veldig bra!:wink: må gjøre det igjen ettersom jeg har samme felgene enda... :?
Men må jeg da lakkere opp igjen noe? En mekaniker som sa det var firmaer som valset uten nødvendig lakkering, stemmer det?

#269080  av |plumbo

innpresset på felgen din er da ?? mulig den er feil .. vet at på e10 skal det være 45 ( noe som ikke ser ut velogbemerke ... )

#269090  av lexusmann

Grunnen til at jeg måtte få skjermkanten valset da sist er at jeg mistenker at innpreset er feil, ja...dog tror jeg ikke de så mye gærne, da de fyller relativt bra ut...har skrevet dette en annen plass også, men...
:lol:
Da jeg overtok nye rollan, så jeg meg nødt til å beholde felgene, hvis ikke måtte jeg kjøpe nye til 8-10+k og det hadde jeg ikke råd til...

#269094  av lexusmann

Glemte å få det med at det går fint, stemmer...bare veeeldig viktig at de som gjør det eller du selv er veeeldig forsiktig, bruke en føne eller varmluftspistol er greia for å varme lakken litt så den ikke sprekker...vil egentlig anbefale andre til å gjøre det, hvis du ikke har gjort det selv/usikker...

#269105  av ferrek

celicat23 skrev:Du kan valse skjermene uten at de må lakkeres opp igjen, ja. Men det er selvsagt en grense for hvor MYE du kan valse.

Du kan jo titte her:
http://www.valsespesialisten.no/index.php?id=3
Takk for alle svar! Skal uansett få det gjort av noen som kan det. Noen som vet evt. pris? Innpress på felgen aner jeg ikke, er OZ-felger, men skal bytte til andre OZ-felger til våren. Kanskje jeg kunne fått felger med annet innpress som ville passet? Må være 16" i 7" bredde da jeg har helt nye dekk jeg skal bruke.

#269110  av samejon

Jeg annbefaler deg virkelig å valse eller kutte kanten. Da får du det absolutt peneste resultatet og kan ha hjulene helt ute i kanten. Det smarteste er nok valsing selv om det kan være risikofylt når det ikke blir gjort av en person som kan dette.

#269168  av |plumbo

DEFINETIFT IKKE KUTT VEKK KANTEN !!!!!!! det er sveise bunkter i hele kanten som holder inder skjermen og baksjermen sammen og hvis du kutter vekk den vil du få vann i bilen og bilen ruster i stykker både i kanaler og baksjerm !!

#269226  av lexusmann

ferrek skrev:
celicat23 skrev:Du kan valse skjermene uten at de må lakkeres opp igjen, ja. Men det er selvsagt en grense for hvor MYE du kan valse.

Du kan jo titte her:
http://www.valsespesialisten.no/index.php?id=3
Takk for alle svar! Skal uansett få det gjort av noen som kan det. Noen som vet evt. pris? Innpress på felgen aner jeg ikke, er OZ-felger, men skal bytte til andre OZ-felger til våren. Kanskje jeg kunne fått felger med annet innpress som ville passet? Må være 16" i 7" bredde da jeg har helt nye dekk jeg skal bruke.
Jeg betalte 500 pr skjerm mener jeg å huske...bør ikke betale noe særlig mere enn det... :wink:

#269259  av samejon

Okej jeg skal gi meg med kutte prinsippet. Funker kanskje greit på en hau av en bil som skal skrotes snart. Men er jo en billig måte da :P

#269293  av ferrek

|plumbo skrev:DEFINETIFT IKKE KUTT VEKK KANTEN !!!!!!! det er sveise bunkter i hele kanten som holder inder skjermen og baksjermen sammen og hvis du kutter vekk den vil du få vann i bilen og bilen ruster i stykker både i kanaler og baksjerm !!
Kutte kanten kommer jeg aldri til å gjøre. Hadde nok aldri min far latt meg gjøre. ;-) Får vel se om jeg ikke får noen til å valse buene i løpet av vinteren. 1-2 cm holder i massevis. Slenger vel på et TTE 30 mm senkesett da.