TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• I disse Top Gear tider II - Ultima GTR720 knuser Koenigsegg

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #269863  av jan-erik

Har "uoffisielt" raskeste tid blant produserte biler for gata. Slå Koenigsegg med 5 sekonder rundt banen. http://www.dinside.no/php/art.php?id=494788

Tror jeg fikk meg ny drømmebil nå. Bilen veier like mye som min, har samme farge, men der slutter vel det som er av likheter.

Video av kjøreturen ligger nederst på siden i linken. Legg merke til at det også er inboard filming, kan ikke huske å ha sett en hul runde med det i Top Gear.

#269865  av sindrejl

nå bør det egentlig skilles på superbil og racerbil og jeg vil påstå at ultima med sitt utseende virker som den er en renspikka racecar? :P

#269890  av Larsen

Skjønner pointet ditt, men hva er f40, mclaren GTR og koenigsegg, Det er racingbiler med skilt på alle sammen. Hvorfor skulle denne være forskjelige.

#269893  av jan-erik

sindrejl skrev:nå bør det egentlig skilles på superbil og racerbil og jeg vil påstå at ultima med sitt utseende virker som den er en renspikka racecar? :P
"Ifølge Ultima har de nå bevist at bilen ikke bare er rå når den kjøres rett frem, men at den i tillegg er blant verdens absolutt raskeste produksjonsbiler på bane. GTR720 er nemlig en produksjonsbil, som blant annet kan skilte med skinnseter, klimaanlegg og 12 centimeter bakkeklaring."

Men de har jo testet Ariel Atom der, og det vil vel jeg kalle en renspikka racerbil... :wink:

#269894  av cameleon

når vi snakker om raske biler her, så synes jeg å ha lest om et kanadisk firma som har laget en superbil som visstnok skal være noe helt sinnsykt. over 1000hk i den også eller noe. noen andre som har hørt om den? jeg aner ikke hva den heter eller hvem som har laget den, men mener å ha lest det en plass

#269911  av Th4 Ghost

Forskjellen er om bilen BARE kan brukes på bane eller om den kan brukes til daglig. Bugatti er en bil som kan brukes til daglig. Det er koenigsegg også...Den der tror jeg kanskje man kunne blitt stiv i ræva om man kjøre til og fra jobb med hver dag

#269916  av Morten

Th4 Ghost skrev:Forskjellen er om bilen BARE kan brukes på bane eller om den kan brukes til daglig. Bugatti er en bil som kan brukes til daglig. Det er koenigsegg også...Den der tror jeg kanskje man kunne blitt stiv i ræva om man kjøre til og fra jobb med hver dag
Hvilke fordeler mener du Koenigsegg har med tanke på komfort i forhold til denne?

PS! skulle gjerne kjørt til og fra jobb hver dag med denne jeg :mrgreen:

#269931  av sindrejl

lukseriøst interiør, lyddemping og komfort dill :)

EDIT; så nå at du skrev at det faktisk var skinn-interiør osv og at det var produksjonsbil. Rart dem ikke vil teste den da.
Sist redigert av sindrejl den 05 nov 2007 20:49, redigert 1 gang totalt.
 #270285  av chris

jan-erik skrev: Video av kjøreturen ligger nederst på siden i linken. Legg merke til at det også er inboard filming, kan ikke huske å ha sett en hul runde med det i Top Gear.
Joda, de har hatt en hel runde inboard med formel1 bil på Top Gear banen ;)

Forresten kan alle sammen snart kjøre på Top Gear banen, siden den skal være med på Gran Turismo 5 ;)
 #270291  av sindrejl

chris skrev:
jan-erik skrev: Video av kjøreturen ligger nederst på siden i linken. Legg merke til at det også er inboard filming, kan ikke huske å ha sett en hul runde med det i Top Gear.
Joda, de har hatt en hel runde inboard med formel1 bil på Top Gear banen ;)

Forresten kan alle sammen snart kjøre på Top Gear banen, siden den skal være med på Gran Turismo 5 ;)
Sitter og nisparer til ps3 nå :P Solgte nettopp ps2'en ;) Håper seriøst momo rattet mitt funker til gt5, de funker visst til gt3 også, bare ikke 4'ern.

Om gt5 blir så rått som det virker som må jeg ha meg petter solberg stol også 8)