Peak skrev:Insanity skrev:men dette er jo ett ganske vanelig probl, på originale turbobiler som det blir fikkla med trykket på. få inn en skikkelig boost controller og hold deg innen for rimelige grenser.
X2.
Før jeg byttet bankesensoren så opplevde jeg noe av det samme, fikk 1.1bar men turtallet økte lite, kunne kjøre normalt 500m til, for så å prøve på nytt å da funka det, kan slenge med at det gikk ikke lange tiden før jeg fikk opp motorlampa på vanlig kjøring, og da var bankesensoren død.
Samme her, buttingen som beskrives fikk jeg bukt med etter bytte av bankesensor. (koster litt over 1000 spenn på toyota)
Men V-Power er jo ikke høy octan, kjør heller vanlig 98 blyfri! Med mindre det er V-Power Racing, men det har vi vel ikke her til lands...
EDIT: hmm, du skriver 99 okt V-Power, er det denne som tilsvarer V-power Racing i utlandet kanskje? Den har i allefall oktan opp mot 100, noe som helt klart begynner å hjelpe. Har ikke sett denne i salg noe sted, bare vanlig v-Power (I praksis 95 oktan med tilsettnings stoffer for å rense)
EDIT2:
Fant jeg fant:
http://www.nettavisen.no/bil/article710671.ece
Fin suppe det der