TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• PÃ¥ jakt etter nye dempere til min mr2 mk2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #270207  av GhostRider88

Hei.

Er på jakt etter nye dempere med evt fjerer til min mr2, siden mine dempere lager litt lyder osv når jeg kjører over humpler (kommer ifra fjerbeinstoppene bak og foran lager de en slags plastikk knirkelyd).
De er ikke slitte trur jeg, for de er stive og kontante når jeg kjører over fartsdumper osv. Gjynger ikke etter en fartsdump liksom :P. De gikk også igjennom eu-kontrollen uten anmerkninger.
Men jeg har lyst til å oppgradere 8)

Har sett på noen D2 colivers, men er det slik at om de ikke er godkjent i vognkortet, så får jeg problemer under eu-godkjenning?

Har dere evt gode tips og pris på noen dempere som er brae og ikke så altfor dyre? Tenker å kjøpe hele pakka når jeg først bytter. Altså demperere og fjærer.

Noen som evt selger brukte

#270208  av ErikG

Du kan jo kjøpe de D2 coiloverne som er til salgs også ta vare på de gamle demperne for PKK.

#270217  av aneriks

har noen h&r coilovere liggnede, de er lite brukt og har med ekstra hjelpe fjærer, har tenkt og montere de på min, men selges vist prisen er rett,er ikke så nøye på papirene.

#270230  av GhostRider88

aneriks skrev:har noen h&r coilovere liggnede, de er lite brukt og har med ekstra hjelpe fjærer, har tenkt og montere de på min, men selges vist prisen er rett,er ikke så nøye på papirene.
kan vere intr det :) Men jeg vil helst vere sikker på at jeg ikke vil få problemer ved neste eu-godkjenning.

Er disse coliversene komplette og følger alt med, altså fjerer, og alt av skruer så de bare kan skrues rett på? Hva hadde du evt tenkt deg av pris.

Blir som sagt ikke aktuelt å bytte dempere nå, så må evt bli etter jul og utpå våren. Kunne jo kanskje ha kjøpt de snart og ventet med å montere de.
Blir nok ikke til at jeg monterer selv trur jeg... leverer den nok på et verksted så de kan fikse det om ikke prisen er for høy, eller evt få en bekjent til å hjelpe meg..

Har du bilde av coliversene?

#270234  av cameleon

Kjøp deg KYB AGX dempere du. koster ca 4k og er like gode som Koni. Sparer masse penger og problemer under EU-godkjenning får du heller ikke med de :wink:
Disse er også justerbare.
Samtidig får du det like moro med et sett av disse som du gjør med coilovers.

#270248  av 323F GTX

Få deg Biltstein Sport understell :) Supre dempere. Koster ca 4500 kr for hele bilen + moms og fjærer

#270258  av GhostRider88

takker for svar :)

har dere linke til KYB AGX demperene? Skal vurdere disse :)

jeg må vel også kjøpe fjærer til disse.. hva skal jeg gå for da? Har ikke akkurat flust med penger :P

#270265  av Mr2Even

Jeg har forresten noen orginale 98 dempere(bilstein) som jeg vurderer å selge. De er i veldig god skikk. Og H&R fjærer er ok til ditt bruk tror jeg..

#270271  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Jeg har forresten noen orginale 98 dempere(bilstein) som jeg vurderer å selge. De er i veldig god skikk. Og H&R fjærer er ok til ditt bruk tror jeg..

åssen er disse i forhold til de orginale. er de mer "sportslige"? Og følger det med alt jeg trenger, som fjærer og skruer?

Hva hadde du tenkt deg av pris for de?

Har ikke penger akkurat nå så måtte ha ventet med å kjøpe, men om vi kunne kommet frem til noe så kunne jeg jo ha kjøpt de etter jul eller noe ;) har du bilder?

#270277  av GhostRider88

er litt usikker på om jeg skal bytte i og med at demperene mine ikke er slitte. Det med den "plastikk knirkelyden" i fra fordemperene mener jeg at jeg vil bli kvitt om jeg smører selve demperbeine. Eller hva trur dere? Ble borte en stund etter at jeg smørte de med kjedespry (hadde ikke noe annet for hånd), men etter at dette har tørket så har lyden kommet tilbake, så det tyder på at det kun er snakk om smøring. Denne knirkelyden kommer kun når selve demperen blir presset ned, altså når jeg kjører over dumper og fartsdumper osv.

#270314  av TomG

Har KW V3 på min og de er de beste jeg har prøvd!

T