TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• De første "mods"..?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #270488  av rallyroger

Har akkurat kjøpt en 1994 modell GT4, 150 000km og fra sveits, 2 eiere, hel og pen. MEN original.. min første celica, så spm er: hva begynner jeg med? eksos/filter?`leveres det chip etc som er noe å ha? takker for forslag og veldig gjerne en link til stedet som selger. understell etc skal være originalt iallefall over vinteren :) Er 300hk for mye å håpe uten alt for mye skruing?

#270491  av CastrolCelica

Her har du jo mye å velge i, å et godt utgangspunkt da du slepper å tenke så mye på motorn siden den har nok guffe fra før av;)

Det som gjør størst utslag utsendemessig er jo såklart felger og/eller bodykit:) Innvendig er det nye stoler og målere:)

Hvis du lurer på å kjøpe eksosanlegg vil jeg like godt anbefale å kjøpe en endestuss fra http://www.realcar.no eller http://www.bsbildeler.no å sveise på, mye mye billigere:)

#270545  av CelicaGT

Ville gått for 3" downpipe og2,5" eller 3" eksosanlegg, så eit apex`i filter.
Dette får du fra fensport og takira. Ellers slenge på orginale sideskjørt og orinal front leppe på bilen o jap lykter og kvite blinkers på skjermane.

#270577  av castman

For alle gt4 eiere er det et must å ha HØY vinge og JMD lykter! Ellers så ville jeg nok gått for slike TRD sideskjørt, klare blinklys i front og muligens en liten leppe som man får kjøpt på toyota.. og selvføgelig noen fete felger!

Deretter begynner motoroppgraderinger :wink:

#270619  av rallyroger

hehe.. og nei nei nei.. motor først, vinteren er jo her snart.. da spruter det plast.. ingen vits med kosmetisk kos før til våren. Så nytt spm, mine første MOTOR mods.. hva bør de være? eksos + filter + ? og hvor kjøper jeg dette?

#270637  av J. Paulsen

bc, luftfilter, bytting av slitedeler og div enkle ting er vel greit å starte med. + rear anti roll bar er et must. Etter det er det greit med eksos og fcd... men det er min mening.