TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dÃ¥rlig drag. trenger desperat hjelp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#269328  av Amund

map

#269392  av aktveit

no har eg eg sjekket tps`en! va jo heilt totalt riv ruskende galt... va på 80ohm når den sku v på 0 med et føle blad på 0,05mm.
justerte den ned på 30ohm og kjørte ein tur.. merket allerede da stooor forskjell. heilt anna lyd og bedre drag... ikkje den nøkkingen i 1 og 2 gir..
fikk ikkje tid å gjør noke meir, men skal stille den heilt inn t veko igjen-!! konge!!!
ka som gjer at den kan bli såå feil egentlig??

#269393  av Insanity

ok.... hadde det vært luftmassemåler så kunne det vært en idee å byttet den

#269400  av Larsen

aktveit skrev:no har eg eg sjekket tps`en! va jo heilt totalt riv ruskende galt... va på 80ohm når den sku v på 0 med et føle blad på 0,05mm.
justerte den ned på 30ohm og kjørte ein tur.. merket allerede da stooor forskjell. heilt anna lyd og bedre drag... ikkje den nøkkingen i 1 og 2 gir..
fikk ikkje tid å gjør noke meir, men skal stille den heilt inn t veko igjen-!! konge!!!
ka som gjer at den kan bli såå feil egentlig??
Korrosjon stort sett. Vil anbefale deg å sjekke tenningen igjen, nå som tps sensoren står riktig.

Du stilte etter idl utgangen. Er den som skal brukes som referanse da du justerer. Hvis du ikke får riktig verdiere da Idl signalet er riktig så må du bytte sensor.

#270282  av aktveit

stilte den inn sånn som den sku v eg, men då gikk den berre opp og ned på tomgang... kan noken forklare meg meir detaljert kordan du gjer d??
kan v eg har gjort feil...

#270301  av Larsen

Hvis du greier å få oppfylt alle spesifikasjonene som står på listen nedefor så er TPS sensorer ok. Hvis en av dem er feil så må du bytte.

Hopper turtallet opp til circa 1500 omdreninger for så å falle ned igjen? Isåfall så kan det være at tomgangskruen er stilt i for høy stilling, eventuelt en vakum lekasje.
Vedlegg
TPS sensor.jpg
TPS sensor.jpg (61.34 kiB) Vist 297 ganger

#270308  av Insanity

så det er Tvi-s på den ..... (toyota variable idling system ;) )