TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mkII vurderes solgt UPDATE: Ikke lenger aktuelt

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #267963  av jumbo

Vurderer å selge svartefaen, og tenkte jeg kunne legge ut en post her både for å få litt innspill på pris (kommentarer er i så måte MER enn velkommen) samt mappe litt interesse...

Data:

1992 MR2 GTi (ekte 92, ikke overligger)
140.000 km (ca 100 på motor/gir)

Bilen er i generelt god stand, men er gjort veldig lite med den når det gjelder eksteriør så noen småplukk her og der er det jo (et par små steinsprut/et par småriper i plastdeler og slikt)

Tror det meste av data er listet i Garage/profilen min, men tar det jeg husker:

1996 3S-GTE (bytta komplett motor og girkasse) - godkjent @ 204 hk
aussie 3" DP
revision6 3" eksos
apexi (tror jeg det var) luftfilter
greddy profec EBC
greddy turbotimer

tein type flex coilovers

Blitz black light meters i a-stolpen (boost, oljetrykk og -temp)

Kenwood stereo, RF forsterker, the punch 12" sub, kenwood komp. sett i dørene.

Revision6 baklys.

Bilen går som ei klokke, null oljeforbruk (eller så nær man kommer), null problem med synkringer eller noe som helst.

Aner ikke hva jeg kan forvente meg av pris, innspill velkommen
Sist redigert av jumbo den 29 okt 2007 19:58, redigert 1 gang totalt.

#268052  av wax

Du kan jo starte på 130'000 - og heller la den synke litt om responsen er dårlig.

#268059  av sindrejl

wax skrev:Du kan jo starte på 130'000 - og heller la den synke litt om responsen er dårlig.
nå blir jo ikke-godkjente turboer solgt for 130k så da burde vel denne ligge over det?

#268080  av jumbo

sindrejl skrev:nå blir jo ikke-godkjente turboer solgt for 130k så da burde vel denne ligge over det?
Ja, har sett flere som er priset rundt 140-150, som egentlig ikke er påkostet noe mer enn min og i tillegg ikke er godkjent.

#268731  av Johnny_Bravo

så hvor mye kunne du tenke deg for den da?
det er jo faktisk en Gti som er bygget om og de ligger noe lavere enn orginal turboen. Jeg er interessert men hvilken pris snakker vi?

#269399  av jumbo

Johnny_Bravo skrev:så hvor mye kunne du tenke deg for den da?
det er jo faktisk en Gti som er bygget om og de ligger noe lavere enn orginal turboen. Jeg er interessert men hvilken pris snakker vi?
Nå har jeg nettopp brukt 35 laken på gitar så da blir det nok ikke bilbytte på en stund uansett er jeg redd.

Det er heller uansett aldri aktuelt å selge for mindre enn en original turbo, snarere tvert imot. Jeg er vilt uenig i at en ombygget GTi er mindre verdt enn en original turbo så lenge godkjenning er i orden, nok en gang tvert imot - motor og gir er vesentlig nyere og gått vesentlig mindre enn 99 av 100 originale turboer du finner til salgs, både i Norge, EU og USA.

#269421  av milcom

:( Hadde virkelig haapet paa at du skulle selge bilen, har veldig lyst paa mr2 turbo! men maa vaere godkjent:P

#269424  av jumbo

milcom skrev::( Hadde virkelig haapet paa at du skulle selge bilen, har veldig lyst paa mr2 turbo! men maa vaere godkjent:P
Godt mulig det blir en gang i fremtiden, men blir nok en stund til... har ikke råd til å bruke 50-100 laken til på bil nå :wink:

#269425  av milcom

hehe.. saan kan det gaa;) Faar bare lete videre:)

#269464  av sindrejl

jumbo skrev:
Nå har jeg nettopp brukt 35 laken på gitar så da blir det nok ikke bilbytte på en stund uansett er jeg redd.

Det er heller uansett aldri aktuelt å selge for mindre enn en original turbo, snarere tvert imot. Jeg er vilt uenig i at en ombygget GTi er mindre verdt enn en original turbo så lenge godkjenning er i orden, nok en gang tvert imot - motor og gir er vesentlig nyere og gått vesentlig mindre enn 99 av 100 originale turboer du finner til salgs, både i Norge, EU og USA.
spørs litt på jobben, men nå er det så utrolig lite forskjeller på turbo/ikke turbo at skifter man motor og girkasse / drivverk så er jo bilen en "ekte" turbo sålenge den er godkjent :)

#269495  av oleb

jumbo skrev:

OT: hvilken gitar har du kjøpt deg :P