TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• calipper lakk ++

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #269068  av roste1

Hei, noen som vet om en nettside som sleger
calipper lakk rød med pensel? Og har flere pensler jeg kan kjøpe? vil ha 4 stykker eller noe. av erfaring holder de bare en
gang. må jo ha par strøk.

og om butikken har dere stål børste til å sette på drill? til å gjøre calipprene reine for støv og rust osv? Så er det meget bra...
Hvor får jeg kjøpt dette rakst og enkelt til en ok pris?

mvh Tor Håkon Røste

#269071  av Sven

Thorshov Bilrekvisita, BilXtra, Mekonomen ihvertfall

#269077  av Insanity

bare velg en lakk med litt kvalitet på. de billige (ref biltema) har en lei tendens til å bli svarte etter noen harde oppbremsinger.

#269086  av roste1

jepp, må ha noe bra. bare si en plass som er bra. hehe
er det noen på nette som selger det, erfaring?
Så jeg får noe bra mener jeg.....

#269089  av roste1

roste1 skrev:jepp, må ha noe bra. bare si en plass som er bra. hehe
er det noen på nette som selger det, erfaring?
Så jeg får noe bra mener jeg.....
Jeg søker på nett, men det er ikke lett å finne syntes jeg.. Så må ha tips om bra nettbutikker som selger det....

takk

#269115  av roste1

takk, så ikke calipper lakk der, men motor lakk, det er vel det samme, men så bare med spray. jeg vil ha med pensel. men har sent mail til de for å spørre de.

håper de har det også. om noen vet om andre sider så si ifra.. takk

#269138  av Nikko

http://www.realcar.no

Der finner du "Calipper lakk"

Stål børste finner du på f.eks rogaland jernvare eller liknende sjapper. Funker best på en luft drevet rundell eller dremmel, men boremaskin funker fint det også.

Bor du i nærheten av stavanger så kan jeg glassblåse kalipperene dine billig for deg.

#269140  av cameleon

foliatec har bra calipperlakk. du får det hos cdcardic.

#269216  av BT-GTI

jeg har brukt den bilextra lakken på caliperene mine og jeg har ikke fått sorte calipere etter flere ganger på bane i år og til daglig bruk :roll:

#269455  av roste1

da har jeg undersøkt litt i dag. og ikke noen selger lakk med pensel, men på spray box. Så da får jeg bare maskere masse og bruke det. om ikke noen flere vet om noe da. Men skal klare det også, så det går bra:P

takker for alle svar fra dere...

#269928  av Nikko

er det så mye å maskere da?

#270393  av Harstad

Biltema har med pensel på
CALIPER LAKK
Varmebestandig lakk som gir bremsecaliper/
trommel et tøffer utsende,
med dagens åpne lettmetallfelger.
2233-074 Rød 400 ml 109,-
2233-075 Gul 400 ml 109,-
2233-076 Blå 400 ml 109,-
Vet ikke om det er av beste kvalitet

#270528  av Ace

Var igjennom det her nylig og kjøpte først en slik VHT calipter lakk på vanlig spray boks. Skal tåle opp mot 500 grader. Ble litt usikker dog med tanke på at det kun er 1 komponent. Valgte derfor å kjøpe slik en Folia Tec som andre skriver om her tidligere. Det er 2 komponent som pensles på. Dog er det endel dyrer en spray. Mener den koster 400-450ca med posten.

Kjøpte den via Eiker motorshop http://www.eiker.no