Er jo ikke mange som tenker på dette når de monterer større bremser. De fleste tror jo at bare man oppgraderer til større bremser foran så blir bilen så mye bedre å sakke ned farta med, men slik er det nok ikke. Jeg oppgraderte frambremsene mine til 4potts calippere av merket grex/trust. Men ved å kun gjøre det så ble ikke bremsekraften noe bedre sånnsett. Så monterte på bremser bak fra senere revisjon mr2, byttet ut alt som var av slanger og måtte gjøre om bremsesystemet en god del pluss bytte til helt annen bremseveske og masse mer. Jeg tror du kan bruke orginalbremsene dine bak, men du må gjøre om på litt forskjellig dill og dall for at du skal få en annen bremsekraft. Forholdet bak og foran blir nok ikke rett med orginale, men at det kan forandres på går an. Siden du kjører med så store bremser foran ville jeg funnet tilsvarende å montert bak. Dette er ikke noe jeg anbefaler at du gjør selv siden dette med bremser ikke er noe du skal begynne å tukle med såfremt du ikke har ekstremt peiling på bil.
Det forholde du har nå er også som larsen sier ikke lov, og om du blir stoppet i teknisk eller skal ha bilen din inn på eu hos noen som ikke kjører bilen "rett gjennom", så kan du ende opp med en 3er feil og bli avskiltet. OM jeg hadde vært deg, så ville jeg intill videre byttet tilbake til det orginale foran, såfremt du ikke har en veldig god plan og vet akkurat hva du skal gjøre for å få rett forhold mellom foran og bak. Jeg hadde utrolig mye prakk og faenskap for å få ett "rett" forhold og maksimalt utbytte av å bytte til større bremser foran, og om jeg hadde vist det jeg hadde vist i dag, så hadde jeg heller beholdt de orginale foran og bak. Orginalbremsene på mr2 er like bra som større bremser såfremt det ikke er gjort en sabla god jobb med montering og det som følger med. Du trenger heller ikke overhale orginalbremsene så ofte som du må med slike. De bremsene du har nå bør du overhale og sjekke hver sessong såfremt de ikke er av typen som ikke trekker til seg støv o.l.
Så alt i alt, det er ikke nødvendig med disse store bremsene såfremt du ikke kjører aktivt på bane eller kun bruker bilen din til show and shine på treff når det er

They say, "Evil prevails when good men fail to act." What they ought to say is, "Evil prevails."
91. Toyota Mr2 2.gen Turbo